ZAKLADANIE KONTA I UZUPEŁNIANIE WYMAGANYCH INFORMACJI
WAŻNE! Podaj aktualny adres email – po założeniu konta otrzymasz na maila link aktywacyjny – po jego kliknięciu zostaniesz przekierowany do strony IRK, na której zalogujesz się podanym mailem i utworzonym hasłem.
Po zalogowaniu na główną stronę konta, otwórz zakładkę ‘Formularze osobowe’ (nad miejscem na zdjęcie). Następnie wybierz interesującą Cię rekrutację klikając w ‘Wybierz rekrutację’ (po prawej stronie), a zostaniesz przekierowany do zakładek, które należy uzupełnić:
Podstawowe dane osobowe
Wpisz swoje dane osobowe (nazwisko, imię), pesel (jeżeli posiadasz), miejsce urodzenia, obywatelstwo. Wpisane dane muszą być zgodne z Twoim paszportem.
Kandydat zagraniczny
Uzupełnij dane dotyczące posiadanych dokumentów.
Adres i dane kontaktowe
Podaj numer telefonu (zagraniczny i polski – będziemy się z Tobą kontaktować tylko w sprawach ważnych), adres zamieszkania oraz adres do korespondencji (w tym wypadku wpisz polski adres, jeśli posiadasz).
Zdjęcie
Wgraj swoje zdjęcie (zgodnie z wymaganiami do dowodu osobistego/paszportu). Szczegółowe wytyczne znajdziesz w zakładce na dole strony. Fotografia wgrana do IRK będzie później wykorzystana do legitymacji studenckiej.
Każde zdjęcie musi być zaakceptowane przez Administratora. Administrator zobaczy je w systemie dopiero, kiedy zapiszesz się na dany kierunek studiów.
Wykształcenie
- Wykształcenie średnie
Wybierz tylko kraj ukończonej szkoły średniej.
- Wykształcenie wyższe
Wybierz opcję "Dodaj dokument" - następnie otworzy się strona, gdzie musisz wpisać dane dotyczące Twojego dyplomu.
Kandydaci, którzy nie posiadają jeszcze dyplomu, ale ukończyli już studia, muszą wpisać: Rodzaj dokumentu, Rok uzyskania dokumentu oraz Kraj wydania. Niezwłocznie po otrzymaniu dyplomu należy uzupełnić pozostałe dane.
Po zapisaniu danych pojawi się ikona ‘Edytuj wyniki egzaminów’ (po prawej stronie), gdzie należy wpisać średnią arytmetyczną wszystkich ocen końcowych (bez obrony pracy).
Średnia ocen musi być udokumentowana – jeżeli nie jest podana w suplemencie do dyplomu, wtedy kandydat musi przedłożyć zaświadczenie potwierdzające średnią ocen z toku studiów (bez obrony pracy), potwierdzone przez swoją uczelnię.
Ustal priorytety – na pierwszym miejscu wybierz kierunek najważniejszy, a następnie wybierz kierunki alternatywne. W tym celu kliknij w kafelek ‘Oferta’ (u góry po prawej stronie) - zostaniesz przekierowany na stronę z dostępnymi kierunkami w danej rekrutacji. Wybierz kierunek kliknięciem, a następnie po prawej stronie pojawi się zielony kafelek ‘Zapisz się’. Klikając go zostaniesz poproszony o wybranie dokumentu, na podstawie którego chcesz aplikować - wybierz dyplom, którego dane wpisałeś do systemu.
Niezakwalifikowany – oznacza, że nie zostałeś zakwalifikowany do przyjęcia na studia.
Jeżeli zostałeś zakwalifikowany i chcesz podjąć studia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie, musisz złożyć komplet wymaganych dokumentów:
- Kserokopia dyplomu ukończenia studiów wraz z kserokopią suplementu (oryginały do wglądu)
- Legalizacja/apostille i tłumaczenie dokumentów na język polski (kserokopie i oryginały do wglądu)
- Potwierdzenie, że uzyskany dyplom uprawnia do podjęcia studiów II stopnia w kraju wydania (kserokopia i oryginał do wglądu)
- Kserokopia zaświadczenia potwierdzającego średnią ocen (oryginał do wglądu) w przypadku braku średniej na suplemencie do dyplomu.
- Certyfikat potwierdzający znajomość języka (kserokopia i oryginał do wglądu)
- Ankieta osobowa wydrukowana z konta IRK z nadrukowanym zdjęciem (wgranym wcześniej do IRK)
- Kserokopia paszportu (oryginał do wglądu)
- Oświadczenie o obywatelstwie
Pamiętaj, aby wraz z kompletem dokumentów zabrać swój paszport, w celu potwierdzenia tożsamości (dokument musi zgadzać się z tym, którego dane wpisałeś do systemu IRK)!
Po złożeniu dokumentów otrzymasz dostęp do uczelnianego konta USOS oraz do maila.
Ewentualne pytania dotyczące rekrutacji na studia prosimy kierować na adres: studiainfo@uek.krakow.pl
ŻYCZYMY POWODZENIA!