Rekrutacja na studia stacjonarne pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Aktualności
| Magdalena Skowiniak-Jałocha

Liczba punktów od których realizowane były przyjęcia na studia stacjonarne pierwszego stopnia z dodatkowej rekrutacji na rok akademicki 2024/25

Europeistyka – 129,2
Data science w naukach społecznych – 148,8
Global finance and accounting – 106,2
Inżynieria jakości produktu – 102,6
Nauki społeczne stosowane – 102
Zarządzanie i inżynieria produkcji – 121,6

 

INFORMACJE DLA OSÓB NIEZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA

Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji przy danym kierunku będzie brzmiał: niezakwalifikowany, tzn. że nie zostałeś/aś zakwalifikowany do przyjęcia. Decyzje dotyczące odmowy przyjęcia zostaną zamieszczone na kontach kandydatów.

 

INFORMACJE DLA OSÓB ZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA 

Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji będzie brzmiał: zakwalifikowany, tzn. że zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu decyzja pojawi się określenie: przyjęty.

1. POTWIERDZANIE PODJĘCIA STUDIÓW

Składanie dokumentów:
17 - 18 września 2024 r. (wtorek, środa) w godzinach 9.00-15.00
Uniwersytet Ekonomiczny
ul. Rakowicka 27
31-510 Kraków
Pawilon C
Sale A, B, C, 052, 056, 057, 058, 059

Dokumenty będą przyjmowane w w/w salach, bez względu na kierunek studiów, nie ma również konieczności umawiania się na konkretną godzinę.

Osoby które zdawały maturę międzynarodową lub ukończyły szkołę średnią za granicą potwierdzają podjęcie studiów w terminie 17 - 18 września 2024 r. w sali 054.

UWAGA!
1) W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba. W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa
- swój dowód osobisty
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu)
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
2) Jeżeli kandydat jest osobą niepełnoletnią wymagane jest oświadczenie przedstawiciela ustawowego o wyrażeniu zgody na udział w rekrutacji oraz podjęcie studiów.

Druk pełnomocnictwa oraz oświadczenie zamieszczone są na stronie studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki.

 

Wymagane dokumenty:
1) wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych: imię/imiona, nazwisko, miejsce urodzenia, ukończona szkoła średnia). Na ankiecie musi być nadrukowane zdjęcie kandydata (zdjęcie należy wcześniej wgrać do IRK).
2) kserokopia świadectwa dojrzałości – oryginał do wglądu,
3) kserokopia dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe (oryginał do wglądu) – dotyczy tylko kandydatów - absolwentów techników, którzy jeden z przedmiotów maturalnych zastępują wynikami z egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie.
4) olimpijczycy dostarczają dokument wydany przez główny komitet organizacyjny danej olimpiady, kserokopia – oryginał do wglądu.
Podczas wpisu na studia kandydat musi potwierdzić swoją tożsamość i okazać dowód osobisty.   

Niezłożenie wymaganych dokumentów jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na studia.

2. SPOTKANIE INFORMACYJNE
28 września 2024 r. odbędzie się spotkanie informacyjne dla studentów przyjętych na I rok studiów. Dokładne informacje dotyczące godziny i miejsca spotkania zostaną przesłane na adresy mailowe w domenie UEK, w terminie późniejszym.
 
3. ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
Zajęcia na studiach stacjonarnych I stopnia/jednolitych studiach magisterskich rozpoczną się 1 października 2024 r.
Numer grupy studenckiej będzie można sprawdzić w programie USOSweb, natomiast harmonogram zajęć dostępny będzie na stronie internetowej Uczelni, w zakładce Plan zajęć, na tydzień przed rozpoczęciem zajęć.
 
4. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
Na Uczelni działa Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, które udziela wsparcia studentom z niepełnosprawnościami. Jeśli posiadasz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności możesz  skontaktować się z biurem: bon@uek.krakow.pl, telefony:122935120, 695608630, 881921211 (tylko SMS).
 
5. FORMALNOŚCI W SYSTEMIE  USOSweb
5.1. DOSTĘP DO SYSTEMU USOSweb
Każda osoba przyjęta na I rok studiów będzie miała założone w systemie USOSweb konto, z którego będzie korzystała przez cały okres studiów (http://usosweb.uek.krakow.pl). Informacje o sposobie logowania do systemu USOSweb kandydat otrzyma w momencie składania wymaganych dokumentów.
 
5.2. LEGITYMACJA STUDENCKA
Opłatę za wydanie legitymacji studenckiej (22 zł) należy wnieść w terminie do  22 września 2024 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie
w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
WAŻNE!  Numer konta do wpłaty za legitymację studencką jest inny niż do wpłaty opłaty rekrutacyjnej.
 
5.3. OPŁATA ZA STUDIA
Osoby przyjęte na kierunek Global finance and accounting prowadzony w języku angielskim zobowiązane są wnieść opłatę za I semestr studiów w terminie do 1 października 2024 r. Informacje
o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb
w menu „płatności FK” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
WAŻNE!  Numer konta do wpłaty czesnego jest inny niż do opłaty rekrutacyjnej.
 
5.4. JĘZYKI OBCE
Wszyscy studenci I roku mają obowiązek zapisać się na zajęcia z języków obcych w systemie USOSweb. Przed rozpoczęciem zapisów na lektoraty należy obowiązkowo zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na stronie Centrum Językowego UEK: Home - Centrum Językowe UEK.

Brak zapisu lub zapisanie się do niewłaściwej grupy może skutkować niezaliczeniem lektoratu i w konsekwencji, niezaliczeniem semestru.

Na studiach stacjonarnych I stopnia obowiązuje nauka dwóch języków obcych przez cztery semestry, każdy lektorat w wymiarze 30 godz. w semestrze.

Zapisy na zajęcia lektoratowe prowadzone będą w systemie USOS, informacje o rejestracji żetonowej do grup są dostępne na stronie USOS w zakładce aktualności: https://drusi.uek.krakow.pl/dokumentacja/usosweb/rejestracje/pdf/instrukcja-rejestracji-zetonowej-v1_1.pdf

Po zarejestrowaniu się na lektorat należy obowiązkowo podpiąć ten przedmiot w systemie USOSweb pod odpowiedni etap studiów. Lektorat należy podpinać pod odpowiedni etap studiów po każdym rozpoczęciu kolejnego semestru.

Terminy rejestracji na lektoraty w systemie USOSweb 
·     od 23 września 2024 r. godz. 12:00 do 29 września 2024 r. godz. 23:59

Uwaga, podczas zapisów na lektoraty liczy się kolejność zgłoszeń. Większy wybór języków i terminów będą mieć studenci zapisujący się na lektoraty w pierwszej kolejności.

 

Ważne: W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz weryfikacji tożsamości, komunikacja z wykorzystaniem poczty elektronicznej pomiędzy studentami, pracownikami oraz innymi osobami prowadzącymi zajęcia odbywa się wyłącznie przy użyciu indywidualnie przypisanych adresów e-mail w domenie uek.krakow.pl lub student.uek.krakow.pl.
We wszystkich wiadomościach wysyłanych drogą mailową do pracowników UEK student ma obowiązek zamieszczać następujące dane: imię, nazwisko, numer indeksu, rok, kierunek oraz tryb studiów.
 
5.5. WYCHOWANIE FIZYCZNE
Od 27 września 2024 r. godz. 9.00 do 30 września 2024 r. godz. 23:59 w systemie USOSweb zostanie uruchomiona rejestracja żetonowa na zajęcia z Wychowania Fizycznego.
 
Informacje o rejestracjach oraz przyznanych żetonach rejestracyjnych dostępne będą w menu „REJESTRACJE - żetonowe” w sekcji „DLA STUDENTÓW”. Szczegółowe informacje dotyczące zapisów znajdują się na USOSweb w „Aktualnościach”.
Harmonogram zajęć sportowych (hala, siłownia, pływalnia i salka rekreacyjna) będzie zamieszczony na stronie Studium Wychowania Fizycznego i Sportu w dniu 25 września 2024 r.
Osoby, które ubiegają się o przepisanie oceny z wychowania fizycznego oraz osoby, posiadające długoterminowe zwolnienia lekarskie (semestralne lub roczne), proszone są o zapoznanie się z odpowiednimi informacjami, które znajdują się na stronie swfis.uek.krakow.pl.
 
5.6. WNIOSKI O STYPENDIA I ZAPOMOGI
Informacje dotyczące terminu i sposobu wnioskowania o stypendia i zapomogi na rok akademicki 2024/25 dostępna jest pod linkiem https://bip.uek.krakow.pl/zarzadzenie/3443/zarzadzenie-nr-r-0211-27-2024 oraz w systemie USOSweb „Aktualności”.
 
6. SZKOLENIE BHK
Studenci studiów stacjonarnych pierwszego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich na pierwszym roku obowiązkowo  odbywają szkolenie w zakresie bezpiecznych i higienicznych warunków kształcenia. Szkolenie będzie dostępne na platformie Moodle od 1 października 2024 r. do końca zimowej sesji poprawkowej. Szczegółowe informacje zostaną umieszczone na stronie USOSweb w zakładce Aktualności.
 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZASADY KWALIFIKACJI

Przyjęcie na studia stacjonarne pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie odbywa się na podstawie wyników egzaminu maturalnego z dwóch przedmiotów.  Szczegółowe informacje dotyczące wymagań na poszczególne kierunki studiów, dostępne są pod adresem www.uek.krakow.pl w zakładce Kandydaci – Rekrutacja.

W procesie rekrutacji uwzględniane są wyłącznie wyniki uzyskane w części pisemnej egzaminu maturalnego, a punkty przeliczane są w następujący sposób:
- liczbę punktów uzyskanych na poziomie podstawowym, wyrażoną w procentach mnoży się przez współczynnik 0,6,
- liczbę punktów uzyskanych na poziomie rozszerzonym, wyrażoną w procentach przelicza się na punkty kwalifikacyjne wg proporcji 1:1.

W przypadku absolwentów techników, posiadających świadectwo dojrzałości i legitymujących się dyplomem potwierdzającym kwalifikacje zawodowe w zawodzie nauczanym na poziomie technika lub dyplomem zawodowym w zawodzie nauczanym na poziomie technika, można uwzględnić średnią arytmetyczną wyników z części pisemnej i części praktycznej na dyplomie (w miejsce mniej korzystnego wyniku maturalnego z przedmiotu do wyboru lub braku wyniku maturalnego z przedmiotu do wyboru). Wynik ten traktowany jest jako poziom rozszerzony.

Z każdego przedmiotu uwzględnianego w postępowaniu kwalifikacyjnym kandydat może uzyskać maksymalnie 100 punktów. Łączna liczba punktów możliwa do uzyskania wynosi  200.

Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia, mogą zgłosić obok wybranego (podstawowego), maksymalnie dwa kierunki alternatywne, przy czym kandydat może być przyjęty wyłącznie na jeden kierunek. Kandydat zobowiązany jest uporządkować kierunki studiów w kolejności od najważniejszego do najmniej ważnego wg indywidualnych priorytetów. Przyjęcie na jeden z kierunków studiów jest równoznaczne z odmową przyjęcia na pozostałe kierunki. Uruchomienie kierunku, a w dalszej kolejności specjalności, uzależnione jest od zgłoszenia się odpowiedniej liczby kandydatów.

REJESTRACJA W INTERNETOWEJ REKRUTACJI KANDYDATÓW

 
Rejestracja kandydatów na studia trwa od 3 czerwca do 11 lipca 2024 r.

Tegoroczni maturzyści mogą zakładać swoje konta w IRK od 3 czerwca 2024 r. Jeśli kandydat chce zapisać się na kierunki oraz wpłacić opłatę rekrutacyjną przed otrzymaniem świadectwa dojrzałości, musi wypełnić całą zakładkę ,,Wykształcenie'', a tam wszystkie pola oznaczone gwiazdką. W miejscu ,,Numer świadectwa'' proszę wpisać 1. W zakładce „Edytuj wyniki egzaminów” przy przedmiotach, które zdawane były na maturze, proszę postawić V - bez wpisywania wyników. Natomiast niezwłocznie po otrzymaniu w dniu 9 lipca 2024 r. świadectw dojrzałości, należy uzupełnić wyniki maturalne oraz numer świadectwa dojrzałości! W przeciwnym wypadku kandydat nie będzie brany pod uwagę w procesie rekrutacji.

OPŁATA REKRUTACYJNA


Kandydat zobowiązany jest do dokonania opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia. W roku akademickim 2024/25 opłata wynosi 85 zł za każdy wybrany kierunek studiów. Wpłaty należy dokonać na indywidualny numer rachunku, wygenerowany w Internetowej Rekrutacji Kandydatów, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji. Numer konta oraz kwota do wpłaty pojawią się w zakładce ,,Płatności'' po zapisaniu się na kierunek.
W tytule przelewu proszę wpisać swoje imię i nazwisko.

OGŁOSZENIE WYNIKÓW

Wyniki rekrutacji zostaną zamieszczone na kontach kandydatów w IRK w dniu 17 lipca 2024 r. .

POTWIERDZENIE PODJĘCIA STUDIÓW

Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia zobowiązane będą do dostarczenia wymaganych dokumentów w terminie od 18 do 24 lipca 2024 r.