• zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja dla cudzoziemców na studia stacjonarne pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Aktualności

| Magdalena Skowiniak-Jałocha

 Liczba punktów od których realizowane były przyjęcia na studia stacjonarne pierwszego stopnia z dodatkowej rekrutacji na rok akademicki 2024/25

Europeistyka – 109,8
Data science w naukach społecznych – 154,6
Global finance and accounting – 118,8
Inżynieria jakości produktu – 128
Nauki społeczne stosowane - 170
Zarządzanie i inżynieria produkcji – 100,2
 

INFORMACJE DLA KANDYDATÓW - CUDZOZIEMCÓW NIEZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA

Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji przy danym kierunku będzie brzmiał: niezakwalifikowany, tzn. że nie zostałeś/aś zakwalifikowany do przyjęcia. Decyzje dotyczące odmowy przyjęcia zostaną zamieszczone na kontach kandydatów.

 INFORMACJE DLA PRZYJĘTYCH CUDZOZIEMCÓW
studia stacjonarne I stopnia oraz jednolite magisterskie w roku 2024/25 

Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji będzie brzmiał: zakwalifikowany, tzn. że zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu decyzja pojawi się określenie: przyjęty.

 

POTWIERDZANIE PODJĘCIA STUDIÓW
Składanie dokumentów:
17 - 18 września 2024 r. (wtorek, środa) w godzinach 9.00-14.00
Uniwersytet Ekonomiczny
ul. Rakowicka 27
31-510 Kraków
Pawilon B (wejście przez Pawilon C)
Sala 054
 
UWAGA!
1) W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba. W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa
- swój dowód osobisty
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu)
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
2) Jeżeli kandydat jest osobą niepełnoletnią wymagane jest oświadczenie przedstawiciela ustawowego o wyrażeniu zgody na udział w rekrutacji oraz podjęcie studiów.

Druk pełnomocnictwa oraz oświadczenie zamieszczone są na stronie studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki.

Wymagane dokumenty

1.wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych – imię, nazwisko, miejsce urodzenia, ukończona szkoła średnia),
2.kserokopia świadectwa ukończenia szkoły średniej (dojrzałości) wraz z: legalizacją lub apostille, tłumaczeniem na język polski oraz decyzją o uznaniu świadectwa wydanego za granicą (nostryfikacja) – oryginał do wglądu
3.kserokopia dokumentu potwierdzającego tożsamość (paszportu) – oryginał do wglądu,
4. oświadczenie o obywatelstwie (formularz jest do pobrania na stronie internetowej uczelni),
5. w przypadku osoby niepełnoletniej - oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego dotyczące zgody na zaciągnięcie zobowiązań prawnych wobec Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (formularz dostępny na stronie internetowej),
6. zaświadczenie potwierdzające znajomość języka polskiego lub języka  angielskiego w zależności od tego w jakim języku będą prowadzone  studia – oryginał i kopia

Niezłożenie wymaganych dokumentów jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na studia.

 

LEGALIZACJA POBYTU I UBEZPIECZENIE
Każdy cudzoziemiec zobowiązany jest do dostarczenia (zaraz po przyjeździe na studia) aktualnej wizy lub karty pobytu oraz ubezpieczenia.
 
UBEZPIECZENIE
1. Każdy student cudzoziemiec musi posiadać polisę ubezpieczeniową na wypadek choroby lub następstw  nieszczęśliwych wypadków w Polsce. Ubezpieczenie powinno być na
co najmniej pierwszy rok studiów, powinno obejmować koszty leczenia do wysokości 30 000 EUR przez cały okres trwania ubezpieczenia.
2. Studenci posiadający Kartę Polaka lub kartę stałego pobytu lub potwierdzone polskie pochodzenie mogą zostać ubezpieczeni przez uczelnię. W tym celu powinni się skontaktować z Biurem Stypendiów i Ubezpieczeń Zdrowotnych, budynek główny, II piętro, pok. 215.
 
Dokumentem potwierdzającym posiadanie ubezpieczenia może być:
1.  ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia NFZ, ul. Wadowicka 8W Kraków
Osoby bez Karty Polaka mogą podpisać umowę w Narodowym Funduszu Zdrowia i samodzielnie opłacić składki ubezpieczenia. Kopię umowy wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty należy dostarczyć do Działu Nauczania.
 
UWAGA! Do podpisania umowy z NFZ potrzebne jest szereg dokumentów: zaświadczenie o przyjęciu na studia, numer PESEL, dokument potwierdzający zameldowanie (może być karta mieszkańca domu studenckiego).
Przed udaniem się do Narodowego Funduszu Zdrowia proszę dokładnie sprawdzić jakie dokumenty będą potrzebne do podpisania umowy ubezpieczenia. Szczególnie osoby nieletnie powinny sprawdzić wymagane dokumenty! http://www.nfz.gov.pl/dla-pacjenta/zalatw-sprawe-krok-po-kroku/jak-ubezpieczyc-sie-dobrowolnie/
 
2.  polisa ubezpieczeniowa obejmująca koszty leczenia w Polsce do wysokości 30 000 EUR. Polisa zawarta za granicą musi być przetłumaczona na język polski.

3. zaświadczenie od pracodawcy o potwierdzające opłacanie składki zdrowotnej.

4.  Europejska Karta Ubezpieczenia.

 

LEGALIZACJA POBYTU
Każdy cudzoziemiec powinien zalegalizować swój pobyt w Polsce, w tym celu należy się skontaktować z Małopolskim Urzędem Wojewódzkim w Krakowie, Wydział Spraw Obywatelskich Oddział do Spraw Cudzoziemców ul. Przy Rondzie 6.
Obywatele Unii Europejskiej – wyłącznie rejestrują swój pobyt – Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie, Wydział Spraw Obywatelskich Oddział do Spraw Cudzoziemców ul. Przy Rondzie 6.
 
SPOTKANE INFORMACYJNE
28 września 2024 r. odbędzie się spotkanie informacyjne dla studentów przyjętych na I rok studiów. Dokładne informacje dotyczące godziny i miejsca spotkania zostaną przesłane na adresy mailowe w domenie UEK, w terminie późniejszym.
ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
Zajęcia na studiach stacjonarnych I stopnia/jednolitych studiach magisterskich rozpoczną się 1 października 2024 r.
Numer grupy studenckiej będzie można sprawdzić w programie USOSweb, natomiast harmonogram zajęć dostępny będzie na stronie internetowej Uczelni, w zakładce Plan zajęć. 
 
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
Na Uczelni działa Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, które udziela wsparcia studentom z niepełnosprawnościami. Jeśli posiadasz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności możesz  skontaktować się z biurem: bon@uek.krakow.pl, telefony:122935120, 695608630, 881921211 (tylko SMS).
 
FORMALNOŚĆI W SYSTEMIE USOSweb
DOSTĘP DO SYSTEMU USOSweb
Każda osoba przyjęta na I rok studiów będzie miała założone w systemie USOSweb konto, z którego będzie korzystała przez cały okres studiów (http://usosweb.uek.krakow.pl). Informacje o sposobie logowania do systemu USOSweb kandydat otrzyma w momencie składania wymaganych dokumentów.
 
LEGITYMACJA STUDENCKA
Opłatę za wydanie legitymacji studenckiej (22 zł) należy wnieść w terminie do  22 września 2024 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
WAŻNE!  Numer konta do wpłaty za legitymację studencką jest inny niż do wpłaty opłaty rekrutacyjnej.
 
JĘZYKI OBCE
Wszyscy studenci I roku mają obowiązek zapisać się na zajęcia z języków obcych w systemie USOSweb. Przed rozpoczęciem zapisów na lektoraty należy obowiązkowo zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na stronie Centrum Językowego UEK: Home - Centrum Językowe UEK.

Brak zapisu lub zapisanie się do niewłaściwej grupy może skutkować niezaliczeniem lektoratu i w konsekwencji, niezaliczeniem semestru.

Na studiach stacjonarnych I stopnia obowiązuje nauka dwóch języków obcych przez cztery semestry, każdy lektorat w wymiarze 30 godz. w semestrze.

Zapisy na zajęcia lektoratowe prowadzone będą w systemie USOS, informacje o rejestracji żetonowej do grup są dostępne na stronie USOS w zakładce aktualności: https://drusi.uek.krakow.pl/dokumentacja/usosweb/rejestracje/pdf/instrukcja-rejestracji-zetonowej-v1_1.pdf

Po zarejestrowaniu się na lektorat należy obowiązkowo podpiąć ten przedmiot w systemie USOSweb pod odpowiedni etap studiów. Lektorat należy podpinać pod odpowiedni etap studiów po każdym rozpoczęciu kolejnego semestru.

Terminy rejestracji na lektoraty w systemie USOSweb 
od 23 września 2024 r. godz. 12:00 do 29 września 2024 r. godz. 23:59

Uwaga, podczas zapisów na lektoraty liczy się kolejność zgłoszeń. Większy wybór języków i terminów będą mieć studenci zapisujący się na lektoraty w pierwszej kolejności.

Ważne: W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz weryfikacji tożsamości, komunikacja
z wykorzystaniem poczty elektronicznej pomiędzy studentami, pracownikami oraz innymi osobami prowadzącymi zajęcia odbywa się wyłącznie przy użyciu indywidualnie przypisanych adresów e-mail w domenie uek.krakow.pl lub student.uek.krakow.pl.
We wszystkich wiadomościach wysyłanych drogą mailową do pracowników UEK student ma obowiązek zamieszczać następujące dane: imię, nazwisko, numer indeksu, rok, kierunek oraz tryb studiów.
 
WNIOSKI O STYPENDIA I ZAPOMOGI
Informacje dotyczące terminu i sposobu wnioskowania o stypendia i zapomogi na rok akademicki 2024/25 dostępna jest pod linkiem https://bip.uek.krakow.pl/zarzadzenie/3443/zarzadzenie-nr-r-0211-27-2024 oraz w systemie USOSweb „Aktualności”.
 
OPŁATA ZA STUDIA
Osoby przyjęte na studia na zasadach odpłatności zobowiązane są do wniesienia za pośrednictwem banku opłaty za studia.
Opłaty za studia pierwszego stopnia oraz jednolite magisterskie wynoszą odpowiednio:
- za studia prowadzone w języku polskim – 6 000 zł za każdy semestr
- za studia prowadzone w języku angielskim – 6 000 zł za każdy semestr.
Opłatę za studia należy wnieść w terminie do 1 października 2024 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
WAŻNE!  Numer konta do wpłaty za studia jest inny niż do opłaty rekrutacyjnej.
 
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Od 27 września 2024 r. godz. 9.00 do 30 września 2024 r. godz. 23:59 w systemie USOSweb zostanie uruchomiona rejestracja żetonowa na zajęcia z Wychowania Fizycznego.
Informacje o rejestracjach oraz przyznanych żetonach rejestracyjnych dostępne będą
w menu „REJESTRACJE - żetonowe” w sekcji „DLA STUDENTÓW”. Szczegółowe informacje dotyczące zapisów znajdują się na USOSweb w „Aktualnościach”.
Harmonogram zajęć sportowych (hala, siłownia, pływalnia i salka rekreacyjna) będzie zamieszczony na stronie Studium Wychowania Fizycznego i Sportu w dniu 25 września 2024 r.
Osoby, które ubiegają się o przepisanie oceny z wychowania fizycznego oraz osoby, posiadające długoterminowe zwolnienia lekarskie (semestralne lub roczne), proszone są o zapoznanie się z odpowiednimi informacjami, które znajdują się na stronie swfis.uek.krakow.pl.
 
SZKOLENIE BHK
Studenci studiów stacjonarnych pierwszego stopnia na pierwszym roku obowiązkowo  odbywają szkolenie w zakresie bezpiecznych i higienicznych warunków kształcenia. Szkolenie będzie dostępne na platformie Moodle od 1 października 2024 r. do końca zimowej sesji poprawkowej. Szczegółowe informacje zostaną umieszczone na stronie UsosWeb w zakładce Aktualności. 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZASADY KWALIFIKACJI 


Przyjęcie na studia stacjonarne pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie odbywa się na podstawie wyników egzaminu maturalnego z dwóch przedmiotów. 
Szczegółowe informacje dotyczące wymagań na poszczególne kierunki studiów, dostępne są pod adresem www.uek.krakow.pl w zakładce Kandydaci – Rekrutacja.
 
Punkty ze świadectw zagranicznych muszą być odpowiednio przeliczone. W tym celu należy skontaktować się z Działem Nauczania (studiainfo@uek.krakow.pl) lub przeliczyć punkty samodzielnie, zgodnie z instrukcjami zamieszczonymi na stronie internetowej Uczelni. 
Z każdego przedmiotu uwzględnianego w postępowaniu kwalifikacyjnym kandydat może uzyskać maksymalnie 100 punktów. Łączna liczba punktów możliwa do uzyskania wynosi  200. Uczelniana Komisja Rekrutacyjna akceptuje przeliczone punkty, które decydują o dopuszczeniu kandydata do dalszej kwalifikacji.

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia, mogą zgłosić obok wybranego (podstawowego), maksymalnie dwa kierunki alternatywne, przy czym kandydat może być przyjęty wyłącznie na jeden kierunek. Kandydat zobowiązany jest uporządkować kierunki studiów w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego wg indywidualnych priorytetów. Przyjęcie na jeden z kierunków studiów jest równoznaczne z odmową przyjęcia na pozostałe kierunki. 

Uruchomienie kierunku, a w dalszej kolejności specjalności, uzależnione jest od zgłoszenia się odpowiedniej liczby kandydatów.

REJESTRACJA W INTERNETOWEJ REKRUTACJI KANDYDATÓW 

Rejestracja kandydatów na studia trwa od 3 czerwca do 11 lipca 2024 r.

Osoby, które w tym roku kończą szkołę średnią i nie posiadają jeszcze wyników maturalnych, mogą zakładać swoje konta w IRK od 3 czerwca 2024 r. Jeśli kandydat chce zapisać się na kierunki oraz chce wpłacić opłatę rekrutacyjną przed otrzymaniem świadectwa dojrzałości, musi wypełnić całą zakładkę ,,Wykształcenie'', a tam wszystkie pola oznaczone gwiazdką. W miejscu ,,Numer świadectwa'' proszę wpisać 1. W zakładce „Edytuj wyniki egzaminów” przy przedmiotach, które zdawane były na maturze, proszę postawić V - bez wpisywania wyników. Natomiast niezwłocznie po otrzymaniu świadectw dojrzałości (najpóźniej do dnia 11 lipca 2024 r.), należy uzupełnić wyniki maturalne oraz numer świadectwa dojrzałości! W przeciwnym wypadku kandydat nie będzie brany pod uwagę w procesie rekrutacji.

OPŁATA REKRUTACYJNA


Kandydat zobowiązany jest do dokonania opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia. W roku akademickim 2024/25 opłata wynosi 85 zł za każdy wybrany kierunek studiów. Wpłaty należy dokonać na indywidualny numer rachunku, wygenerowany w Internetowej Rekrutacji Kandydatów, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji. Numer konta oraz kwota do wpłaty pojawią się w zakładce ,,Płatności'' po zapisaniu się na kierunek!
W tytule przelewu proszę wpisać swoje imię i nazwisko.
 
Dodatkowe dane do wpłaty:
SWIFT: ALBPPLPW, Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D,02-232 Warszawa.

OGŁOSZENIE WYNIKÓW

Wyniki rekrutacji na studia zostaną zamieszczone na kontach kandydatów w IRK w dniu 17 lipca 2024 r. 

POTWIERDZANIE PODJĘCIA STUDIÓW

Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia zobowiązane będą do dostarczenia w terminie od 18 do 24 lipca 2024 r. wymaganych dokumentów:

  1. Kserokopia świadectwa ukończenia szkoły średniej (matury) wraz z kserokopią transkryptu ocen - oryginały do wglądu
  2. Legalizacja/apostille, decyzja o uznaniu świadectwa wydanego za granicą (nostryfikacja)tłumaczenie na język polski – kserokopie i oryginały do wglądu.
  3. Zaświadczenie potwierdzające, że świadectwo dojrzałości uprawnia do ubiegania się o przyjęcia na studia wyższe do każdego typu szkół wyższych w kraju jego wydania – nie dotyczy kandydatów z Ukrainy
  4. Certyfikat znajomości języka polskiego lub angielskiego - w zależności od języka prowadzonych studiów.
  5. Wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy wprowadzić poprawny numer świadectwa maturalnego oraz datę jego wydania).
  6. Wydruk danych do teczki kandydata - formularz dostepny jest na stronie internetowej Uczelni.
  7. Kopia paszportu (strona ze zdjęciem) - oryginał do wglądu.
  8. W przypadku osoby niepełnoletniej - oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego (formularz dostępny na stronie internetowej Uczelni).
  9. Oświadczenie o obywatelstwie (formularz dostępny jest na stronie internetowej Uczelni).