ZASADY KWALIFIKACJI
■ Podstawą przyjęcia na kierunek Audyt finansowy jest średnia arytmetyczna wszystkich ocen końcowych uzyskanych z zaliczanych przedmiotów w całym okresie studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.
UWAGA!
Cudzoziemcy ubiegający się o przyjęcie na studia drugiego stopnia na podstawie dyplomu ukończenia studiów wydanego za granicą, który nie jest dyplomem uprawniającym do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia, o którym mowa w art. 326 ust. 1, a także nie został uznany za dyplom równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi na podstawie umowy międzynarodowej, o której mowa w art. 327 ust. 1, albo w drodze postępowania nostryfikacyjnego, zobowiązani będą do przedstawienia w toku rekrutacji dyplomu ukończenia studiów wydanego za granicą przez uczelnię uznawaną przez państwo, na którego terytorium lub w którego systemie szkolnictwa wyższego działa, wraz z pisemną informacją o tym dyplomie wydaną przez dyrektora NAWA potwierdzającą uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia.
■ Średnia ocen musi być udokumentowana – jeżeli nie jest podana w suplemencie do dyplomu, wtedy kandydat musi przedłożyć zaświadczenie potwierdzające średnią ocen z toku studiów (bez obrony pracy), potwierdzone przez swoją uczelnię.
■ Dokument potwierdzający średnią ocen należy zamieścić na koncie Kandydata w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów.
■ Osoby, które ukończyły studia poza granicami Polski mogą ubiegać się o przyjęcie pod warunkiem, że posiadają poddany legalizacji lub opatrzony apostille dyplom uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia w państwie, w którym został wydany. W tym celu należy przed przystąpieniem do rekrutacji przesłać do Działu Nauczania kopię dyplomu i suplementu, czyli transkryptu ocen, który zawiera informacje o zaliczonych przez kandydata przedmiotach oraz uzyskanych ocenach.
■ Wymagane jest, aby dyplom wraz z suplementem (dodatkiem do dyplomu) były przetłumaczone na język polski przez uprawnione instytucje lub tłumacza przysięgłego.
■ Kandydaci mogą zgłosić obok wybranego (podstawowego) kierunku, dodatkowo dwa alternatywne kierunki studiów, przy czym zobowiązani są uporządkować te kierunki według indywidualnych priorytetów. Kolejność wskazanych przez kandydata kierunków będzie uwzględniana w postępowaniu kwalifikacyjnym (wypełnianiu limitów przyjęć na poszczególne kierunki studiów).
■ Uruchomienie kierunku uzależnione jest od zgłoszenia się odpowiedniej liczby kandydatów.
■ Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji na studia znajdują się na stronie internetowej studiuj.uek.krakow.pl
TERMINARZ REKRUTACJI
- Rejestracja kandydatów: od 2 czerwca do 15 września 2025 r.
- Ogłoszenie wyników rekrutacji: 24 września 2025 r.
- Potwierdzanie podjęcia studiów: 25, 26, 27 września 2025 r.
OPŁATA REKRUTACYJNA
Kandydat zobowiązany jest do dokonania opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia. W roku akademickim 2025/26 opłata wynosi 85 zł za każdy wybrany kierunek studiów. Wpłaty należy dokonać na indywidualny numer rachunku, wygenerowany w Internetowej Rekrutacji Kandydatów, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji. Numer konta oraz kwota do wpłaty pojawią się w zakładce ,,Płatności'' po zapisaniu się na kierunek.
Istnieje możliwość dokonania opłaty za pośrednictwem systemu Przelewy24. Zapewnia on możliwość potwierdzenia dokonania wpłaty w krótszym terminie niż przelew tradycyjny. Odnośnik do szybkich płatności znajduje się w zakładce Płatności, pod tabelą z naliczonymi opłatami.
W tytule przelewu proszę podać swoje imię i nazwisko.
Szczegółowe informacje dotyczące opłaty rekrutacyjnej znajdują się na stronie internetowej Uczelni studiuj.uek.krakow.pl
Dodatkowe dane do wpłaty:
Nazwa odbiorcy: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków
Nazwa banku: Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
Kod SWIFT: ALBPPLPW, IBAN: PL, Waluta: PLN.
OPŁATA ZA STUDIA
Opłata za pierwszy semestr studiów wnoszona jest jednorazowo. Od drugiego semestru opłata może być wnoszona w ratach.
W roku akademickim 2025/26 opłata za jeden semestr studiów niestacjonarnych na kierunku Audyt finansowy wynosi 6200 zł.
OGŁOSZENIE WYNIKÓW
Wyniki rekrutacji zostaną zamieszczone na kontach kandydatów w IRK w dniu 24 września 2025 r.
POTWIERDZENIE PODJĘCIA STUDIÓW
Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia zobowiązane będą do dostarczenia wymaganych dokumentów w terminie 25, 26, 27 września 2025 r.
- dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich wraz z suplementem (dodatkiem do dyplomu) – oryginał i kopia,
- potwierdzenie legalności dyplomu, które stanowi legalizacja lub apostille,
- tłumaczenie dyplomu i suplementu na język polski – oryginał i kopia,
- potwierdzenie, że uzyskany dyplom uprawnia do podjęcia studiów w kraju jego wydania lub informacja wydana przez dyrektora NAWA - oryginał i kserokopia,
- kserokopia zaświadczenia potwierdzającego średnią ocen – oryginał do wglądu – jeżeli średnia nie jest podana w suplemencie do dyplomu, wtedy kandydat musi przedłożyć zaświadczenie potwierdzające średnią ocen z toku studiów (bez obrony pracy), potwierdzone przez swoją uczelnię,
- zaświadczenie potwierdzające znajomość języka polskiego lub języka angielskiego w zależności od tego, w jakim języku będą prowadzone studia – oryginał i kopia,
- wydruk ankiety osobowej - z Internetowej Rekrutacji Kandydatów,
- wydruk danych do teczki kandydata (formularz dostępny w zakładce Dokumenty do pobrania),
- kserokopia paszportu (strona ze zdjęciem) – oryginał i kopia,
- oświadczenie o obywatelstwie (formularz dostępny w zakładce Dokumenty do pobrania),
- wizę lub kartę czasowego pobytu lub inny dokument uprawniający do przebywania na terenie RP, obywatele UE – zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej – oryginał i kopia,
- polisę ubezpieczeniową na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce lub Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego – oryginał i kopia.
UWAGA!
1) W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba. W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa
- swój dowód osobisty
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu)
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
Druk pełnomocnictwa zamieszczony jest w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych - Dokumenty i dalsze kroki oraz na stronie internetowej uczelni studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania.