Liczba punktów, od których realizowane były przyjęcia na studia stacjonarne pierwszego stopnia oraz jednolite studia magisterskie 2025/26 - STATYSTYKA_ OTWÓRZ LINK
INFORMACJE DLA OSÓB NIEZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA
Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji przy danym kierunku będzie brzmiał: niezakwalifikowany, tzn. że nie zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia. Decyzje dotyczące odmowy przyjęcia zostaną zamieszczone na kontach kandydatów do końca lipca br.
W przypadku niewypełnienia limitów przyjęć na poszczególne kierunki studiów stacjonarnych, będzie prowadzona dodatkowa rekrutacja, a terminy
i kierunki zostaną ogłoszone na stronie internetowej uczelni po zamknięciu kwalifikacji na studia w pierwszym terminie.
Istnieje również możliwość podjęcia studiów niestacjonarnych pierwszego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich. Rejestracja internetowa trwa do 4 września 2025 r. Szczegółowe informacje dotyczące zasad rekrutacji oraz oferta dydaktyczna zamieszczone są na stronie internetowej Uczelni: www.studiuj.uek.krakow.pl.
INFORMACJE DLA OSÓB ZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA
Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji będzie brzmiał: zakwalifikowany, tzn. że zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu decyzja pojawi się określenie: przyjęty.
1. POTWIERDZANIE PODJĘCIA STUDIÓW
W celu uniknięcia kolejek i usprawnienia procesu składania dokumentów, Uczelniana Komisja Rekrutacyjna podjęła decyzję o wyznaczeniu konkretnych terminów potwierdzania podjęcia studiów dla poszczególnych kierunków. W związku z tym uprzejmie prosimy
o zastosowanie się do poniższego harmonogramu.
Jeśli natomiast kandydat lub jego pełnomocnik, z ważnych przyczyn nie będzie mógł złożyć dokumentów w wyznaczonym dla danego kierunku dniu, to może przyjechać innego dnia – w terminie od 18 do 23 lipca br.
SKŁADANIE DOKUMENTÓW:
Uniwersytet Ekonomiczny
ul. Rakowicka 27
31-510 Kraków
Pawilon C
Sale A, B, C, 052, 053, 056, 057, 058
Dokumenty będą przyjmowane w w/w salach, bez względu na kierunek studiów, nie ma również konieczności umawiania się na konkretną godzinę.
Wyjątek: Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na kierunki: Inżynieria jakości produktu, Transport i spedycja oraz Zarządzanie i inżynieria produkcji – składają dokumenty w sali A.
18 lipca 2025 r. (piątek) w godzinach 9.00-15.00
Kierunki:
Analityka gospodarcza
Data science w naukach społecznych
Międzynarodowe stosunki gospodarcze
Nauki społeczne stosowane
Przedsiębiorczość i innowacje w gospodarce
Strategie rozwoju biznesu
Transport i spedycja
Zarządzanie projektami
19 lipca 2025 r. (sobota) w godzinach 9.00-14.00
Kierunki:
Computer Science
Global business services
Gospodarka przestrzenna
Informatyka stosowana
Innowacje w biznesie
Strategiczne doradztwo organizacyjne
Zarządzanie i inżynieria produkcji
21 lipca 2025 r. (poniedziałek) w godzinach 9.00-15.00
Kierunki:
Administracja
Gospodarka i administracja publiczna
Doradztwo inwestycyjno-gospodarcze
Finanse i rachunkowość
Global finance and accounting
22 lipca 2025 r. (wtorek) w godzinach 9.00-15.00
Kierunki:
Ekonomia
Logistyka międzynarodowa
Modern business management
Marketing i komunikacja rynkowa
Rachunkowość i controlling
Inżynieria jakości produktu
Stosunki międzynarodowe
23 lipca 2025 r. (środa) w godzinach 9.00-15.00
Kierunki:
Europeistyka
Innowacyjność produktu
International business
Prawo
Turystyka i rekreacja
Zarządzanie
Zarządzanie zasobami ludzkimi
Osoby które zdawały maturę międzynarodową lub ukończyły szkołę średnią za granicą potwierdzają podjęcie studiów w terminie 18 - 23 lipca 2025 r. w sali 054.
UWAGA!
1) W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba. W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa,
- swój dowód osobisty,
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu),
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
2) Jeżeli kandydat jest osobą niepełnoletnią wymagane jest oświadczenie przedstawiciela ustawowego o wyrażeniu zgody na udział w rekrutacji oraz podjęcie studiów.
Druk pełnomocnictwa oraz oświadczenie zamieszczone są na stronie studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki.
Wymagane dokumenty - II etap rekrutacji:
1) wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych: imię/imiona, nazwisko, miejsce urodzenia, ukończona szkoła średnia). Na ankiecie musi być nadrukowane zdjęcie kandydata (zdjęcie należy wcześniej wgrać do IRK),
2) kserokopia świadectwa dojrzałości – oryginał do wglądu. W przypadku kiedy kandydat poprawiał wyniki matury wymagany jest również aneks do świadectwa dojrzałości (kserokopia i oryginał do wglądu). Oryginalny odpis świadectwa dojrzałości nie jest kserokopią!
3) kserokopia dyplomu potwierdzającego kwalifikacje zawodowe (oryginał do wglądu) – dotyczy tylko kandydatów - absolwentów techników, którzy jeden z przedmiotów maturalnych zastępują wynikami z egzaminów potwierdzających kwalifikacje w zawodzie,
4) olimpijczycy dostarczają dokument wydany przez główny komitet organizacyjny danej olimpiady, kserokopia – oryginał do wglądu,
5) w przypadku osoby niepełnoletniej - oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego dotyczące zgody na zaciągnięcie zobowiązań prawnych wobec Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie (formularz dostępny na stronie internetowej).
● Podczas wpisu na studia kandydat musi potwierdzić swoją tożsamość i okazać dowód osobisty.
● Niezłożenie wymaganych dokumentów jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na studia.
● Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na kierunki: Inżynieria jakości produktu, Transport i spedycja oraz Zarządzanie i inżynieria produkcji, w momencie składania dokumentów na studia otrzymają skierowanie na badania lekarskie stwierdzające brak przeciwwskazań do podjęcia studiów na danym kierunku. Zaświadczenie od lekarza medycyny pracy kandydat musi dostarczyć do Centrum Obsługi Studentów najpóźniej do dwóch tygodni od rozpoczęcia zajęć.
2. SPOTKANIE INFORMACYJNE
30 września 2025 r. odbędzie się spotkanie informacyjne dla studentów przyjętych na I rok studiów. Dokładne informacje dotyczące godziny i miejsca spotkania zostaną przesłane na adresy mailowe w domenie UEK, w drugiej połowie września.
3. ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
Zajęcia na studiach stacjonarnych I stopnia oraz jednolitych studiach magisterskich rozpoczną się 1 października 2025 r.
Numer grupy studenckiej będzie można sprawdzić w programie USOSweb, natomiast harmonogram zajęć dostępny będzie na stronie internetowej Uczelni, w zakładce Plan zajęć, na tydzień przed rozpoczęciem zajęć.
4. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
Na Uczelni działa Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, które udziela wsparcia edukacyjnego studentom: z orzeczoną niepełnosprawnością; przewlekle/czasowo chorym (jeśli ma to znaczący wpływ na studiowanie); z dysleksją rozwojową.
Jeśli potrzebujesz dostosowania warunków studiowania, skontaktuj się z biurem, napisz na maila: bon@uek.krakow.pl lub zadzwoń: 122935120, 695608630, 881921211 (tylko SMS, dla osób niesłyszących).
Jeśli przeżywasz trudne chwile, potrzebujesz rozmowy – na uczelni działa Centrum Wsparcia Psychologicznego (CWP UEK), gdzie możesz skorzystać z bezpłatnych konsultacji psychologicznych. Wystarczy, że poprosisz o spotkanie mailowo: cwp@uek.krakow.pl lub telefonicznie: 122935118.
5. FORMALNOŚCI W SYSTEMIE USOSweb
5.1. DOSTĘP DO SYSTEMU USOSweb
Każda osoba przyjęta na I rok studiów będzie miała założone w systemie USOSweb konto, z którego będzie korzystała przez cały okres studiów (http://usosweb.uek.krakow.pl). Informacje o sposobie logowania do systemu USOSweb kandydat otrzyma w momencie składania wymaganych dokumentów.
5.2. LEGITYMACJA STUDENCKA
Zgodnie z nowymi przepisami, począwszy od roku akademickiego 2025/26 podstawową formą legitymacji studenckiej będzie mLegitymacja dostępna w aplikacji mObywatel.
Pobranie mLegitymacji w aplikacji mObywatel jest bezpłatne i będzie możliwe po uprzednim złożeniu ślubowania w systemie USOSweb. Proces składania ślubowania zostanie uruchomiony w systemie w dniu 1 października br.
Tradycyjna Elektroniczna Legitymacja Studencka (ELS) będzie wydawana wyłącznie na wniosek studenta. Oznacza to, że studenci, którzy będą chcieli posiadać fizyczną legitymację ELS, będą musieli złożyć odpowiedni wniosek w USOSweb oraz wpłacić opłatę w wysokości 22 zł.
Zachęcamy do korzystania z nowoczesnych rozwiązań cyfrowych i aktywacji legitymacji w aplikacji mObywatel.
5.3. OPŁATA ZA STUDIA
Osoby przyjęte na kierunki prowadzone w języku angielskim zobowiązane są wnieść opłatę za I semestr studiów w terminie od 1 sierpnia do 1 października 2025 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
WAŻNE! Numer konta do wpłaty czesnego jest inny niż do opłaty rekrutacyjnej.
5.4. JĘZYKI OBCE
Wszyscy studenci I roku mają obowiązek zapisać się na zajęcia z języków obcych w systemie USOSweb. Przed rozpoczęciem zapisów na lektoraty należy obowiązkowo zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na stronie Centrum Językowego UEK: Home - Centrum Językowe UEK.
Brak zapisu lub zapisanie się do niewłaściwej grupy może skutkować niezaliczeniem lektoratu i w konsekwencji, niezaliczeniem semestru.
Na studiach stacjonarnych I stopnia obowiązuje nauka dwóch języków obcych przez cztery semestry, każdy lektorat w wymiarze 30 godzin w semestrze dla każdego języka. Na studiach jednolitych magisterskich obowiązuje nauka jednego języka przez sześć semestrów, 30 godz./semestr. Informacje dla studentów studiów stacjonarnych jednolitych magisterskich – Prawo znajdują się pod linkiem: Zapisy do grup językowych – Centrum Językowe UEK.
Centrum Językowe oferuje naukę następujących języków obcych: angielskiego, chińskiego, francuskiego, hiszpańskiego, niemieckiego, rosyjskiego, włoskiego oraz języka polskiego dla obcokrajowców.
Zapisy na zajęcia lektoratowe prowadzone będą w systemie USOS, informacje o rejestracji żetonowej do grup są dostępne na stronie USOS w zakładce aktualności: https://drusi.uek.krakow.pl/dokumentacja/usosweb/rejestracje/pdf/instrukcja-rejestracji-zetonowej-v1_1.pdf
Po zarejestrowaniu się na lektorat należy obowiązkowo podpiąć ten przedmiot w systemie USOSweb pod odpowiedni etap studiów. Lektorat należy podpinać pod odpowiedni etap studiów po każdym rozpoczęciu kolejnego semestru.
Terminy rejestracji na lektoraty w systemie USOSweb
· I tura od 28 lipca 2025 r. godz. 12:00 do 10 sierpnia 2025 r. godz. 23:59.
Uwaga, podczas zapisów na lektoraty liczy się kolejność zgłoszeń. Większy wybór języków i terminów będą mieć studenci zapisujący się na lektorat w pierwszej kolejności.
Ważne: W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz weryfikacji tożsamości, komunikacja z wykorzystaniem poczty elektronicznej pomiędzy studentami, pracownikami oraz innymi osobami prowadzącymi zajęcia odbywa się wyłącznie przy użyciu indywidualnie przypisanych adresów e-mail w domenie uek.krakow.pl lub student.uek.krakow.pl.
We wszystkich wiadomościach wysyłanych drogą mailową do pracowników UEK student ma obowiązek zamieszczać następujące dane: imię, nazwisko, numer indeksu, rok, kierunek oraz tryb studiów.
5.5. WYCHOWANIE FIZYCZNE
Od 26 września 2025 r. godz. 9.00 do 29 września 2025 r. godz. 23:59 w systemie USOSweb zostanie uruchomiona rejestracja żetonowa na zajęcia z Wychowania Fizycznego.
Informacje o rejestracjach oraz przyznanych żetonach rejestracyjnych dostępne będą
w menu „REJESTRACJE - żetonowe” w sekcji „DLA STUDENTÓW”. Szczegółowe informacje dotyczące zapisów znajdują się na USOSweb w „Aktualnościach”.
Harmonogram zajęć sportowych (hala, siłownia, pływalnia i salka rekreacyjna) będzie zamieszczony na stronie Studium Wychowania Fizycznego i Sportu w dniu 25 września 2025 r.
Osoby, które ubiegają się o przepisanie oceny z wychowania fizycznego oraz osoby, posiadające długoterminowe zwolnienia lekarskie (semestralne lub roczne), proszone są o zapoznanie się z odpowiednimi informacjami, które znajdują się na stronie swfis.uek.krakow.pl.
5.6. WNIOSKI O STYPENDIA I ZAPOMOGI
Informacje dotyczące terminu i sposobu wnioskowania o stypendia i zapomogi na rok akademicki 2025/26 dostępna będzie w Biuletynie Informacji Publicznej (BIP UEK) oraz w Aktualnosciach na USOSweb.
5.7. WNIOSKI O AKADEMIKI
Od 31 lipca 2025 r. godz. 9.00 do 1 sierpnia 2025 r. godz. 23.59 (lub do wyczerpania miejsc) w systemie USOSweb będzie można rejestrować elektroniczne wnioski o miejsce w akademiku. Wniosek znajduje się w systemie USOSweb zakładka DLA WSZYSTKICH/WNIOSKI.
O przyznaniu miejsca w akademiku decyduje kolejność zarejestrowania wniosku! Studenci, którzy otrzymają miejsce w akademiku powinni do 8.08.2025 r. wnieść opłatę rezerwacyjną (opłata ta będzie widoczna na ich koncie w USOSweb).
Brak wpłaty skutkuje utratą miejsca.
6. SZKOLENIE BHK
Studenci studiów stacjonarnych pierwszego stopnia oraz jednolitych studiów magisterskich na pierwszym roku obowiązkowo odbywają szkolenie w zakresie bezpiecznych i higienicznych warunków kształcenia. Szkolenie będzie dostępne na platformie Moodle od 1 października 2025 r. do 16 listopada 2025 r. . Szczegółowe informacje zostaną umieszczone na stronie USOSweb w zakładce Aktualności.