Rekrutacja na studia niestacjonarne pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

 
 
I ETAP - REKRUTACJA ELEKTRONICZNA W SYSTEMIE IRK  
2 czerwca – 4 września 2025 r.

 

ZAKŁADANIE KONTA I UZUPEŁNIANIE WYMAGANYCH INFORMACJI

Aby założyć konto kliknij opcję ‘Utwórz konto’ (w prawym górnym rogu strony). Przeczytaj i zaakceptuj klauzulę informacyjną oraz podaj adres email i hasło do logowania.

WAŻNE! Podaj aktualny adres email – po założeniu konta otrzymasz na maila link aktywacyjny – po jego kliknięciu zostaniesz przekierowany do strony IRK, na której zalogujesz się wpisując podany wcześniej adres email oraz utworzone hasło.

Po zalogowaniu na główną stronę konta, otwórz zakładkę ‘Formularze osobowe’ (nad miejscem na zdjęcie). Następnie wybierz interesującą Cię rekrutację klikając w ‘Wybierz rekrutację’ (po prawej stronie), a zostaniesz przekierowany do zakładek, które należy uzupełnić:

Podstawowe dane osobowe
Wpisz swoje dane osobowe (nazwisko, imię/imiona), pesel, miejsce urodzenia, obywatelstwo. Wpisane dane muszą być zgodne z Twoim dowodem osobistym.

Adres i dane kontaktowe
Podaj numer telefonu (będziemy się z Tobą kontaktować tylko w sprawach ważnych), adres zamieszkania oraz adres do korespondencji (jeżeli jest inny niż adres zamieszkania).

Zdjęcie
Wgraj swoje zdjęcie (zgodnie z wymaganiami do dowodu osobistego). Szczegółowe wytyczne znajdziesz w zakładce na dole stronyFotografia wgrana do IRK będzie później wykorzystana do legitymacji studenckiej.

Każde zdjęcie musi być zaakceptowane przez Administratora. Administrator zobaczy Twoje zdjęcie w systemie dopiero, kiedy zapiszesz się na dany kierunek studiów.

Wykształcenie
Wpisz dane dotyczące ukończonej szkoły średniej: rodzaj ukończonej szkoły, nazwa ukończonej szkoły, miejscowość ukończonej szkoły oraz kraj.

Następnie w polu ‘Dokumenty’ wybierz przycisk ‘Dodaj dokument’ i uzupełnij informacje o świadectwie dojrzałości.
Po zapisaniu danych, po prawej stronie pojawi się przycisk ‘Edytuj wyniki egzaminów’ – w tym miejscu wpisz wyniki z matury.

Jeżeli jesteś absolwentem technikum, w rubryce ‘Egzamin zawodowy’, wpisz wynik z Dyplomu kwalifikacji zawodowych.

PAMIĘTAJ! Należy uzupełnić wszystkie punkty ze świadectwa dojrzałości, aby system mógł przeliczyć spośród nich najkorzystniejszy dla Ciebie wynik.

Dodatkowe dane osobowe
Wpisz dane dotyczące posiadanego dokumentu tożsamości (tym dokumentem będziesz się legitymował przy składaniu dokumentów).

WYBÓR KIERUNKU

Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych informacji wybierz interesujące Cię kierunki studiów. Możesz wybrać nieograniczoną liczbę kierunków, ale zostaniesz przyjęty tylko na jeden z nich. Ważne jest, aby odpowiednio ustalić priorytety – na pierwszym miejscu wybierz kierunek najważniejszy, a następnie wybierz kierunki alternatywne.
W tym celu kliknij w kafelek ‘Oferta’ (u góry po prawej stronie) - zostaniesz przekierowany na stronę z dostępnymi kierunkami w danej rekrutacji. Wybierz kierunek kliknięciem, a następnie po prawej stronie pojawi się zielony przycisk ‘Zapisz się’.
Wybrane przez Ciebie kierunki studiów pojawią się na Twoim koncie w zakładce ‘Zgłoszenia rekrutacyjne’. W tym miejscu pojawią się też wyniki rekrutacji oraz dokumenty do pobrania, potrzebne do wpisu na studia (np. ankieta osobowa).
W zakładce ‘Zgłoszenia rekrutacyjne’ znajdziesz przycisk ‘Ustal priorytety’, gdzie do 4 września 2025 r. możesz zmienić kolejność wpisanych kierunków. Po tym terminie nie będzie to już możliwe!

OPŁATA REKRUTACYJNA

Opłata rekrutacyjna wynosi 85 zł za każdy kierunek studiówWpłaty należy dokonać na indywidualny numer rachunku, który znajdziesz na swoim koncie w IRK, w zakładce ‘Płatności’. Pamiętaj, aby w tytule przelewu wpisać swoje imię i nazwisko!

Istnieje możliwość dokonania opłaty za pośrednictwem systemu Przelewy24. Zapewnia on możliwość potwierdzenia dokonania wpłaty w krótszym terminie niż przelew tradycyjny. Odnośnik do szybkich płatności znajduje się w zakładce Płatności, pod tabelą z naliczonymi opłatami.

Jeżeli opłata została dokonana w terminie zgodnym z terminarzem rekrutacji, a nie jest widoczna w systemie IRK w terminie do 3 dni roboczych od dnia wpłaty, należy skontaktować się z Działem Nauczania: studiainfo@uek.krakow.pl

WYNIKI REKRUTACJI - 12 września 2025 r.

Wyniki rekrutacji publikowane są na kontach kandydatów w IRK w zakładce ‘Zgłoszenia rekrutacyjne’. W tabeli z kierunkiem/ami będzie wyświetlona informacja:

Zakwalifikowany – oznacza, że zostałeś zakwalifikowany do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu 'Decyzja' pojawi się określenie przyjęty.
Niezakwalifikowany – oznacza, że nie zostałeś zakwalifikowany do przyjęcia na studia.

W zakładce ‘Aktualności’ (u góry strony), w dniu ogłoszenia wyników, znajdziesz informacje dotyczące składania dokumentów dla osób zakwalifikowanych do przyjęcia oraz informacje dla osób niezakwalifikowanych. Należy zapoznać się z tymi informacjami przed złożeniem dokumentów na studia.

 

II ETAP– POTWIERDZENIE PODJĘCIA STUDIÓW  

13, 15, 16 września 2025 r.

 

Jeżeli zostałeś zakwalifikowany i chcesz podjąć studia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie musisz złożyć komplet wymaganych dokumentów:

1. Kserokopia świadectwa dojrzałości (oryginał do wglądu)  – PAMIĘTAJ, że odpis nie jest kserokopią. W przypadku kiedy kandydat poprawiał wyniki matury wymagana jest również kserokopia aneksu do świadectwa dojrzałości (oryginał do wglądu),

2. Ankieta osobowa wydrukowana z konta IRK, z nadrukowanym zdjęciem (wgranym wcześniej do IRK),

3. Kserokopia dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe w zawodzie nauczanym na poziomie technika, o którym mowa w przepisach o systemie oświaty (oryginał do wglądu) - dotyczy tylko kandydatów, którzy jeden z przedmiotów maturalnych zastępują wynikami z egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie,

4. Olimpijczycy dostarczają dokument wydany przez główny komitet organizacyjny danej olimpiady - kserokopia i oryginał do wglądu.

 Pamiętaj, aby wraz z kompletem dokumentów zabrać swój dowód osobisty, w celu potwierdzenia tożsamości (dokument musi zgadzać się z tym, którego dane wpisałeś do systemu IRK)!

Po przybyciu na Uczelnie w wyznaczonym terminie, otrzymasz specjalną teczkę. Wypełnij tył teczki, włóż do niej przygotowany komplet dokumentów i udaj się do odpowiedniej sali, aby je złożyć.  Jeżeli nie możesz dostarczyć dokumentów osobiście, wyznacz pełnomocnika, który dostarczy je za Ciebie. Pełnomocnik musi posiadać ze sobą komplet Twoich dokumentów, kopię Twojego dowodu osobistego i swój dowód osobisty (obydwa dokumenty tylko do wglądu) oraz druk pełnomocnictwa wydrukowany z konta IRK. Jeżeli jesteś osobą niepełnoletnią wymagane jest oświadczenie przedstawiciela ustawowego o wyrażeniu zgody na udział w rekrutacji oraz podjęcie studiów.

Druk pełnomocnictwa oraz oświadczenia zamieszczone są w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych - Dokumenty i dalsze kroki oraz na stronie internetowej uczelni studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania.
 

Po złożeniu dokumentów otrzymasz do podpisania wpis na listę studentów oraz dostęp do uczelnianego konta USOS oraz maila.

Ewentualne pytania dotyczące rekrutacji na studia prosimy kierować na adres: studiainfo@uek.krakow.pl  

 

ŻYCZYMY POWODZENIA!