ZASADY KWALIFIKACJI
■ Podstawą przyjęcia na studia drugiego stopnia jest średnia arytmetyczna wszystkich ocen końcowych uzyskanych z zaliczanych przedmiotów w całym okresie studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.
■ Średnia ocen musi być udokumentowana – jeżeli nie jest podana w suplemencie do dyplomu, wtedy kandydat musi przedłożyć zaświadczenie potwierdzające średnią ocen z toku studiów (bez obrony pracy), potwierdzone przez swoją uczelnię.
Skan dokumentu potwierdzającego średnią ocen należy zamieścić na koncie kandydata w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów.
■ Kandydaci mogą zgłosić obok wybranego (podstawowego) kierunku, dodatkowo dwa alternatywne kierunki studiów, przy czym zobowiązani są uporządkować te kierunki według indywidualnych priorytetów. Kolejność wskazanych przez kandydata kierunków będzie uwzględniana w postępowaniu kwalifikacyjnym (wypełnianiu limitów przyjęć na poszczególne kierunki studiów). Przyjęcie na jeden z kierunków studiów jest równoznaczne z odmową przyjęcia na pozostałe kierunki.
■ Uruchomienie kierunku, a w dalszej kolejności specjalności, uzależnione jest od zgłoszenia się odpowiedniej liczby kandydatów.
TERMINARZ REKRUTACJI
Rejestracja kandydatów + opłata rekrutacyjna: od 12 stycznia do 22 lutego 2026 r.
Ogłoszenie wyników rekrutacji: 25 lutego 2026 r.
Potwierdzanie podjęcia studiów: 26-27 lutego 2026 r.
OPŁATA REKRUTACYJNA
Kandydat zobowiązany jest do dokonania opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia. W roku akademickim 2025/26 opłata wynosi 85 zł za każdy wybrany kierunek studiów. Wpłaty należy dokonać na indywidualny numer rachunku, wygenerowany w Internetowej Rekrutacji Kandydatów, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji. Numer konta oraz kwota do wpłaty pojawią się w zakładce ,,Płatności'' po zapisaniu się na kierunek.
Istnieje możliwość dokonania opłaty za pośrednictwem systemu Przelewy24. Zapewnia on możliwość potwierdzenia dokonania wpłaty w krótszym terminie niż przelew tradycyjny. Odnośnik do szybkich płatności znajduje się w zakładce Płatności, pod tabelą z naliczonymi opłatami.
W tytule przelewu proszę podać swoje imię i nazwisko.
Szczegółowe informacje dotyczące opłaty rekrutacyjnej znajdują się na stronie internetowej uczelni studiuj.uek.krakow.pl
OGŁOSZENIE WYNIKÓW
Wyniki rekrutacji zostaną zamieszczone na kontach kandydatów w IRK w dniu 25 lutego 2026 r.
POTWIERDZANIE PODJĘCIA STUDIÓW
Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia zobowiązane są do dostarczenia wymaganych dokumentów w terminie: 26 - 27 lutego 2026 r.:
1. Dyplom ukończenia studiów wraz z suplementem (oryginał do wglądu i kserokopia – PAMIĘTAJ, że odpis nie jest kserokopią). W przypadku braku dyplomu, zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra wraz z nadanym numerem dyplomu (oryginał i kserokopia).
W przypadku zagranicznego dyplomu, również tłumaczenie na język polski oraz potwierdzenie, że uzyskany dyplom uprawnia do podjęcia studiów w kraju jego wydania - oryginał i kserokopia.
2. Zaświadczenie potwierdzające średnią ocen (oryginał i kserokopia) - w przypadku braku średniej w suplemencie do dyplomu.
3. Wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w zgłoszeniach rekrutacyjnych - Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych). Na ankiecie musi być nadrukowane zdjęcie kandydata (zdjęcie należy wcześniej wgrać do IRK).
WAŻNE! Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu, składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. W ciągu miesiąca od daty obrony zobowiązane są do dostarczenia dyplomu wraz z suplementem (kserokopie i oryginały do wglądu) do Biura Studiów II stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich, pod rygorem skreślenia z listy studentów.
UWAGA!
W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba. W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa
- swój dowód osobisty
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu)
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
Druk pełnomocnictwa zamieszczony jest w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych - Dokumenty i dalsze kroki oraz na stronie internetowej uczelni studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania.
PRZYDATNE LINKI
Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji na studia znajdziesz na naszej stronie internetowej studiuj.uek.krakow.pl