Średnie ocen od których realizowane były przyjęcia na studia niestacjonarne drugiego stopnia na rok akademicki 2025/26
Audyt finansowy – 3,0
Analityka gospodarcza – 3,51
Bankowość i zarządzanie ryzykiem – 3,1
Doradztwo podatkowe – 3,2
Ekonomia – 3,25
Financial Analytics – 3,1
Finanse i rachunkowość – 3,02
Informatyka stosowana – 3,21
International business – 3,36
Marketing i komunikacja rynkowa – 3,0
Międzynarodowe stosunki gospodarcze – 3,59
Rachunkowość i controlling – 3,01
Zarządzanie – 3,35
Zarządzanie międzynarodowe – 3,34
Zarządzanie projektami – 3,32
Zarządzanie zasobami ludzkimi – 3,15
INFORMACJE DLA OSÓB ZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA NA STUDIA NIESTACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA
1. POTWIERDZANIE PODJĘCIA STUDIÓW
Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji będzie brzmiał: zakwalifikowany, tzn. że zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu decyzja pojawi się określenie: przyjęty.
Składanie dokumentów:
25 września 2025 r. (czwartek) w godzinach 9.00-16.00
26 września 2025 r. (piątek) w godzinach 9.00-16.00
27 września 2025 r. (sobota) w godzinach 9.00-14.00
Uniwersytet Ekonomiczny
ul. Rakowicka 27
31-510 Kraków
Pawilon C
Sale: A, B, C, 052, 053, 056, 057, 058
Cudzoziemcy oraz osoby, które ukończyły studia pierwszego stopnia za granicą potwierdzają podjęcie studiów w sali 054.
UWAGA! W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba.
W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa
- swój dowód osobisty
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu)
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
Druk pełnomocnictwa zamieszczony jest na stronie studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki.
Wymagane dokumenty:
1) wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych - imię/imiona, nazwisko, miejsce urodzenia, ukończone studia). Na ankiecie musi być nadrukowane zdjęcie kandydata (zdjęcie należy wcześniej wgrać do IRK).
2) kserokopia dyplomu ukończenia studiów oraz kserokopia suplementu – oryginały do wglądu. W przypadku braku dyplomu, zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. Oryginalny odpis dyplomu i suplementu nie jest kserokopią!
3) zaświadczenie dokumentujące średnią ocen – w przypadku braku średniej w suplemencie.
WAŻNE!
Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu, składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. W ciągu miesiąca zobowiązane są do dostarczenia dyplomu i suplementu do Biura Studiów II stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich, pod rygorem skreślenia z listy studentów.
W przypadku zagranicznego dyplomu, również legalizacja, tłumaczenie na język polski oraz potwierdzenie, że uzyskany dyplom uprawnia do podjęcia studiów w kraju jego wydania.
Podczas wpisu na studia kandydat musi potwierdzić swoją tożsamość i okazać dowód osobisty.
Niezłożenie wymaganych dokumentów jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na studia.
2. DOSTĘP DO SYSTEMU USOSweb
Każda osoba przyjęta na I rok studiów będzie miała założone w systemie USOSweb konto, z którego będzie korzystała przez cały okres studiów (http://usosweb.uek.krakow.pl). Informacje o sposobie logowania do systemu USOSweb kandydat otrzyma w momencie składania wymaganych dokumentów.
3. LEGITYMACJA STUDENCKA
Zgodnie z nowymi przepisami, począwszy od roku akademickiego 2025/26 podstawową formą legitymacji studenckiej będzie mLegitymacja dostępna w aplikacji mObywatel.
Pobranie mLegitymacji w aplikacji mObywatel jest bezpłatne i będzie możliwe po uprzednim złożeniu ślubowania w systemie USOSweb. Proces składania ślubowania zostanie uruchomiony w systemie w dniu 1 października br.
Tradycyjna Elektroniczna Legitymacja Studencka (ELS) będzie wydawana wyłącznie na wniosek studenta. Oznacza to, że studenci, którzy będą chcieli posiadać fizyczną legitymację ELS, będą musieli złożyć odpowiedni wniosek w USOSweb oraz wpłacić opłatę w wysokości 22 zł.
Zachęcamy do korzystania z nowoczesnych rozwiązań cyfrowych i aktywacji legitymacji w aplikacji mObywatel.
UWAGA!
Absolwenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie posiadający Elektroniczną Legitymację Studencką (ELS) mogą nadal z niej korzystać pod warunkiem, że ich dotychczasowe dane osobowe nie uległy zmianie. Po 1 października legitymację należy przedłużyć w Centrum Obsługi Studentów.
4. JĘZYK OBCY
Wszyscy studenci I roku mają obowiązek zapisać się na zajęcia z języka obcego w systemie USOS. Przed rozpoczęciem zapisów na lektoraty należy obowiązkowo zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na stronie Centrum Językowego.
Brak zapisu lub zapisanie się do niewłaściwej grupy może skutkować niezaliczeniem lektoratu i w konsekwencji, niezaliczeniem semestru.
Na studiach niestacjonarnych II stopnia obowiązuje nauka jednego języka obcego przez dwa semestry w wymiarze 18 godz./semestr.
Studenci II stopnia kończąc lektorat muszą zdać egzamin z języka co najmniej na poziomie B2+, wynika to ustawy z dnia 22 grudnia 2016 o Zintegrowanym Systemie Kwalifikacji, Dz.U. 2016 poz. 64 z późn. zm. oraz Rozporządzeniem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 listopada 2018 w sprawie charakterystyki drugiego stopnia dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji, Dz.U. 2018 poz. 2218). W związku z tym lektoraty dostępne są tylko na poziomach B2 i C1.
Zapisy na zajęcia lektoratowe będą prowadzone w systemie USOSweb. Szczegółowe informacje dotyczące rejestracji żetonowej do grup są dostępne na stronie USOS w zakładce Aktualności: Instrukcja rejestracji żetonowej.
Uwaga! Na studiach niestacjonarnych II stopnia studenci nie mają możliwości wyboru terminu grupy językowej. Lektoraty dla poszczególnych kierunków mają określoną w porozumieniu z Działem Nauczania godzinę oraz dzień zajęć. Zapisując się na inny termin niż ten podany w tabeli na stronie Centrum Językowego, student będzie miał kolizję z innymi zajęciami.
Termin rejestracji na lektoraty w systemie USOS
od 1 października 2025 r. godz. 12:00 do 08 października 2025 r. godz. 23:59
Po zarejestrowaniu się na lektorat należy obowiązkowo podpiąć ten przedmiot w systemie USOSweb pod odpowiedni etap studiów. Lektorat należy podpinać pod odpowiedni etap studiów po każdym rozpoczęciu kolejnego semestru.
Uwaga: W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz weryfikacji tożsamości, komunikacja z wykorzystaniem poczty elektronicznej pomiędzy studentami, pracownikami oraz innymi osobami prowadzącymi zajęcia odbywa się wyłącznie przy użyciu indywidualnie przypisanych adresów e-mail w domenie uek.krakow.pl lub student.uek.krakow.pl.
We wszystkich wiadomościach wysyłanych drogą mailową do pracowników UEK student ma obowiązek zamieszczać następujące dane: imię, nazwisko, numer indeksu, rok, kierunek oraz tryb studiów.
5. OPŁATA ZA STUDIA
Opłatę za studia należy wnieść w terminie do 1 października 2025 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „Płatności/Należności nierozliczone” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
WAŻNE! Numer konta do wpłaty za studia jest inny niż do opłaty rekrutacyjnej.
6. WNIOSKI O STYPENDIA
7. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
Na Uczelni działa Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, które udziela wsparcia edukacyjnego studentom: z orzeczoną niepełnosprawnością; przewlekle/czasowo chorym (jeśli ma to znaczący wpływ na studiowanie); z dysleksją rozwojową.
Jeśli potrzebujesz dostosowania warunków studiowania, skontaktuj się z biurem, napisz na maila: bon@uek.krakow.pl lub zadzwoń: 122935120, 695608630, 881921211 (tylko SMS, dla osób niesłyszących).
Jeśli przeżywasz trudne chwile, potrzebujesz rozmowy – na uczelni działa Centrum Wsparcia Psychologicznego (CWP UEK), gdzie możesz skorzystać z bezpłatnych konsultacji psychologicznych. Wystarczy, że poprosisz o spotkanie mailowo: cwp@uek.krakow.pl lub telefonicznie: 122935118.
8. ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
Zajęcia na studiach niestacjonarnych drugiego stopnia rozpoczną się 17 października 2025 r. (piątek), a harmonogram zajęć będzie znany tydzień przed rozpoczęciem zajęć. Numer grupy studenckiej należy sprawdzić w programie USOSweb, natomiast harmonogram zajęć dostępny będzie na stronie internetowej Uczelni, w zakładce Plan zajęć.
Zjazdy na studiach niestacjonarnych odbywają się w weekendy, od piątku do niedzieli.
W piątki harmonogramy układane są od godziny 15.45 do godziny 21.00, natomiast w soboty i niedziele od godziny 8.00 do 21.00.