Rekrutacja na studia niestacjonarne drugiego stopnia

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

Zasady rekrutacji na studia niestacjonarne drugiego stopnia
| Magdalena Wojakowska

ZASADY KWALIFIKACJI 


■ Podstawą przyjęcia na studia niestacjonarne drugiego stopnia jest średnia arytmetyczna wszystkich ocen końcowych uzyskanych z zaliczanych przedmiotów w całym okresie studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.

 
■ Średnia ocen musi być udokumentowana – jeżeli nie jest podana w suplemencie do dyplomu, wtedy kandydat musi przedłożyć zaświadczenie potwierdzające średnią ocen z toku studiów (bez obrony pracy), potwierdzone przez swoją uczelnię (oryginał i kserokopia).
Skan dokumentu potwierdzającego średnią ocen należy zamieścić na koncie kandydata w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów.
 
■ Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia mogą kandydować na nieograniczoną liczbę kierunków, przy czym zobowiązani są uporządkować te kierunki według indywidualnych priorytetów. Kolejność wskazanych przez kandydata kierunków będzie uwzględniana w postępowaniu kwalifikacyjnym (wypełnianiu limitów przyjęć na poszczególne kierunki studiów). Przyjęcie na jeden z kierunków studiów jest równoznaczne z odmową przyjęcia na pozostałe kierunki.
 
■ Uruchomienie kierunku, a w dalszej kolejności specjalności, uzależnione jest od zgłoszenia się odpowiedniej liczby kandydatów.

TERMINARZ REKRUTACJI

 
Rejestracja kandydatów + opłata rekrutacyjna: od 12 stycznia do 22 lutego 2026 r.
Ogłoszenie wyników rekrutacji: 25 lutego 2026 r. 
Potwierdzanie podjęcia studiów: 28 lutego, 2-3 marca 2026 r. 
 

OPŁATA REKRUTACYJNA

 
Kandydat zobowiązany jest do dokonania opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia. W roku akademickim 2025/26 opłata wynosi 85 zł za każdy wybrany kierunek studiów. Wpłaty należy dokonać na indywidualny numer rachunku, wygenerowany w Internetowej Rekrutacji Kandydatów, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji. Numer konta oraz kwota do wpłaty pojawią się w zakładce ,,Płatności'' po zapisaniu się na kierunek.
Istnieje możliwość dokonania opłaty za pośrednictwem systemu Przelewy24. Zapewnia on możliwość potwierdzenia dokonania wpłaty w krótszym terminie niż przelew tradycyjny. Odnośnik do szybkich płatności znajduje się w zakładce Płatności, pod tabelą z naliczonymi opłatami.
W tytule przelewu proszę podać swoje imię i nazwisko.
Szczegółowe informacje dotyczące opłaty rekrutacyjnej znajdują się na stronie internetowej uczelni studiuj.uek.krakow.pl 
 

OPŁATY ZA STUDIA

 
Osoby przyjęte na studia zobowiązane są do wniesienia za pośrednictwem banku opłaty za studia.
Opłata za studia niestacjonarne drugiego stopnia w j. polskim wynosi 3 700 zł za semestr.
Opłata za pierwszy semestr studiów wnoszona jest jednorazowo. Od drugiego semestru opłata może być wnoszona w ratach.
Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb po przyjęciu na studia.
 

OGŁOSZENIE WYNIKÓW

Wyniki rekrutacji zostaną zamieszczone na kontach kandydatów w IRK w dniu 25 lutego 2026 r.

POTWIERDZANIE PODJĘCIA STUDIÓW

Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia zobowiązane są do dostarczenia wymaganych dokumentów w terminie: 28 lutego, 2 - 3 marca 2026 r.:

1. Dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (oryginał do wglądu i kserokopia  PAMIĘTAJ, że odpis nie jest kserokopią). W przypadku braku dyplomu, zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra wraz z nadanym numerem dyplomu (oryginał i kserokopia).

W przypadku zagranicznego dyplomu, również tłumaczenie na język polski oraz potwierdzenie, że uzyskany dyplom uprawnia do podjęcia studiów w kraju jego wydania - oryginał i kserokopia.

2. Zaświadczenie potwierdzające średnią ocen (oryginał i kserokopia) - w przypadku braku średniej w suplemencie do dyplomu,

3. Wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w zgłoszeniach rekrutacyjnych - Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych). Na ankiecie musi być nadrukowane zdjęcie kandydata (zdjęcie należy wcześniej wgrać do IRK).

 

WAŻNE! Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu, składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. W ciągu miesiąca od daty obrony zobowiązane są do dostarczenia dyplomu wraz z suplementem (oryginały do wglądu i kserokopie) do Biura Studiów II stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich, pod rygorem skreślenia z listy studentów.

 

UWAGA!

W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba. W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa
- swój dowód osobisty
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu)
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
Druk pełnomocnictwa zamieszczony jest w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych - Dokumenty i dalsze kroki oraz na stronie internetowej uczelni studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania.
 

PRZYDATNE LINKI

 Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji na studia znajdziesz na naszej stronie internetowej studiuj.uek.krakow.pl