• log in
  • create an account

Rekrutacja na studia stacjonarne drugiego stopnia na podstawie średniej ocen oraz na podstawie egzaminu wstępnego na kierunek Rynki finansowe

switch registrations cancel selection

The offer displayed on this page is limited to the selected registration. If you want to see the rest of the offer, select a different registration.

News

Registration

Aktualności

| Magdalena Skowiniak-Jałocha

 

INFORMACJE DLA OSÓB NIEZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA

Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji przy danym kierunku będzie brzmiał: niezakwalifikowany, tzn. że nie zostałeś/aś zakwalifikowany do przyjęcia. Decyzje dotyczące odmowy przyjęcia zostaną zamieszczone na kontach kandydatów.

 

INFORMACJE DLA OSÓB ZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA
NA STUDIA STACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA

Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji będzie brzmiał: zakwalifikowany, tzn. że zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu decyzja pojawi się określenie: przyjęty.

1. POTWIERDZANIE PODJĘCIA STUDIÓW
 
Składanie dokumentów:
19 - 20 września 2024 r. (czwartek, piątek) w godzinach 9.00-15.00 
 
Uniwersytet Ekonomiczny
ul. Rakowicka 27
31-510 Kraków
Pawilon C
Sale: A, B, C, 052, 056, 057, 058, 059
 
Dokumenty będą przyjmowane tylko od osób, które w podanym wyżej terminie będą po obronie pracy dyplomowej.
 
Osoby, które ukończyły studia I stopnia za granicą potwierdzają podjęcie studiów w w/w terminach w Pawilonie C, sala 054, w godzinach od 9.00 do 14.00.
 
UWAGA! W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba.
W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa
- swój dowód osobisty (do wglądu)
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu)
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
 
Druk pełnomocnictwa zamieszczony jest  na stronie studiuj.uek.krakow.pl
w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki.
 
Wymagane dokumenty:
1) wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych - imię/imiona, nazwisko, miejsce urodzenia, ukończona uczelnia, numer dyplomu). Na ankiecie musi być nadrukowane zdjęcie kandydata (zdjęcie należy wcześniej wgrać do IRK),
2) kserokopia dyplomu ukończenia studiów oraz kserokopia suplementu – oryginały do wglądu. W przypadku braku dyplomu, zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra.
3) zaświadczenie dokumentujące średnią ocen – w przypadku braku średniej w suplemencie.
 
WAŻNE!
Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu, składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. W ciągu miesiąca zobowiązane są do dostarczenia dyplomu i suplementu do Biura Studiów II Stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich, pod rygorem skreślenia z listy studentów.

W przypadku zagranicznego dyplomu, również legalizacja, tłumaczenie na język polski oraz potwierdzenie, że uzyskany dyplom uprawnia do podjęcia studiów w kraju jego wydania.

Podczas wpisu na studia kandydat musi potwierdzić swoją tożsamość i okazać dowód osobisty.

Niezłożenie wymaganych dokumentów jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na studia.

2. DOSTĘP DO SYSTEMU USOSweb
Każda osoba przyjęta na I rok studiów będzie miała założone w systemie USOSweb konto, z którego będzie korzystała przez cały okres studiów (http://usosweb.uek.krakow.pl). Informacje o sposobie logowania do systemu USOSweb kandydat otrzyma w momencie składania wymaganych dokumentów.
 
3. OPŁATA ZA ELEKTRONICZNĄ LEGITYMACJĘ STUDENCKĄ
Opłatę za wydanie legitymacji studenckiej (22 zł) należy wnieść w terminie do  22 września 2024 r. 
Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
Numer konta do wpłaty za legitymację studencką jest inny niż do wpłaty opłaty rekrutacyjnej.
 
UWAGA!
Absolwenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie  posiadający elektroniczną legitymację studencką nie wpłacają powyższej kwoty, pod warunkiem, że ich dotychczasowe dane osobowe nie uległy zmianie i nie będą chcieli wyrabiać nowej legitymacji.
 
4. OPŁATA ZA STUDIA
Osoby przyjęte na kierunek prowadzony w języku angielskim (International business) zobowiązane są wnieść opłatę za I semestr studiów w terminie do 1 października 2024 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
WAŻNE!  Numer konta do wpłaty czesnego jest inny niż do opłaty rekrutacyjnej.
 
5. JĘZYK OBCY
Wszyscy studenci I roku mają obowiązek zapisać się na zajęcia z języka obcego w systemie USOSweb. Przed rozpoczęciem zapisów na lektoraty należy obowiązkowo zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na stronie Centrum Językowego UEK: Home - Centrum Językowe UEK.
Brak zapisu lub zapisanie się do niewłaściwej grupy może skutkować niezaliczeniem lektoratu i w konsekwencji, niezaliczeniem semestru.

Na studiach stacjonarnych II stopnia obowiązuje nauka jednego języka obcego przez dwa semestry w wymiarze 30 godz./semestr. Kończąc lektorat student musi zdać egzamin z języka co najmniej na poziomie B2+, wynika to ustawy z dnia 22 grudnia 2016 o ZintegrowanymSystemie Kwalifikacji, Dz.U. 2016 poz. 64 z późn. zm. oraz RozporządzeniemMinisterstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 listopada 2018 w sprawiecharakterystyki drugiego stopnia dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji, Dz.U. 2018 poz. 2218). 


Na lektoraty mogą zapisywać się studenci, którzy są po obronie licencjatu i potwierdzili chęć podjęcia studiów. 

Zapisy na zajęcia lektoratowe prowadzone będą w systemie USOS, informacje o rejestracji żetonowej do grup są dostępne na stronie USOS w zakładce aktualności: https://drusi.uek.krakow.pl/dokumentacja/usosweb/rejestracje/pdf/instrukcja-rejestracji-zetonowej-v1_1.pdf

Terminy rejestracji na lektoraty w systemie USOSweb 

od 23 września 2024 r. godz. 12:00 do 29 września 2024 r. godz. 23:59

Po zarejestrowaniu się na lektorat należy obowiązkowo podpiąć ten przedmiot w systemie USOSweb pod odpowiedni etap studiów. Lektorat należy podpinać pod odpowiedni etap studiów po każdym rozpoczęciu kolejnego semestru.

Uwaga: W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz weryfikacji tożsamości, komunikacja z wykorzystaniem poczty elektronicznej pomiędzy studentami, pracownikami oraz innymi osobami prowadzącymi zajęcia odbywa się wyłącznie przy użyciu indywidualnie przypisanych adresów e-mail w domenie uek.krakow.pl lub student.uek.krakow.pl.
We wszystkich wiadomościach wysyłanych drogą mailową do pracowników UEK student ma obowiązek zamieszczać następujące dane: imię, nazwisko, numer indeksu, rok, kierunek oraz tryb studiów.
 
6. WNIOSKI O STYPENDIA I ZAPOMOGI
Informacje dotyczące terminu i sposobu wnioskowania o stypendia i zapomogi na rok akademicki 2024/25 dostępna jest pod linkiem https://bip.uek.krakow.pl/zarzadzenie/3443/zarzadzenie-nr-r-0211-27-2024 oraz w systemie USOSweb „Aktualności”.
 
 
7. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
Na Uczelni działa Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, które udziela wsparcia studentom z niepełnosprawnościami. Jeśli posiadasz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności możesz  skontaktować się z biurem: bon@uek.krakow.pl, telefony:122935120, 695608630, 881921211 (tylko SMS).
 
8. ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
Zajęcia na studiach stacjonarnych drugiego stopnia rozpoczną się 7 października 2024 r.
Numer grupy studenckiej należy sprawdzić w programie USOSweb, natomiast harmonogram zajęć dostępny będzie na stronie internetowej Uczelni, w zakładce Studenci – Plan zajęć, na tydzień przed rozpoczęciem zajęć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZASADY KWALIFIKACJI 


Podstawą przyjęcia na studia drugiego stopnia jest średnia arytmetyczna wszystkich ocen końcowych uzyskanych z zaliczanych przedmiotów w całym okresie studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.

 
Podczas rejestracji należy wpisać średnią ocen widoczną w suplemencie do dyplomu lub na zaświadczeniu potwierdzającym ukończenie studiów.
Średnia ocen musi być udokumentowana – jeżeli nie jest podana w suplemencie do dyplomu, wtedy kandydat musi przedłożyć zaświadczenie potwierdzające średnią ocen z toku studiów (bez obrony pracy), potwierdzone przez swoją uczelnię.
 
Przyjęcia na kierunek Rynki finansowe:
a) przyjęcia na podstawie średniej
Absolwenci studiów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunkach realizowanych w Instytucie Finansów, Instytucie Ekonomii oraz Instytucie Metod Ilościowych w Naukach Społecznych przyjmowani są na podstawie średniej arytmetycznej ocen uzyskanej w trakcie studiów nie niższej niż 4,0.

b) przyjęcia na podstawie egzaminu wstępnego
Absolwenci studiów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunkach realizowanych w Instytucie Finansów, Instytucie Ekonomii oraz Instytucie Metod Ilościowych w Naukach Społecznych ze średnią niższą niż 4,0, absolwenci studiów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie innych niż wymienione w punkcie a) oraz absolwenci innych uczelni przyjmowani są na podstawie egzaminu wstępnego, obejmującego wiedzę niezbędną do podjęcia studiów na kierunku Rynki finansowe.

Egzamin wstępny na kierunek Rynki finansowe odbędzie się  19 lipca 2024 r.
 
Uruchomienie kierunku, a w dalszej kolejności specjalności, uzależnione jest od zgłoszenia się odpowiedniej liczby kandydatów.

REJESTRACJA W INTERNETOWEJ REKRUTACJI KANDYDATÓW 

Rejestracja kandydatów trwa od 3 czerwca do 15 lipca 2024 r.

OPŁATA REKRUTACYJNA

Kandydat zobowiązany jest do dokonania opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia. W roku akademickim 2024/25 opłata wynosi 85 zł za każdy wybrany kierunek studiów. Wpłaty należy dokonać na indywidualny numer rachunku, wygenerowany w Internetowej Rekrutacji Kandydatów, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji. Numer konta oraz kwota do wpłaty pojawią się w zakładce ,,Płatności'' po zapisaniu się na kierunek!
W tytule przelewu proszę wpisać swoje imię i nazwisko.

OGŁOSZENIE WYNIKÓW

Wyniki rekrutacji zostaną zamieszczone na kontach kandydatów w IRK w dniu 24 lipca 2024 r.

POTWIERDZANIE PODJĘCIA STUDIÓW

Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia zobowiązane są do dostarczenia wymaganych dokumentów w terminach: od 25 do 26 lipca 2024 r. lub od 19 do 20 września 2024 r.