Liczba punktów, od których realizowane były przyjęcia dla Cudzoziemców na studia stacjonarne pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie 2025/26 - STATYSTYKA_ OTWÓRZ LINK
INFORMACJE DLA KANDYDATÓW - CUDZOZIEMCÓW NIEZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA
Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji przy danym kierunku będzie brzmiał: niezakwalifikowany, tzn. że nie zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia. Decyzje dotyczące odmowy przyjęcia zostaną zamieszczone na kontach kandydatów do końca lipca br.
W przypadku niewypełnienia limitów przyjęć na poszczególne kierunki studiów stacjonarnych, będzie prowadzona dodatkowa rekrutacja, a terminy i kierunki zostaną ogłoszone na stronie internetowej uczelni po zamknięciu kwalifikacji na studia w pierwszym terminie.
Istnieje również możliwość podjęcia studiów niestacjonarnych pierwszego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich. Rejestracja internetowa trwa do 24 sierpnia 2025 r. Szczegółowe informacje dotyczące zasad rekrutacji oraz oferta dydaktyczna zamieszczone są na stronie internetowej Uczelni: www.studiuj.uek.krakow.pl.
WAŻNE INFORMACJE DLA CUDZOZIEMCÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA
studia stacjonarne I stopnia oraz jednolite studia magisterskie w roku 2025/26
Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji będzie brzmiał: zakwalifikowany, tzn. że zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu decyzja pojawi się określenie: przyjęty.
POTWIERDZANIE PODJĘCIA STUDIÓW
W celu uniknięcia kolejek i usprawnienia procesu składania dokumentów, Uczelniana Komisja Rekrutacyjna podjęła decyzję o wyznaczeniu konkretnych terminów potwierdzania podjęcia studiów dla poszczególnych kierunków. W związku z tym uprzejmie prosimy o zastosowanie się do poniższego harmonogramu.
Jeśli natomiast kandydat lub jego pełnomocnik, z ważnych przyczyn nie będzie mógł złożyć dokumentów w wyznaczonym dla danego kierunku dniu, to może przyjechać innego dnia – w terminie od 18 do 23 lipca 2025 r.
Kandydaci, którzy mają utrudniony przyjazd do Polski, mogą wysłać dokumenty pocztą/kurierem. O fakcie wysłania dokumentów należy poinformować mailowo Dział Nauczania (studiainfo@uek.krakow.pl).
SKŁADANIE DOKUMENTÓW:
Uniwersytet Ekonomiczny
ul. Rakowicka 27
31-510 Kraków
Pawilon B (wejście przez Pawilon C)
Sala 054
18 lipca 2025 r. (piątek) w godzinach 9.00-14.00
Kierunki:
Analityka gospodarcza
Data science w naukach społecznych
Global business services
Global finance and accounting
Innowacyjność produktu
Nauki społeczne stosowane
Prawo
19 lipca 2025 r. (sobota) w godzinach 9.00-13.00
Kierunki:
Administracja
Computer Science
Ekonomia
Informatyka stosowana
Innowacje w biznesie
Przedsiębiorczość i innowacje w gospodarce
21 lipca 2025 r. (poniedziałek) w godzinach 9.00-14.00
Kierunki:
Gospodarka i administracja publiczna
Gospodarka przestrzenna
International business
Strategie rozwoju biznesu
Zarządzanie projektami
Rachunkowość i controlling
22 lipca 2025 r. (wtorek) w godzinach 9.00-14.00
Kierunki:
Finanse i rachunkowość
Modern business management
Marketing i komunikacja rynkowa
Strategiczne doradztwo organizacyjne
23 lipca 2025 r. (środa) w godzinach 9.00-14.00
Kierunki:
Doradztwo inwestycyjno-gospodarcze
Europeistyka
Logistyka międzynarodowa
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
Transport i spedycja
Turystyka i rekreacja
Zarządzanie
Zarządzanie zasobami ludzkimi
Stosunki międzynarodowe
Zarządzanie i inżynieria produkcji
UWAGA!
1) W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba. W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa
- swój dowód osobisty/paszport
- kserokopię paszportu kandydata (do wglądu)
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
2) Jeżeli kandydat jest osobą niepełnoletnią wymagane jest oświadczenie przedstawiciela ustawowego o wyrażeniu zgody na udział w rekrutacji oraz podjęcie studiów.
Druk pełnomocnictwa oraz oświadczenie zamieszczone są na stronie studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki.
Wymagane dokumenty – II etap rekrutacji:
1.wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych – imię, nazwisko, miejsce urodzenia, ukończona szkoła średnia),
2.kserokopia świadectwa ukończenia szkoły średniej (dojrzałości) wraz z: legalizacją lub apostille, tłumaczeniem na język polski oraz decyzją o uznaniu świadectwa wydanego za granicą (nostryfikacja) – oryginał do wglądu,
3. Zaświadczenie potwierdzające, że świadectwo dojrzałości uprawnia do ubiegania się o przyjęcia na studia wyższe do każdego typu szkół wyższych w kraju jego wydania (nie dotyczy kandydatów z Ukrainy) - kserokopia i oryginał do wglądu
4. kserokopia dokumentu potwierdzającego tożsamość (paszportu) – oryginał do wglądu,
5. oświadczenie o obywatelstwie (formularz jest do pobrania na stronie internetowej uczelni),
6. w przypadku osoby niepełnoletniej - oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego dotyczące zgody na zaciągnięcie zobowiązań prawnych wobec Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (formularz dostępny na stronie internetowej),
7.zaświadczenie potwierdzające znajomość języka polskiego lub języka angielskiego w zależności od tego w jakim języku będą prowadzone studia – oryginał i kopia (nie dotyczy osób zdających egzamin językowy w UEK).
● Podczas wpisu na studia kandydat musi potwierdzić swoją tożsamość i okazać paszport.
● Niezłożenie wymaganych dokumentów jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na studia.
● Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na kierunki: Inżynieria jakości produktu, Transport i spedycja oraz Zarządzanie i inżynieria produkcji, w momencie składania dokumentów na studia otrzymają skierowanie na badania lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów na danym kierunku. Zaświadczenie od lekarza medycyny pracy kandydat musi dostarczyć do Centrum Obsługi Studentów najpóźniej do dwóch tygodni od rozpoczęcia zajęć.
LEGALIZACJA POBYTU I UBEZPIECZENIE
Każdy cudzoziemiec zobowiązany jest do dostarczenia (zaraz po przyjeździe na studia) aktualnej wizy lub karty pobytu oraz ubezpieczenia.
UBEZPIECZENIE
1. Każdy student cudzoziemiec musi posiadać polisę ubezpieczeniową na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków w Polsce. Ubezpieczenie powinno być na
co najmniej pierwszy rok studiów, powinno obejmować koszty leczenia do wysokości 30 000 EUR przez cały okres trwania ubezpieczenia.
2. Studenci posiadający Kartę Polaka lub kartę stałego pobytu lub potwierdzone polskie pochodzenie mogą zostać ubezpieczeni przez uczelnię. W tym celu powinni się skontaktować z Biurem Stypendiów i Ubezpieczeń Zdrowotnych, budynek główny, II piętro, pok. 215.
Dokumentem potwierdzającym posiadanie ubezpieczenia może być:
1. Ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia NFZ, ul. Wadowicka 8W Kraków
Osoby bez Karty Polaka mogą podpisać umowę w Narodowym Funduszu Zdrowia i samodzielnie opłacić składki ubezpieczenia. Kopię umowy wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty należy dostarczyć do Działu Nauczania.
UWAGA! Do podpisania umowy z NFZ potrzebne jest szereg dokumentów: zaświadczenie o przyjęciu na studia, numer PESEL, dokument potwierdzający zameldowanie (może być karta mieszkańca domu studenckiego).
Przed udaniem się do Narodowego Funduszu Zdrowia proszę dokładnie sprawdzić jakie dokumenty będą potrzebne do podpisania umowy ubezpieczenia.
Szczególnie osoby nieletnie powinny sprawdzić wymagane dokumenty!
2. Polisa ubezpieczeniowa obejmująca koszty leczenia w Polsce do wysokości 30 000 EUR. Polisa zawarta za granicą musi być przetłumaczona na język polski.
3. Zaświadczenie od pracodawcy o potwierdzające opłacanie składki zdrowotnej.
4. Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego.
LEGALIZACJA POBYTU
Każdy cudzoziemiec powinien zalegalizować swój pobyt w Polsce, w tym celu należy się skontaktować z Małopolskim Urzędem Wojewódzkim w Krakowie, Wydział Spraw Obywatelskich Oddział do Spraw Cudzoziemców ul. Przy Rondzie 6.
Obywatele Unii Europejskiej – wyłącznie rejestrują swój pobyt – Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie, Wydział Spraw Obywatelskich Oddział do Spraw Cudzoziemców ul. Przy Rondzie 6.
SPOTKANE INFORMACYJNE
30 września 2025 r. odbędzie się spotkanie informacyjne dla studentów przyjętych na I rok studiów. Dokładne informacje dotyczące godziny i miejsca spotkania zostaną przesłane na adresy mailowe w domenie UEK, w drugiej połowie września.
ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
Zajęcia na studiach stacjonarnych I stopnia oraz jednolitych studiach magisterskich rozpoczną się 1 października 2025 r.
Numer grupy studenckiej będzie można sprawdzić w programie USOSweb, natomiast harmonogram zajęć dostępny będzie na stronie internetowej Uczelni, w zakładce Plan zajęć.
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
Na Uczelni działa Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, które udziela wsparcia edukacyjnego studentom: z orzeczoną niepełnosprawnością; przewlekle/czasowo chorym (jeśli ma to znaczący wpływ na studiowanie); z dysleksją rozwojową.
Jeśli potrzebujesz dostosowania warunków studiowania, skontaktuj się z biurem, napisz na maila: bon@uek.krakow.pl lub zadzwoń: 122935120, 695608630, 881921211 (tylko SMS, dla osób niesłyszących).
Jeśli przeżywasz trudne chwile, potrzebujesz rozmowy – na uczelni działa Centrum Wsparcia Psychologicznego (CWP UEK), gdzie możesz skorzystać z bezpłatnych konsultacji psychologicznych. Wystarczy, że poprosisz o spotkanie mailowo: cwp@uek.krakow.pl lub telefonicznie: 122935118.
FORMALNOŚĆI W SYSTEMIE USOSweb
DOSTĘP DO SYSTEMU USOSweb
Każda osoba przyjęta na I rok studiów będzie miała założone w systemie USOSweb konto, z którego będzie korzystała przez cały okres studiów (http://usosweb.uek.krakow.pl). Informacje o sposobie logowania do systemu USOSweb kandydat otrzyma w momencie składania wymaganych dokumentów.
LEGITYMACJA STUDENCKA
Zgodnie z nowymi przepisami, począwszy od roku akademickiego 2025/26 podstawową formą legitymacji studenckiej będzie mLegitymacja dostępna w aplikacji mObywatel.
Dotyczy to wyłącznie studentów, którzy posiadają numer PESEL.
Pobranie mLegitymacji w aplikacji mObywatel jest bezpłatne i będzie możliwe po uprzednim złożeniu ślubowania w systemie USOSweb. Proces składania ślubowania zostanie uruchomiony w systemie w dniu 1 października br.
UWAGA! Ślubowanie, a tym samym legitymacja, będą dostępne tylko dla osób, które dostarczą wszystkie wymagane dokumenty – włącznie z aktualnym dokumentem pobytu w Polsce (np. wiza, karta pobytu, status UKR) oraz ubezpieczeniem.
Tradycyjna Elektroniczna Legitymacja Studencka (ELS) będzie wydawana wyłącznie na wniosek studenta. Oznacza to, że studenci, którzy nie posiadają numeru Pesel lub ci, którzy będą chcieli posiadać fizyczną legitymację ELS, będą musieli złożyć odpowiedni wniosek w USOSweb oraz wpłacić opłatę w wysokości 22 zł.
Zachęcamy do korzystania z nowoczesnych rozwiązań cyfrowych i aktywacji legitymacji w aplikacji mObywatel.
JĘZYKI OBCE
Wszyscy studenci I roku mają obowiązek zapisać się na zajęcia z języków obcych w systemie USOSweb. Przed rozpoczęciem zapisów na lektoraty należy obowiązkowo zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na stronie Centrum Językowego UEK: Home - Centrum Językowe UEK.
Brak zapisu lub zapisanie się do niewłaściwej grupy może skutkować niezaliczeniem lektoratu i w konsekwencji, niezaliczeniem semestru.
Na studiach stacjonarnych I stopnia obowiązuje nauka dwóch języków obcych przez cztery semestry, każdy lektorat w wymiarze 30 godzin w semestrze dla każdego języka. Na studiach jednolitych magisterskich obowiązuje nauka jednego języka przez sześć semestrów, 30 godz./semestr. Informacje dla studentów studiów stacjonarnych jednolitych magisterskich - Prawo znajdują się pod linkiem: Zapisy do grup językowych – Centrum Językowe UEK.
Centrum Językowe oferuje naukę następujących języków obcych: angielskiego, chińskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego, włoskiego oraz języka polskiego dla obcokrajowców.
Zapisy na zajęcia lektoratowe prowadzone będą w systemie USOS, informacje o rejestracji żetonowej do grup są dostępne na stronie USOS w zakładce aktualności: https://drusi.uek.krakow.pl/dokumentacja/usosweb/rejestracje/pdf/instrukcja-rejestracji-zetonowej-v1_1.pdf
Po zarejestrowaniu się na lektorat należy obowiązkowo podpiąć ten przedmiot w systemie USOSweb pod odpowiedni etap studiów. Lektorat należy podpinać pod odpowiedni etap studiów po każdym rozpoczęciu kolejnego semestru.
Terminy rejestracji na lektoraty w systemie USOSweb
· I tura od 28 lipca 2025 r. godz. 12:00 do 10 sierpnia 2025 r. godz. 23:59.
Uwaga, podczas zapisów na lektoraty liczy się kolejność zgłoszeń. Większy wybór języków i terminów będą mieć studenci zapisujący się na lektoraty w pierwszej kolejności.
Ważne: W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz weryfikacji tożsamości, komunikacja z wykorzystaniem poczty elektronicznej pomiędzy studentami, pracownikami oraz innymi osobami prowadzącymi zajęcia odbywa się wyłącznie przy użyciu indywidualnie przypisanych adresów e-mail w domenie uek.krakow.pl lub student.uek.krakow.pl.
We wszystkich wiadomościach wysyłanych drogą mailową do pracowników UEK student ma obowiązek zamieszczać następujące dane: imię, nazwisko, numer indeksu, rok, kierunek oraz tryb studiów.
WNIOSKI O STYPENDIA I ZAPOMOGI
Informacje dotyczące terminu i sposobu wnioskowania o stypendia i zapomogi na rok akademicki 2025/26 dostępne będą w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP UEK) oraz w Aktualnościach na USOSweb.
WNIOSKI O AKADEMIKI
Od 31 lipca 2025 r. godz. 9.00 do 1 sierpnia 2025 r. godz. 23.59 (lub do wyczerpania miejsc) w systemie USOSweb będzie można rejestrować elektroniczne wnioski o miejsce w akademiku. Wniosek znajduje się w systemie USOSweb zakładka DLA WSZYSTKICH/WNIOSKI.
O przyznaniu miejsca w akademiku decyduje kolejność zarejestrowania wniosku! Studenci, którzy otrzymają miejsce w akademiku powinni do 8.08.2025 r. wnieść opłatę rezerwacyjną (opłata ta będzie widoczna na ich koncie w USOSweb).
Brak wpłaty skutkuje utratą miejsca.
OPŁATA ZA STUDIA
Osoby przyjęte na studia na zasadach odpłatności zobowiązane są do wniesienia za pośrednictwem banku opłaty za studia.
Opłaty za studia pierwszego stopnia oraz jednolite magisterskie wynoszą odpowiednio:
- za studia prowadzone w języku polskim – 6 200 zł za każdy semestr
Z wyjątkiem kierunku Prawo (studia jednolite magisterskie). Opłata za ten kierunek wynosi 7 400 zł za każdy semestr.
- za studia prowadzone w języku angielskim – 6 200 zł za każdy semestr.
Opłatę za studia należy wnieść w terminie do 1 października 2025 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
WAŻNE! Numer konta do wpłaty za studia jest inny niż do opłaty rekrutacyjnej.
Dodatkowe dane do wpłaty:
SWIFT: ALBPPLPW, Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
WYCHOWANIE FIZYCZNE
Od 26 września 2025 r. godz. 9.00 do 29 września 2025 r. godz. 23:59 w systemie USOSweb zostanie uruchomiona rejestracja żetonowa na zajęcia z Wychowania Fizycznego.
Informacje o rejestracjach oraz przyznanych żetonach rejestracyjnych dostępne będą w menu „REJESTRACJE - żetonowe” w sekcji „DLA STUDENTÓW”. Szczegółowe informacje dotyczące zapisów znajdują się na USOSweb w „Aktualnościach”.
Harmonogram zajęć sportowych (hala, siłownia, pływalnia i salka rekreacyjna) będzie zamieszczony na stronie Studium Wychowania Fizycznego i Sportu w dniu 25 września 2025 r.
Osoby, które ubiegają się o przepisanie oceny z wychowania fizycznego oraz osoby, posiadające długoterminowe zwolnienia lekarskie (semestralne lub roczne), proszone są o zapoznanie się z odpowiednimi informacjami, które znajdują się na stronie swfis.uek.krakow.pl.
SZKOLENIE BHK
Studenci studiów stacjonarnych pierwszego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich na pierwszym roku obowiązkowo odbywają szkolenie w zakresie bezpiecznych i higienicznych warunków kształcenia. Szkolenie będzie dostępne na platformie Moodle od 1 października 2025 r. do 16 listopada 2025 r. Szczegółowe informacje zostaną umieszczone na stronie UsosWeb w zakładce Aktualności.