Liczba punktów od których realizowane były przyjęcia Cudzoziemców na studia niestacjonarne pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie na rok akademicki 2025/26
Data science w naukach społecznych - 193
Ekonomia – 105
Finanse i rachunkowość – 102
Informatyka stosowana – 93
Innowacje w biznesie – 99,6
International Business – 80,4
Logistyka międzynarodowa – 94,8
Marketing i komunikacja rynkowa – 94,8
Międzynarodowe stosunki gospodarcze - 119
Prawo – 50
Rachunkowość i controlling - 110,2
Transport i spedycja - 106,2
Zarządzanie – 54,6
Zarządzanie projektami – 102
INFORMACJE DLA PRZYJĘTYCH CUDZOZIEMCÓW
studia niestacjonarne I stopnia oraz jednolite studia magisterskie
POTWIERDZENIE PODJĘCIA STUDIÓW
Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji będzie brzmiał: zakwalifikowany, tzn. że zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu decyzja pojawi się określenie: przyjęty.
Składanie dokumentów:
13 września 2025 r. (sobota) w godzinach 9.00-13.00
15 września 2025 r. (poniedziałek) w godzinach 9.00-15.00
16 września 2025 r. (wtorek) w godzinach 9.00-15.00
Uniwersytet Ekonomiczny
ul. Rakowicka 27
31-510 Kraków
Pawilon C
Sala 054
Dokumenty będą przyjmowane w w/w sali, bez względu na kierunek studiów.
UWAGA!
1) W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba. W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa
- swój dowód osobisty
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu)
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
2) Jeżeli kandydat jest osobą niepełnoletnią wymagane jest oświadczenie przedstawiciela ustawowego o wyrażeniu zgody na udział w rekrutacji oraz podjęcie studiów.
Druk pełnomocnictwa oraz oświadczenie zamieszczone są na stronie studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki.
Wymagane dokumenty (II etap rekrutacji):
1. wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych – imię, nazwisko, miejsce urodzenia, ukończona szkoła średnia). Na ankiecie musi być nadrukowane zdjęcie kandydata (zdjęcie należy wcześniej wgrać do IRK),
2. kserokopia świadectwa ukończenia szkoły średniej (dojrzałości) wraz z: legalizacją lub apostille, tłumaczeniem na język polski oraz decyzją o uznaniu świadectwa wydanego za granicą (nostryfikacja) – oryginał do wglądu,
3. kserokopia dokumentu potwierdzającego tożsamość (paszportu) – oryginał do wglądu,
4. oświadczenie o obywatelstwie (formularz jest do pobrania na stronie internetowej uczelni),
5. zaświadczenie potwierdzające znajomość języka polskiego lub języka angielskiego w zależności od tego w jakim języku będą prowadzone studia – oryginał i kopia,
6. w przypadku osoby niepełnoletniej - oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego dotyczące zgody na zaciągnięcie zobowiązań prawnych wobec Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (formularz dostępny jest na stronie internetowej uczelni oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki).
● Podczas wpisu na studia kandydat musi potwierdzić swoją tożsamość i okazać paszport.
● Niezłożenie wymaganych dokumentów jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na studia.
● Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na kierunek Transport i spedycja w momencie składania dokumentów na studia otrzymają skierowanie na badania lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów na danym kierunku. Zaświadczenie od lekarza medycyny pracy kandydat musi dostarczyć do Centrum Obsługi Studentów najpóźniej do dwóch tygodni od rozpoczęcia zajęć.
LEGALIZACJA POBYTU I UBEZPIECZENIE
Każdy cudzoziemiec zobowiązany jest do dostarczenia (zaraz po przyjeździe na studia) aktualnej wizy lub karty pobytu oraz ubezpieczenia.
UBEZPIECZENIE
1. Każdy student cudzoziemiec musi posiadać polisę ubezpieczeniową na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków w Polsce. Ubezpieczenie powinno być na co najmniej pierwszy rok studiów, powinno obejmować koszty leczenia do wysokości 30 000 EUR przez cały okres trwania ubezpieczenia.
2. Studenci posiadający Kartę Polaka lub kartę stałego pobytu lub potwierdzone polskie pochodzenie mogą zostać ubezpieczeni przez uczelnię. W tym celu powinni się skontaktować z Biurem Stypendiów i Ubezpieczeń Zdrowotnych, budynek główny, II piętro, pok. 215.
Dokumentem potwierdzającym posiadanie ubezpieczenia może być:
1. ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia NFZ, ul. Wadowicka 8W Kraków
Osoby bez Karty Polaka mogą podpisać umowę w Narodowym Funduszu Zdrowia i samodzielnie opłacić składki ubezpieczenia. Kopię umowy wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty należy dostarczyć do Działu Nauczania.
UWAGA! Do podpisania umowy z NFZ potrzebny jest szereg dokumentów: zaświadczenie o przyjęciu na studia, numer PESEL, dokument potwierdzający zameldowanie (może być karta mieszkańca domu studenckiego).
Przed udaniem się do Narodowego Funduszu Zdrowia proszę dokładnie sprawdzić jakie dokumenty będą potrzebne do podpisania umowy ubezpieczenia.
Szczególnie osoby nieletnie powinny sprawdzić wymagane dokumenty! http://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/zalatw-sprawe-krok-po-kroku/jak-ubezpieczyc-sie-dobrowolnie/
2. polisa ubezpieczeniowa obejmująca koszty leczenia w Polsce do wysokości 30 000 EUR. Polisa zawarta za granicą musi być przetłumaczona na język polski.
3. zaświadczenie od pracodawcy o potwierdzające opłacanie składki zdrowotnej.
4. Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego.
LEGALIZACJA POBYTU
Każdy cudzoziemiec powinien zalegalizować swój pobyt w Polsce, w tym celu należy się skontaktować z Małopolskim Urzędem Wojewódzkim w Krakowie, Wydział Spraw Obywatelskich Oddział do Spraw Cudzoziemców ul. Przy Rondzie 6.
Obywatele Unii Europejskiej – wyłącznie rejestrują swój pobyt – Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie, Wydział Spraw Obywatelskich Oddział do Spraw Cudzoziemców ul. Przy Rondzie 6.
SPOTKANE INFORMACYJNE
30 września 2025 r. odbędzie się spotkanie informacyjne dla studentów przyjętych na I rok studiów. Dokładne informacje dotyczące godziny i miejsca spotkania zostaną przesłane na adresy mailowe w domenie UEK, w drugiej połowie września.
ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
Zajęcia na studiach niestacjonarnych I stopnia oraz jednolitych studiach magisterskich rozpoczną się 10 października 2025 r.
Numer grupy studenckiej należy sprawdzić w programie USOSweb, natomiast harmonogram zajęć dostępny będzie na stronie internetowej Uczelni, w zakładce Plan zajęć, na tydzień przed rozpoczęciem zajęć.
Zjazdy na studiach niestacjonarnych odbywają się w weekendy, od piątku do niedzieli.
W piątki harmonogramy układane są od godziny 15.45 do godziny 21.00, natomiast w soboty i niedziele od godziny 8.00 do 21.00
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
Na Uczelni działa Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, które udziela wsparcia edukacyjnego studentom: z orzeczoną niepełnosprawnością; przewlekle/czasowo chorym (jeśli ma to znaczący wpływ na studiowanie); z dysleksją rozwojową.
Jeśli potrzebujesz dostosowania warunków studiowania, skontaktuj się z biurem, napisz na maila: bon@uek.krakow.pl lub zadzwoń: 122935120, 695608630, 881921211 (tylko SMS, dla osób niesłyszących).
Jeśli przeżywasz trudne chwile, potrzebujesz rozmowy – na uczelni działa Centrum Wsparcia Psychologicznego (CWP UEK), gdzie możesz skorzystać z bezpłatnych konsultacji psychologicznych. Wystarczy, że poprosisz o spotkanie mailowo: cwp@uek.krakow.pl lub telefonicznie: 122935118.
FORMALNOŚĆI W SYSTEMIE USOSweb
DOSTĘP DO SYSTEMU USOSweb
Każda osoba przyjęta na I rok studiów będzie miała założone w systemie USOSweb konto, z którego będzie korzystała przez cały okres studiów (http://usosweb.uek.krakow.pl). Informacje o sposobie logowania do systemu USOSweb kandydat otrzyma w momencie składania wymaganych dokumentów.
LEGITYMACJA STUDENCKA
Zgodnie z nowymi przepisami, począwszy od roku akademickiego 2025/26 podstawową formą legitymacji studenckiej będzie mLegitymacja dostępna w aplikacji mObywatel.
Dotyczy to wyłącznie studentów, którzy posiadają numer PESEL.
Pobranie mLegitymacji w aplikacji mObywatel będzie możliwe po uprzednim złożeniu ślubowania w systemie USOSweb. Proces składania ślubowania zostanie uruchomiony w systemie w dniu 1 października br.
UWAGA! Ślubowanie, a tym samym legitymacja, będą dostępne tylko dla osób, które dostarczą wszystkie wymagane dokumenty – włącznie z aktualnym dokumentem pobytu w Polsce (np. wiza, karta pobytu, status UKR) oraz ubezpieczeniem.
Tradycyjna Elektroniczna Legitymacja Studencka (ELS) będzie wydawana wyłącznie na wniosek studenta. Studenci, którzy nie posiadają numeru Pesel lub ci, którzy będą chcieli posiadać fizyczną legitymację ELS, obowiązkowo muszą złożyć odpowiedni wniosek w USOSweb oraz wpłacić opłatę w wysokości 22 zł.
Dodatkowe dane do wpłaty:
SWIFT: ALBPPLPW, Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
Zachęcamy do korzystania z nowoczesnych rozwiązań cyfrowych i aktywacji legitymacji w aplikacji mObywatel.
JĘZYK OBCY
• Wszyscy studenci I roku mają obowiązek zapisać się na zajęcia z języka obcego w systemie USOSweb. Przed rozpoczęciem zapisów na lektoraty, należy obowiązkowo zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na stronie Centrum Językowego
Brak zapisu lub zapisanie się do niewłaściwej grupy może skutkować niezaliczeniem lektoratu i w konsekwencji, niezaliczeniem semestru.
• Na studiach niestacjonarnych I stopnia obowiązuje nauka jednego języka obcego przez cztery semestry w wymiarze 30 godzin/semestr. Lektoraty dostępne są od poziomu B1. Informacje dla studentów studiów niestacjonarnych jednolitych magisterskich znajdują się pod tym linkiem: Zapisy do grup językowych - Centrum Językowe UEK.
• Zapisy na zajęcia lektoratowe będą prowadzone w systemie USOS. Szczegółowe informacje dotyczące rejestracji żetonowej do grup są dostępne na stronie USOS w zakładce Aktualności: Instrukcja rejestracji żetonowej.
• Na studiach niestacjonarnych studenci nie mają możliwości wyboru terminu grupy językowej. Lektoraty dla poszczególnych kierunków mają określoną w porozumieniu z Działem Nauczania godzinę oraz dzień zajęć. Zapisując się na inny termin niż ten podany na stronie Centrum Językowego student będzie miał kolizję z innymi zajęciami.
Termin rejestracji na lektoraty w systemie USOS
od 19 września 2025 r. godz. 12:00 do 28 września 2025 r. godz. 23:59
• Po zarejestrowaniu się na lektorat należy obowiązkowo podpiąć ten przedmiot w systemie USOSweb pod odpowiedni etap studiów. Lektorat należy podpinać pod odpowiedni etap studiów po każdym rozpoczęciu kolejnego semestru.
Uwaga: W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz weryfikacji tożsamości, komunikacja z wykorzystaniem poczty elektronicznej pomiędzy studentami, pracownikami oraz innymi osobami prowadzącymi zajęcia odbywa się wyłącznie przy użyciu indywidualnie przypisanych adresów e-mail w domenie uek.krakow.pl lub student.uek.krakow.pl.
We wszystkich wiadomościach wysyłanych drogą mailową do pracowników UEK student ma obowiązek zamieszczać następujące dane: imię, nazwisko, numer indeksu, rok, kierunek oraz tryb studiów.
WNIOSKI O STYPENDIA
Informacje dotyczące terminu i sposobu wnioskowania o stypendia i zapomogi na rok akademicki 2025/26 dostępne są w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP UEK) oraz w Aktualnościach na USOSweb.
SZKOLENIE BHK
Studenci studiów niestacjonarnych pierwszego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich na pierwszym roku obowiązkowo odbywają szkolenie w zakresie bezpiecznych i higienicznych warunków kształcenia. Szkolenie będzie dostępne na platformie Moodle od 1 października 2025 r. do 16 listopada 2025 r. . Szczegółowe informacje zostaną umieszczone na stronie USOSweb w zakładce Aktualności.
OPŁATA ZA STUDIA
Osoby przyjęte na studia zobowiązane są do wniesienia za pośrednictwem banku opłaty za studia.
Opłaty za studia pierwszego stopnia oraz jednolite magisterskie wynoszą odpowiednio:
- za studia prowadzone w języku polskim – 3 700 zł za każdy semestr
- za studia prowadzone w języku angielskim – 6 000 zł za każdy semestr.
Opłatę za studia należy wnieść w terminie do 1 października 2025 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „Płatności/Należności nierozliczone” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
WAŻNE! Numer konta do wpłaty za studia jest inny niż do opłaty rekrutacyjnej.
Dodatkowe dane do wpłaty:
SWIFT: ALBPPLPW, Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa