Rekrutacja dla cudzoziemców na studia niestacjonarne drugiego stopnia

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Wyniki rekrutacji dla Cudzoziemców na studia niestacjonarne drugiego stopnia
| Edyta Janicka

Średnie ocen od których realizowane były przyjęcia na studia niestacjonarne drugiego stopnia na rok akademicki 2025/26

Analityka gospodarcza - 4,39
Audyt finansowy – 4,0
Bankowość i zarządzanie ryzykiem - 3,79
Doradztwo podatkowe - 3,77
Ekonomia - 3,9
Financial Analytics – 3,4
Finanse i rachunkowość – 4,01
Informatyka stosowana – 3,67
International business – 3,4
Marketing i komunikacja rynkowa – 3,36
Rachunkowość i controlling - 3,6
Zarządzanie – 4,02
Zarządzanie międzynarodowe - 3,8
Zarządzanie projektami – 3,65
Zarządzanie zasobami ludzkimi - 3,33

 

INFORMACJE DLA PRZYJĘTYCH CUDZOZIEMCÓW
studia niestacjonarne II stopnia
 
POTWIERDZENIE PODJĘCIA STUDIÓW
Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji będzie brzmiał: zakwalifikowany, tzn. że zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu decyzja pojawi się określenie: przyjęty.
 
Składanie dokumentów:
25 września 2025 r. (czwartek) w godzinach 9.00-15.00
26 września 2025 r. (piątek) w godzinach 9.00-15.00
27 września 2025 r. (sobota) w godzinach 9.00-13.00
 
Uniwersytet Ekonomiczny
ul. Rakowicka 27
31-510 Kraków
Pawilon C
Sala 054
 
UWAGA! W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba.
W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa
- swój dowód osobisty
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu)
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
Druk pełnomocnictwa zamieszczony jest  na stronie studiuj.uek.krakow.pl
w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki.
 

Wymagane dokumenty

1.wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych – imię, nazwisko, miejsce urodzenia, ukończone studia). Na ankiecie musi być nadrukowane zdjęcie kandydata (zdjęcie należy wcześniej wgrać do IRK).

2. kserokopia dyplomu ukończenia studiów oraz kserokopia suplementu – oryginały do wglądu. W przypadku braku dyplomu, zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. Oryginalny odpis dyplomu i suplementu nie jest kserokopią!

3. zaświadczenie dokumentujące średnią ocen – w przypadku braku średniej w suplemencie.

4.kserokopia dokumentu potwierdzającego tożsamość (paszportu) – oryginał do wglądu.

5. oświadczenie o obywatelstwie (formularz jest do pobrania na stronie internetowej uczelni).

6. zaświadczenie potwierdzające znajomość języka polskiego lub języka  angielskiego w zależności od tego w jakim języku będą prowadzone  studia – oryginał i kserokopia.

7. aktualna wiza lub karta pobytu lub inny dokument pobytowy w Polsce - otyginał i kserokopia.

8. ubezpieczenie - oryginał i kserokopia.

WAŻNE!
Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu, składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. W ciągu miesiąca zobowiązane są do dostarczenia dyplomu i suplementu do Biura Studiów II stopnia oraz Jednolitych Studiów, pod rygorem skreślenia z listy studentów.

W przypadku zagranicznego dyplomu, również legalizacja, tłumaczenie na język polski oraz potwierdzenie, że uzyskany dyplom uprawnia do podjęcia studiów w kraju jego wydania.

Podczas wpisu na studia kandydat musi potwierdzić swoją tożsamość i okazać dowód osobisty.
Niezłożenie wymaganych dokumentów jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na studia.

LEGALIZACJA POBYTU I UBEZPIECZENIE
Każdy cudzoziemiec zobowiązany jest do dostarczenia (zaraz po przyjeździe na studia) aktualnej wizy lub karty pobytu oraz ubezpieczenia.
 
UBEZPIECZENIE
1. Każdy student cudzoziemiec musi posiadać polisę ubezpieczeniową na wypadek choroby lub następstw  nieszczęśliwych wypadków w Polsce. Ubezpieczenie powinno być na co najmniej pierwszy rok studiów, powinno obejmować koszty leczenia do wysokości 30 000 EUR przez cały okres trwania ubezpieczenia.
2. Studenci posiadający Kartę Polaka lub kartę stałego pobytu lub potwierdzone polskie pochodzenie mogą zostać ubezpieczeni przez uczelnię. W tym celu powinni się skontaktować z Biurem Stypendiów i Ubezpieczeń Zdrowotnych, budynek główny, II piętro, pok. 215.

Dokumentem potwierdzającym posiadanie ubezpieczenia może być:

1.  ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia NFZ, ul. Wadowicka 8W Kraków

Osoby bez Karty Polaka mogą podpisać umowę w Narodowym Funduszu Zdrowia i samodzielnie opłacić składki ubezpieczenia. Kopię umowy wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty należy dostarczyć do Działu Nauczania.

UWAGA! Do podpisania umowy z NFZ potrzebne jest szereg dokumentów: zaświadczenie o przyjęciu na studia, numer PESEL, dokument potwierdzający zameldowanie (może być karta mieszkańca domu studenckiego).

Przed udaniem się do Narodowego Funduszu Zdrowia proszę dokładnie sprawdzić jakie dokumenty będą potrzebne do podpisania umowy ubezpieczenia.

Szczególnie osoby nieletnie powinny sprawdzić wymagane dokumenty! http://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/zalatw-sprawe-krok-po-kroku/jak-ubezpieczyc-sie-dobrowolnie/

2.  polisa ubezpieczeniowa obejmująca koszty leczenia w Polsce do wysokości 30 000 EUR.
Polisa zawarta za granicą musi być przetłumaczona na język polski.

3. zaświadczenie od pracodawcy o potwierdzające opłacanie składki zdrowotnej.

4.  Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego.

LEGALIZACJA POBYTU
Każdy cudzoziemiec powinien zalegalizować swój pobyt w Polsce, w tym celu należy się skontaktować z Małopolskim Urzędem Wojewódzkim w Krakowie, Wydział Spraw Obywatelskich Oddział do Spraw Cudzoziemców ul. Przy Rondzie 6.
Obywatele Unii Europejskiej – wyłącznie rejestrują swój pobyt – Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie, Wydział Spraw Obywatelskich Oddział do Spraw Cudzoziemców ul. Przy Rondzie 6.
  
FORMALNOŚĆI W SYSTEMIE USOSweb
DOSTĘP DO SYSTEMU USOSweb
Każda osoba przyjęta na I rok studiów będzie miała założone w systemie USOSweb konto, z którego będzie korzystała przez cały okres studiów (http://usosweb.uek.krakow.pl). Informacje o sposobie logowania do systemu USOSweb kandydat otrzyma w momencie składania wymaganych dokumentów.
 
LEGITYMACJA STUDENCKA
Zgodnie z nowymi przepisami, począwszy od roku akademickiego 2025/26 podstawową formą legitymacji studenckiej będzie mLegitymacja dostępna w aplikacji mObywatel.
Dotyczy to wyłącznie studentów, którzy posiadają numer PESEL.

Pobranie mLegitymacji w aplikacji mObywatel będzie możliwe po uprzednim złożeniu ślubowania w systemie USOSweb. Proces składania ślubowania zostanie uruchomiony w systemie w dniu 1 października br.

UWAGA! Ślubowanie, a tym samym legitymacja, będą dostępne tylko dla osób, które dostarczą wszystkie wymagane dokumenty – włącznie z aktualnym dokumentem pobytu w Polsce (np. wiza, karta pobytu, status UKR) oraz ubezpieczeniem.

Tradycyjna Elektroniczna Legitymacja Studencka (ELS) będzie wydawana wyłącznie na wniosek studenta. Studenci, którzy nie posiadają numeru Pesel lub ci, którzy będą chcieli posiadać fizyczną legitymację ELS, obowiązkowo muszą złożyć odpowiedni wniosek w USOSweb oraz wpłacić opłatę w wysokości 22 zł.
Dodatkowe dane do wpłaty:
SWIFT: ALBPPLPW, Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa

 

Zachęcamy do korzystania z nowoczesnych rozwiązań cyfrowych i aktywacji legitymacji w aplikacji mObywatel. 

JĘZYK OBCY
Wszyscy studenci I roku mają obowiązek zapisać się na zajęcia z języka obcego w systemie USOS. Przed rozpoczęciem zapisów na lektoraty należy obowiązkowo zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na stronie Centrum Językowego.
Brak zapisu lub zapisanie się do niewłaściwej grupy może skutkować niezaliczeniem lektoratu i w konsekwencji, niezaliczeniem semestru.

Na studiach niestacjonarnych II stopnia obowiązuje nauka jednego języka obcego przez dwa semestry w wymiarze 18 godz./semestr.

Studenci II stopnia kończąc lektorat muszą zdać egzamin z języka co najmniej na poziomie B2+, wynika toustawy z dnia 22 grudnia 2016 o ZintegrowanymSystemie Kwalifikacji, Dz.U. 2016 poz. 64 z późn. zm.orazRozporządzeniemMinisterstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 listopada 2018 w sprawiecharakterystyki drugiego stopnia dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji, Dz.U. 2018 poz. 2218). W związku z tym lektoraty dostępne są tylko na poziomach B2 i C1.

Zapisy na zajęcia lektoratowe będą prowadzone w systemie USOSweb. Szczegółowe informacje dotyczące rejestracji żetonowej do grup są dostępne na stronie USOS w zakładce Aktualności: Instrukcja rejestracji żetonowej.

Uwaga! Na studiach niestacjonarnych II stopnia studenci nie mają możliwości wyboru terminu grupy językowej. Lektoraty dla poszczególnych kierunków mają określoną w porozumieniu z Działem Nauczania godzinę oraz dzień zajęć. Zapisując się na inny termin niż ten podany w tabeli na stronie Centrum Językowego, student będzie miał kolizję z innymi zajęciami.

Termin rejestracji na lektoraty w systemie USOS
od 1 października 2025 r. godz. 12:00 do 08 października 2025 r. godz. 23:59

Po zarejestrowaniu się na lektorat należy obowiązkowo podpiąć ten przedmiot w systemie USOSweb pod odpowiedni etap studiów. Lektorat należy podpinać pod odpowiedni etap studiów po każdym rozpoczęciu kolejnego semestru.

Uwaga: W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz weryfikacji tożsamości, komunikacja z wykorzystaniem poczty elektronicznej pomiędzy studentami, pracownikami oraz innymi osobami prowadzącymi zajęcia odbywa się wyłącznie przy użyciu indywidualnie przypisanych adresów e-mail w domenie uek.krakow.pl lub student.uek.krakow.pl.
We wszystkich wiadomościach wysyłanych drogą mailową do pracowników UEK student ma obowiązek zamieszczać następujące dane: imię, nazwisko, numer indeksu, rok, kierunek oraz tryb studiów.
 
OPŁATA ZA STUDIA
Osoby przyjęte na studia zobowiązane są do wniesienia za pośrednictwem banku opłaty za studia.

Opłaty za studia drugiego stopnia wynoszą odpowiednio:

za studia prowadzone w języku polskim – 3 700 zł za każdy semestr
Z wyjątkiem kierunku audyt finansowy. Opłata za ten kierunek wynosi 6 000  za każdy semestr.

za studia prowadzone w języku angielskim – 6 000 zł za każdy semestr.

Opłatę za studia należy wnieść w terminie do 1 października 2025 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „Płatności/Należności nierozliczone” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.

WAŻNE!  Numer konta do wpłaty za studia jest inny niż do opłaty rekrutacyjnej.

Dodatkowe dane do wpłaty:
SWIFT: ALBPPLPW
Alior Bank S.A.
ul. Łopuszańska 38D
02-232 Warszawa
 
WNIOSKI O STYPENDIA
Informacje dotyczące terminu i sposobu wnioskowania o stypendia i zapomogi na rok akademicki 2025/26 dostępne są pod linkiem https://bip.uek.krakow.pl/zarzadzenie/z-r-0211-40-2025 oraz w systemie USOSweb „Aktualności”.
 
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
Na Uczelni działa Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, które udziela wsparcia edukacyjnego studentom: z orzeczoną niepełnosprawnością; przewlekle/czasowo chorym (jeśli ma to znaczący wpływ na studiowanie); z dysleksją rozwojową.
Jeśli potrzebujesz dostosowania warunków studiowania, skontaktuj się z biurem, napisz na maila: bon@uek.krakow.pl lub zadzwoń: 122935120, 695608630, 881921211 (tylko SMS, dla osób niesłyszących).
Jeśli przeżywasz trudne chwile, potrzebujesz rozmowy – na uczelni działa Centrum Wsparcia Psychologicznego (CWP UEK), gdzie możesz skorzystać z bezpłatnych konsultacji psychologicznych. Wystarczy, że poprosisz o spotkanie mailowo: cwp@uek.krakow.pl lub telefonicznie: 122935118.
 
ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
Zajęcia na studiach niestacjonarnych II stopnia rozpoczną się 17 października 2025 r. a harmonogram zajęć będzie znany tydzień przed rozpoczęciem zajęć.
Numer grupy studenckiej należy sprawdzić w programie USOSweb, natomiast harmonogram zajęć dostępny będzie na stronie internetowej Uczelni, w zakładce Plan zajęć, na tydzień przed rozpoczęciem zajęć.
Zjazdy na studiach niestacjonarnych odbywają się w weekendy, od piątku do niedzieli. W piątki harmonogramy układane są od godziny 15.45 do godziny 21.00, natomiast w soboty i niedziele od godziny 8.00 do 21.00.