Global Finance and Accounting - stacjonarne, 1 stopień


W mocy od: 3 czerwca 2022

Zasady kwalifikacji

ZASADY KWALIFIKACJI


■ Studia stacjonarne pierwszego stopnia na kierunku Global Finance and Accounting trwają 3 lata i kończą się uzyskaniem tytułu licencjata.

■ Przyjęcie na studia odbywa się na podstawie wyników egzaminu maturalnego (świadectwa ukończenia szkoły średniej) z dwóch przedmiotów:
1. przedmiot pierwszy: matematyka,
2. przedmiot drugi (do wyboru): fizyka, geografia, historia, informatyka, język obcy, 
język polski, wiedza o społeczeństwie.
 
WYJĄTEK!
Cudzoziemcy ubiegający się o przyjęcie na studia pierwszego stopnia lub jednolite studia magisterskie na podstawie wydanego za granicą dokumentu, który nie jest dokumentem potwierdzającym uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia, o którym mowa w art. 326a ust. 1 ustawy Prawo o szkolnictwie wyższym i nauce – przystępują do testu kwalifikacyjnego z podstawowej wiedzy matematycznej.

Szczegółowe informacje dotyczące testu kwalifikacyjnego znajdują się na stronie internetowej studiuj.uek.krakow.pl.

■ Punkty ze świadectw zagranicznych muszą być odpowiednio przeliczone. W tym celu należy się skontaktować z Działem Nauczania lub można to zrobić samodzielnie, zgodnie z informacjami zawartymi na stronie internetowej uczelni. Uczelniana Komisja Rekrutacyjna akceptuje przeliczone punkty, które decydują o dopuszczeniu kandydata do dalszej kwalifikacji.

 ■ Z każdego przedmiotu uwzględnianego w postępowaniu kwalifikacyjnym kandydat może uzyskać maksymalnie 100 punktów. Łączna liczba punktów możliwa do uzyskania wynosi 200. 

■ Uruchomienie kierunku, a w dalszej kolejności specjalności, uzależnione jest od zgłoszenia się odpowiedniej ilości kandydatów.

TERMINARZ REKRUTACJI

  • Rejestracja kandydatów: od 2 czerwca do 30 czerwca 2025 r.
  • Egzamin z języka polskiego - 1 lipca 2025 r. (dotyczy wybranych kandydatów, szczegółowe informacje zamieszczone są na stronie internetowej Uczelni).
  • Egzamin z języka angielskiego - 2 lipca 2025 r. (dotyczy wybranych kandydatów, szczegółowe informacje zamieszczone są na stronie internetowej Uczelni).
  • Egzamin wstępny - 8 i 9 lipca 2025 r. (dotyczy wybranych kandydatów, szczegółowe informacje zamieszczone są na stronie internetowej Uczelni).
  • Ogłoszenie wyników rekrutacji: 17 lipca 2025 r.
  • Potwierdzanie podjęcia studiów: od 18 do 23 lipca 2025 r.

OPŁATA REKRUTACYJNA

Kandydat zobowiązany jest do dokonania opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia. W roku akademickim 2025/26 opłata wynosi 85 zł za każdy wybrany kierunek studiów. Wpłaty należy dokonać na indywidualny numer rachunku, wygenerowany w Internetowej Rekrutacji Kandydatów, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji. Numer konta oraz kwota do wpłaty pojawią się w zakładce ,,Płatności'' po zapisaniu się na kierunek.

Istnieje możliwość dokonania opłaty za pośrednictwem systemu Przelewy24. Zapewnia on możliwość potwierdzenia dokonania wpłaty w krótszym terminie niż przelew tradycyjny. Odnośnik do szybkich płatności znajduje się w zakładce Płatności, pod tabelą z naliczonymi opłatami.
W tytule przelewu proszę podać swoje imię i nazwisko.
Szczegółowe informacje dotyczące opłaty rekrutacyjnej znajdują się na stronie internetowej uczelni studiuj.uek.krakow.pl 

OPŁATY ZA STUDIA

Opłata semestralna za studia realizowane w języku angielskim wynosi 6 200 zł.

Opłata za pierwszy semestr studiów wnoszona jest jednorazowo. Od drugiego semestru opłata może być wnoszona w ratach.
Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb po przyjęciu na studia.
Dodatkowe dane do wpłaty:

Nazwa odbiorcy: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków
Nazwa banku: Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
Kod SWIFT: ALBPPLPW, IBAN: PL, Waluta: PLN.

OGŁOSZENIE WYNIKÓW

Wyniki rekrutacji zostaną zamieszczone na kontach kandydatów w IRK w dniu 17 lipca 2025 r. 

POTWIERDZENIE PODJĘCIA STUDIÓW

Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia zobowiązane będą do dostarczenia wymaganych dokumentów w terminie od 18 do 23 lipca 2025 r.
  1. Świadectwo ukończenia szkoły średniej wraz z transkryptem ocen - kserokopia i oryginał do wglądu,
  2. Zaświadczenie o wynikach egzaminu Multitest / ZNO / NMT (dotyczy tylko kandydatów z Ukrainy) - kserokopia i oryginał do wglądu,
  3. Legalizacja/apostille, decyzja o uznaniu świadectwa wydanego za granicą (nostryfikacja) lub informacja wydana przez dyrektora NAWA tłumaczenie na język polski – kserokopie i oryginały do wglądu,
  4. Zaświadczenie potwierdzające, że świadectwo dojrzałości uprawnia do ubiegania się o przyjęcia na studia wyższe do każdego typu szkół wyższych w kraju jego wydania (nie dotyczy kandydatów z Ukrainy) - kserokopia i oryginał do wglądu,
  5. Zaświadczenie potwierdzające znajomość języka polskiego lub języka angielskiego, w zależności od tego, w jakim języku będą prowadzone  studia (nie dotyczy kandydatów zdających egzamin językowy w UEK) – kserokopia i oryginał do wglądu,
  6. Wydruk ankiety osobowej z nadrukowanym zdjęciem (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych - Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych.),
  7. Wydruk danych do teczki kandydata (formularz dostepny jest na stronie internetowej Uczelni),
  8. Kserokopia paszportu (strona ze zdjęciem) - oryginał do wglądu,
  9. Oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego (w przypadku osoby niepełnoletniej),
  10. Oświadczenie o obywatelstwie (formularz dostępny na stronie internetowej Uczelni),
  11. Polisa ubezpieczeniowa na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce lub Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego – kserokopia i oryginał do wglądu,
  12. Wiza lub karta czasowego pobytu lub inny dokument uprawniający do przebywania na terenie RP, obywatele UE – zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej – kserokopia i oryginał do wglądu.

Podczas wpisu na studia kandydat musi potwierdzić swoją tożsamość i okazać dowód osobisty.

UWAGA!

1) W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba. W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa
- swój dowód osobisty
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu)
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
2) Jeżeli kandydat jest osobą niepełnoletnią wymagane jest oświadczenie przedstawiciela ustawowego o wyrażeniu zgody na udział w rekrutacji oraz podjęcie studiów.
Druk pełnomocnictwa oraz oświadczenia zamieszczone są w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych - Dokumenty i dalsze kroki oraz na stronie internetowej uczelni studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania.

PRZYDATNE LINKI

 Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji na studia znajdziesz na naszej stronie internetowej studiuj.uek.krakow.pl 

 Ważne informacje są dostępne tutaj.