Transport i spedycja - niestacjonarne, 2 stopień


W mocy od: 7 grudnia 2023

Zasady kwalifikacji

ZASADY KWALIFIKACJI 


■ Podstawą przyjęcia na studia niestacjonarne drugiego stopnia jest średnia arytmetyczna wszystkich ocen końcowych uzyskanych z zaliczanych przedmiotów w całym okresie studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.

UWAGA!

Cudzoziemcy ubiegający się o przyjęcie na studia drugiego stopnia na podstawie dyplomu ukończenia studiów wydanego za granicą, który nie jest dyplomem uprawniającym do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia, o którym mowa w art. 326 ust. 1, a także nie został uznany za dyplom równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi na podstawie umowy międzynarodowej, o której mowa w art. 327 ust. 1, albo w drodze postępowania nostryfikacyjnego, zobowiązani będą do przedstawienia w toku rekrutacji dyplomu ukończenia studiów wydanego za granicą przez uczelnię uznawaną przez państwo, na którego terytorium lub w którego systemie szkolnictwa wyższego działa, wraz z pisemną informacją o tym dyplomie wydaną przez dyrektora NAWA potwierdzającą uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia.

■ Średnia ocen musi być udokumentowana – jeżeli nie jest podana w suplemencie do dyplomu, wtedy kandydat musi przedłożyć zaświadczenie potwierdzające średnią ocen z toku studiów (bez obrony pracy), potwierdzone przez swoją uczelnię (oryginał i kserokopia).
Skan dokumentu potwierdzającego średnią ocen należy zamieścić na koncie kandydata w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów.

 Osoby, które ukończyły studia poza granicami Polski mogą ubiegać się o przyjęcie pod warunkiem, że posiadają poddany legalizacji lub opatrzony apostille dyplom uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia w państwie, w którym został wydany. W tym celu należy przed przystąpieniem do rekrutacji przesłać do Działu Nauczania kopię dyplomu i suplementu, czyli transkryptu ocen, który zawiera informacje o zaliczonych przez kandydata przedmiotach oraz uzyskanych ocenach.

■ Wymagane jest, aby dyplom wraz z suplementem (dodatkiem do dyplomu) były przetłumaczone na język polski przez uprawnione instytucje lub tłumacza przysięgłego.

■ Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia mogą kandydować na nieograniczoną liczbę kierunków, przy czym zobowiązani są uporządkować te kierunki według indywidualnych priorytetów. Kolejność wskazanych przez kandydata kierunków będzie uwzględniana w postępowaniu kwalifikacyjnym (wypełnianiu limitów przyjęć na poszczególne kierunki studiów). Przyjęcie na jeden z kierunków studiów jest równoznaczne z odmową przyjęcia na pozostałe kierunki.

■ Uruchomienie kierunku, a w dalszej kolejności specjalności, uzależnione jest od zgłoszenia się odpowiedniej liczby kandydatów.
 
 

TERMINARZ REKRUTACJI

 
  • Rejestracja kandydatów + opłata rekrutacyjna: od 12 stycznia do 22 lutego 2026 r.
  • Ogłoszenie wyników rekrutacji: 25 lutego 2026 r.
  • Potwierdzanie podjęcia studiów: 28 lutego, 2-3 marca 2026 r.
 

OPŁATA REKRUTACYJNA

 
Kandydat zobowiązany jest do dokonania opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia. W roku akademickim 2025/26 opłata wynosi 85 zł za każdy wybrany kierunek studiów. Wpłaty należy dokonać na indywidualny numer rachunku, wygenerowany w Internetowej Rekrutacji Kandydatów, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji. Numer konta oraz kwota do wpłaty pojawią się w zakładce ,,Płatności'' po zapisaniu się na kierunek.
 
Istnieje możliwość dokonania opłaty za pośrednictwem systemu Przelewy24. Zapewnia on możliwość potwierdzenia dokonania wpłaty w krótszym terminie niż przelew tradycyjny. Odnośnik do szybkich płatności znajduje się w zakładce Płatności, pod tabelą z naliczonymi opłatami.
W tytule przelewu proszę podać swoje imię i nazwisko.
Szczegółowe informacje dotyczące opłaty rekrutacyjnej znajdują się na stronie internetowej uczelni studiuj.uek.krakow.pl 
 
Dodatkowe dane do wpłaty:
Nazwa odbiorcy: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków
Nazwa banku: Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
Kod SWIFT: ALBPPLPW, IBAN: PL, Waluta: PLN.
 

OPŁATY ZA STUDIA

 
Osoby przyjęte na studia zobowiązane są do wniesienia za pośrednictwem banku opłaty za studia.
Opłata za studia niestacjonarne drugiego stopnia w j. polskim wynosi 3 700 zł za semestr.
Opłata za pierwszy semestr studiów wnoszona jest jednorazowo. Od drugiego semestru opłata może być wnoszona w ratach.
Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb po przyjęciu na studia.

OGŁOSZENIE WYNIKÓW

Wyniki rekrutacji zostaną zamieszczone na kontach kandydatów w IRK w dniu 25 lutego 2026 r.

POTWIERDZANIE PODJĘCIA STUDIÓW

Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia zobowiązane będą do dostarczenia wymaganych dokumentów w terminie 28 lutego, 2-3 marca 2026 r.:

  1. dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (oryginał i kserokopia   PAMIĘTAJ, że odpis nie jest kserokopią). W przypadku braku dyplomu (dotyczy osób, które ukończyły polską uczelnię), zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra wraz z nadanym numerem dyplomu (oryginał i kserokopia),
  2. potwierdzenie legalności dyplomu, które stanowi legalizacja lub apostille - oryginał i kserokopia,
  3. tłumaczenie dyplomu i suplementu na język polski – oryginał i kserokopia,
  4. potwierdzenie, że uzyskany dyplom uprawnia do podjęcia studiów w kraju jego wydania lub informacja wydana przez dyrektora NAWA - oryginał i kserokopia,
  5. zaświadczenie potwierdzające średnią ocen – oryginał i kserokopia – jeżeli średnia nie jest podana w suplemencie do dyplomu, wtedy kandydat musi przedłożyć zaświadczenie potwierdzające średnią ocen z toku studiów (bez obrony pracy), potwierdzone przez swoją uczelnię,
  6. certyfikat potwierdzający znajomość języka polskiego - oryginał i kserokopia,
  7. wydruk ankiety osobowej - z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w zgłoszeniach rekrutacyjnych - Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych). Na ankiecie musi być nadrukowane zdjęcie kandydata (zdjęcie należy wcześniej wgrać do IRK),
  8. kserokopia paszportu (strona ze zdjęciem) – oryginał do wglądu,
  9. oświadczenie o obywatelstwie (formularz dostępny w zgłoszeniach rekrutacyjnych - Dokumenty i dalsze kroki),
  10. wizę lub kartę czasowego pobytu lub inny dokument uprawniający do przebywania na terenie RP, obywatele UE – zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej – oryginał i kserokopia,
  11. polisę ubezpieczeniową na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce lub Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego – oryginał i kserokopia.

 

WAŻNE! Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu (dotyczy osób, które ukończyły polską uczelnię), składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. W ciągu miesiąca od daty obrony zobowiązane są do dostarczenia dyplomu wraz z suplementem (kserokopie i oryginały do wglądu) do Biura Studiów II stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich, pod rygorem skreślenia z listy studentów.

UWAGA!

W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba. W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa
- swój dowód osobisty
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu)
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
 
Druk pełnomocnictwa zamieszczony jest w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych - Dokumenty i dalsze kroki oraz na stronie internetowej uczelni studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania.
 

Pamiętaj, aby wraz z kompletem dokumentów zabrać paszport, w celu potwierdzenia tożsamości (dokument musi zgadzać się z tym, którego dane wpisałeś do systemu IRK)! 

 

PRZYDATNE LINKI

 Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji na studia znajdziesz na naszej stronie internetowej studiuj.uek.krakow.pl