• zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja dla cudzoziemców na studia niestacjonarne drugiego stopnia

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Aktualności

| Magdalena Skowiniak-Jałocha

Średnie ocen od których realizowane były przyjęcia na studia niestacjonarne drugiego stopnia na rok akademicki 2024/25

Anatityka gospodarcza - 3,9
Audyt finansowy – 4,05
Doradztwo podatkowe - 3,58
Ekonomia - 3,54
Financial Analytics – 3,2
Finanse i rachunkowość – 3,84
Informatyka stosowana – 3,62
International business – 3,25
Marketing i komunikacja rynkowa – 3,39
Zarządzanie – 3,85
Zarządzanie projektami – 3,7
Zarządzanie zasobami ludzkimi - 3,8

 

INFORMACJE DLA PRZYJĘTYCH CUDZOZIEMCÓW
studia niestacjonarne II stopnia
 
POTWIERDZENIE PODJĘCIA STUDIÓW
Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji będzie brzmiał: zakwalifikowany, tzn. że zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu decyzja pojawi się określenie: przyjęty.
 
Składanie dokumentów:
21 września 2024 r. (sobota) w godzinach 9.00-14.00
23 września 2024 r. (poniedziałek) w godzinach 9.00-15.00
24 września 2024 r. (wtorek) w godzinach 9.00-15.00
 
Uniwersytet Ekonomiczny
ul. Rakowicka 27
31-510 Kraków
Pawilon C
Sala 054
 
UWAGA! W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba.
W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa
- swój dowód osobisty
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu)
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
Druk pełnomocnictwa zamieszczony jest  na stronie studiuj.uek.krakow.pl
w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki.

Wymagane dokumenty

1.wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych – imię, nazwisko, miejsce urodzenia, ukończone studia). Na ankiecie musi być nadrukowane zdjęcie kandydata (zdjęcie należy wcześniej wgrać do IRK),
2.
kserokopia dyplomu ukończenia studiów oraz kserokopia suplementu – oryginały do wglądu.

3. zaświadczenie dokumentujące średnią ocen – w przypadku braku średniej w suplemencie,
4.kserokopia dokumentu potwierdzającego tożsamość (paszportu) – oryginał do wglądu,

5. oświadczenie o obywatelstwie (formularz jest do pobrania na stronie internetowej uczelni),

6. zaświadczenie potwierdzające znajomość języka polskiego lub języka  angielskiego w zależności od tego w jakim języku będą prowadzone  studia – oryginał i kopia

WAŻNE!
Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu, składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. W ciągu miesiąca zobowiązane są do dostarczenia dyplomu i suplementu do Biura Studiów II stopnia oraz Jednolitych Studiów, pod rygorem skreślenia z listy studentów.

W przypadku zagranicznego dyplomu, również legalizacja, tłumaczenie na język polski oraz potwierdzenie, że uzyskany dyplom uprawnia do podjęcia studiów w kraju jego wydania.

Podczas wpisu na studia kandydat musi potwierdzić swoją tożsamość i okazać dowód osobisty.
Niezłożenie wymaganych dokumentów jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na studia.

LEGALIZACJA POBYTU I UBEZPIECZENIE
Każdy cudzoziemiec zobowiązany jest do dostarczenia (zaraz po przyjeździe na studia) aktualnej wizy lub karty pobytu oraz ubezpieczenia.
 
UBEZPIECZENIE
1. Każdy student cudzoziemiec musi posiadać polisę ubezpieczeniową na wypadek choroby lub następstw  nieszczęśliwych wypadków w Polsce. Ubezpieczenie powinno być na
co najmniej pierwszy rok studiów, powinno obejmować koszty leczenia do wysokości 30 000 EUR przez cały okres trwania ubezpieczenia.
2. Studenci posiadający Kartę Polaka lub kartę stałego pobytu lub potwierdzone polskie pochodzenie mogą zostać ubezpieczeni przez uczelnię. W tym celu powinni się skontaktować z Biurem Stypendiów i Ubezpieczeń Zdrowotnych, budynek główny, II piętro, pok. 215. 
 
Dokumentem potwierdzającym posiadanie ubezpieczenia może być:
1.  ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia NFZ, ul. Wadowicka 8W Kraków
Osoby bez Karty Polaka mogą podpisać umowę w Narodowym Funduszu Zdrowia
 i samodzielnie opłacić składki ubezpieczenia. Kopię umowy wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty należy dostarczyć do Działu Nauczania.

UWAGA! Do podpisania umowy z NFZ potrzebne jest szereg dokumentów: zaświadczenie o przyjęciu na studia, numer PESEL, dokument potwierdzający zameldowanie (może być karta mieszkańca domu studenckiego).

Przed udaniem się do Narodowego Funduszu Zdrowia proszę dokładnie sprawdzić jakie dokumenty będą potrzebne do podpisania umowy ubezpieczenia.

Szczególnie osoby nieletnie powinny sprawdzić wymagane dokumenty!

http://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/zalatw-sprawe-krok-po-kroku/jak-ubezpieczyc-sie-dobrowolnie/

2.  polisa ubezpieczeniowa obejmująca koszty leczenia w Polsce do wysokości 30 000 EUR.

Polisa zawarta za granicą musi być przetłumaczona na język polski.

3. zaświadczenie od pracodawcy o potwierdzające opłacanie składki zdrowotnej.

4.  Europejska Karta Ubezpieczenia.

LEGALIZACJA POBYTU
Każdy cudzoziemiec powinien zalegalizować swój pobyt w Polsce, w tym celu należy się skontaktować z Małopolskim Urzędem Wojewódzkim w Krakowie, Wydział Spraw Obywatelskich Oddział do Spraw Cudzoziemców ul. Przy Rondzie 6.
Obywatele Unii Europejskiej – wyłącznie rejestrują swój pobyt – Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie, Wydział Spraw Obywatelskich Oddział do Spraw Cudzoziemców ul. Przy Rondzie 6.
 
ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
Zajęcia na studiach niestacjonarnych II stopnia rozpoczną się 18 października 2024 r. a harmonogram zajęć będzie znany tydzień przed rozpoczęciem zajęć.
Numer grupy studenckiej należy sprawdzić w programie USOSweb, natomiast harmonogram zajęć dostępny będzie na stronie internetowej Uczelni, w zakładce Plan zajęć, na tydzień przed rozpoczęciem zajęć.
Zjazdy na studiach niestacjonarnych odbywają się w weekendy, od piątku do niedzieli. W piątki harmonogramy układane są od godziny 15.45 do godziny 21.00, natomiast w soboty i niedziele od godziny 8.00 do 21.00.
 
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
Na Uczelni działa Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, które udziela wsparcia studentom z niepełnosprawnościami. Jeśli posiadasz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności możesz  skontaktować się z biurem: bon@uek.krakow.pl, telefony:122935120, 695608630, 881921211-(tylko SMS).
 
FORMALNOŚĆI W SYSTEMIE USOSweb
DOSTĘP DO SYSTEMU USOSweb
Każda osoba przyjęta na I rok studiów będzie miała założone w systemie USOSweb konto, z którego będzie korzystała przez cały okres studiów (http://usosweb.uek.krakow.pl). Informacje o sposobie logowania do systemu USOSweb kandydat otrzyma w momencie składania wymaganych dokumentów.
 
OPŁATA ZA ELEKTRONICZNĄ LEGITYMACJĘ STUDENCKĄ
Opłatę za wydanie legitymacji studenckiej (22 zł) należy wnieść w terminie do 1 października 2024 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
WAŻNE!  Numer konta do wpłaty za legitymację studencką jest inny niż do opłaty rekrutacyjnej.
UWAGA!
Absolwenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie  posiadający elektroniczną legitymację studencką nie wpłacają powyższej kwoty, pod warunkiem, że ich dotychczasowe dane osobowe nie uległy zmianie i nie będą chcieli wyrabiać nowej legitymacji.
 
JĘZYK OBCY
Wszyscy studenci I roku mają obowiązek zapisać się na zajęcia z języka obcego w systemie USOS. Przed rozpoczęciem zapisów na lektoraty należy obowiązkowo zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na stronie Centrum Językowego UEK: Home - Centrum Językowe UEK. Brak zapisu lub zapisanie się do niewłaściwej grupy może skutkować niezaliczeniem lektoratu i w konsekwencji, niezaliczeniem semestru.

Na studiach niestacjonarnych II stopnia obowiązuje nauka jednego języka obcego przez dwa semestry w wymiarze 18 godz./semestr. Lektoraty dostępne są od poziomu B2.

Zapisy na zajęcia lektoratowe prowadzone będą w systemie USOS, informacje o rejestracji żetonowej do grup są dostępne na stronie USOS w zakładce aktualności: https://drusi.uek.krakow.pl/dokumentacja/usosweb/rejestracje/pdf/instrukcja-rejestracji-zetonowej-v1_1.pdf

Uwaga! Na studiach niestacjonarnych II stopnia studenci nie mają możliwości wyboru terminu grupy językowej. Lektoraty dla poszczególnych kierunków mają określoną w porozumieniu z Działem Nauczania godzinę oraz dzień zajęć. Zapisując się na inny termin niż ten podany w tabeli na stronie CJ, student będzie miał kolizję z innymi zajęciami. Informacja o terminach lektoratów przeznaczonych dla poszczególnych kierunków znajduje się pod tym linkiem: Zapisy do grup językowych - Centrum Językowe UEK.

Termin rejestracji na lektoraty w systemie USOS

od 26 września 2024 r. godz. 12:00 do 06 października 2024 r. godz. 23:59

Po zarejestrowaniu się na lektorat należy obowiązkowo podpiąć ten przedmiot w systemie USOSweb pod odpowiedni etap studiów. Lektorat należy podpinać pod odpowiedni etap studiów po każdym rozpoczęciu kolejnego semestru.

Uwaga: W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz weryfikacji tożsamości, komunikacja z wykorzystaniem poczty elektronicznej pomiędzy studentami, pracownikami oraz innymi osobami prowadzącymi zajęcia odbywa się wyłącznie przy użyciu indywidualnie przypisanych adresów e-mail
w domenie uek.krakow.pl lub student.uek.krakow.pl. 
We wszystkich wiadomościach wysyłanych drogą mailową do pracowników UEK student ma obowiązek zamieszczać następujące dane: imię, nazwisko, numer indeksu, rok, kierunek oraz tryb studiów.

WNIOSKI O STYPENDIA
Informacje dotyczące terminu i sposobu wnioskowania o stypendia i zapomogi na rok akademicki 2024/25 dostępna jest pod linkiem https://bip.uek.krakow.pl/zarzadzenie/3443/zarzadzenie-nr-r-0211-27-2024 oraz w systemie USOSweb „Aktualności”.

 

OPŁATA ZA STUDIA
Osoby przyjęte na studia zobowiązane są do wniesienia za pośrednictwem banku opłaty za studia.
Opłaty za studia drugiego stopnia wynoszą odpowiednio:
- za studia prowadzone w języku polskim3 500 zł za każdy semestr
Z wyjątkiem kierunku audyt finansowy. Opłata za ten kierunek wynosi 6 000 zł za każdy semestr.
- za studia prowadzone w języku angielskim5 800 zł za każdy semestr.
Opłatę za studia należy wnieść w terminie do 1 października 2024 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
WAŻNE!  Numer konta do wpłaty za studia jest inny niż do opłaty rekrutacyjnej.
 
Dodatkowe dane do wpłaty:
SWIFT: ALBPPLPW
Alior Bank S.A.
ul. Łopuszańska 38D
02-232 Warszawa

 

 

 

Zasady kwalifikacji

O przyjęciu na studia niestacjonarne drugiego stopnia decyduje średnia arytmetyczna wszystkich ocen końcowych uzyskanych z zaliczanych przedmiotów w całym okresie studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.

 
Średnia ocen musi być udokumentowana – jeżeli nie jest podana w suplemencie do dyplomu, wtedy kandydat musi przedłożyć zaświadczenie potwierdzające średnią ocen z toku studiów (bez obrony pracy), potwierdzone przez swoją uczelnię.

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia, mogą kandydować na nieograniczoną liczbę kierunków, przy czym kandydat może być przyjęty wyłącznie na jeden kierunek.
Uruchomienie kierunku, a w dalszej kolejności specjalności, uzależnione jest od zgłoszenia się odpowiedniej liczby kandydatów.

Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji na studia, dostępne są pod adresem www.uek.krakow.pl w zakładce Kandydaci – Rekrutacja.

Rejestracja w Internetowej Rekrutacji Kandydatów

Rejestracja kandydatów trwa od 3 czerwca do 15 września 2024 r.

Opłata rekrutacyjna


Kandydat zobowiązany jest do dokonania opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia. W roku akademickim 2024/25 opłata wynosi 85 zł za każdy wybrany kierunek studiów. Wpłaty należy dokonać na indywidualny numer rachunku, wygenerowany w Internetowej Rekrutacji Kandydatów, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji.
Numer konta oraz kwota do wpłaty pojawią się w zakładce ,,Płatności'' po zapisaniu się na kierunek!
W tytule przelewu proszę wpisać swoje imię i nazwisko.
Dodatkowe dane do wpłaty:
SWIFT: ALBPPLPW, Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa

Opłaty za studia


Opłata za pierwszy semestr studiów wnoszona jest jednorazowo. Od drugiego semestru opłata może być wnoszona w ratach.
W roku akademickim 2024/25 opłata za jeden semestr studiów wynosi 3500 zł na wszystkich kierunkach z wyjątkiem kierunku Audyt finansowy. Na tym kierunku opłata za jeden semestr studiów wynosi 6000 zł. Opłata semestralna za studia realizowane w języku angielskim wynosi 5800 zł.

Termin i miejsce ogłoszenia wyników

Wyniki rekrutacji zostaną zamieszczone w dniu 20 września 2024 r. na kontach kandydatów w Internetowej Rekrutacji Kandydatów.

Potwierdzanie podjęcia studiów

Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia niestacjonarne drugiego stopnia zobowiązane będą do dostarczenia w terminie 21, 23 i 24 września 2024 r. (sobota, poniedziałek, wtorek) wymaganych dokumentów.
1. Wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy wprowadzić poprawny numer dyplomu oraz datę wydania dokumentu
).
2. Kserokopia dyplomu ukończenia studiów oraz kserokopia suplementu 
wraz z legalizacją/apostille, potwierdzeniem, że dyplom uprawnia do podjęcia studiów, tłumaczeniem na język polski – oryginały do wglądu.

Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu, składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. W ciągu miesiąca zobowiązane są do dostarczenia dyplomu wraz z suplementem do Biura Studiów II stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich, pod rygorem skreślenia z listy studentów.
3. Dokument potwierdzajacy znajomość języka polskiego lub angielskiego w zależności od tego w jakim języku będą prowadzone studia.
4. Kserokopia dokumentu potwierdzającego tożsamość (paszportu) – oryginał do wglądu.
5. Oświadczenie o obywatelstwie (formularz jest do pobrania na stronie internetowej Uczelni).
6. Aktualna wiza lub karta pobytu - kopia i oryginał do wglądu.
7. Ubezpieczenie - kopia i oryginał do wglądu.