Średnie ocen od których realizowane były przyjęcia na studia stacjonarne drugiego stopnia - dla Cudzoziemców w roku ak. 2025/26
Administracja - 3,57
Analityka gospodarcza - 3,47
Audyt finansowy - 3,8
Bankowość i zarządzanie ryzykiem - 3,98
Doradztwo podatkowe - 4,68
Ekonomia - 4,15
Finanse i rachunkowość - 3,98
Gospodarka energetyczna i zrównoważona transformacja - 3,81
Informatyka stosowana - 4,44
Innowacyjność produktu - 3,9
International Business - 3,03
Marketing i komunikacja rynkowa - 4,5
Międzynarodowe stosunki gospodarcze - 4,26
Przedsiębiorczość i innowacje w gospodarce - 3,98
Rachunkowość i controlling - 3,71
Rynki finansowe - średnia 4,0 /punkty z egzaminu wstępnego 10
Stosunki międzynarodowe - 4,21
Strategie rozwoju biznesu - 4,33
Strategiczne doradztwo organizacyjne - 3,68
Turystyka i rekreacja - 4,1
Zarządzanie - 4,55
Zarządzanie międzynarodowe - 4,0
Zarzadzanie projektami - 4,26
Zarządzanie zasobami ludzkimi - 4,47.
INFORMACJE DLA OSÓB NIEZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA
Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji przy danym kierunku będzie brzmiał: niezakwalifikowany, tzn. że nie zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia. Decyzje dotyczące odmowy przyjęcia zostaną zamieszczone na kontach kandydatów do końca lipca br.
W przypadku niewypełnienia limitów przyjęć na poszczególne kierunki studiów stacjonarnych, będzie prowadzona dodatkowa rekrutacja, a terminy
i kierunki zostaną ogłoszone na stronie internetowej uczelni po zamknięciu rekrutacji na studia w pierwszym terminie.
Istnieje również możliwość podjęcia studiów niestacjonarnych drugiego stopnia. Rejestracja internetowa trwa do 15 września 2025 r. Szczegółowe informacje dotyczące zasad rekrutacji oraz oferta dydaktyczna zamieszczone są na stronie internetowej Uczelni: www.studiuj.uek.krakow.pl.
WAŻNE INFORMACJE DLA PRZYJĘTYCH CUDZOZIEMCÓW
studia stacjonarne II stopnia – w roku akademickim 2025/26
Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji będzie brzmiał: zakwalifikowany, tzn. że zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu decyzja pojawi się określenie: przyjęty.
POTWIERDZENIE PODJĘCIA STUDIÓW
Składanie dokumentów:
24 – 25 lipca 2025 r. (czwartek, piątek) w godzinach 9.00-14.00
lub
22 – 23 września 2025 r. (poniedziałek, wtorek) w godzinach 9.00-14.00
Uniwersytet Ekonomiczny
ul. Rakowicka 27
31-510 Kraków
Pawilon C
Sala 054
Dokumenty będą przyjmowane tylko od osób, które w podanych wyżej terminach będą po obronie pracy dyplomowej.
UWAGA! W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba.
W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa,
- swój dowód osobisty/paszport,
- kserokopię paszportu kandydata (do wglądu),
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
Druk pełnomocnictwa zamieszczony jest na stronie studiuj.uek.krakow.pl
w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki.
Wymagane dokumenty – II etap rekrutacji:
1. wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wpisanych danych – imię, nazwisko, miejsce urodzenia, ukończona uczelnia, numer oraz data wydania dyplomu. Na ankiecie musi być nadrukowane zdjęcie kandydata (zdjęcie należy wcześniej wgrać do IRK),
2. kserokopia dyplomu ukończenia studiów oraz kserokopia suplementu (wraz z legalizacją lub apostille oraz z tłumaczeniem na język polski) – oryginały do wglądu.
W przypadku braku dyplomu, zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. Oryginalny odpis dyplomu i suplementu NIE JEST kserokopią!
3. zaświadczenie dokumentujące średnią ocen – w przypadku braku średniej w suplemencie,
4. potwierdzenie, że uzyskany dyplom uprawnia do podjęcia studiów II stopnia w kraju wydania - dotyczy dyplomów wydanych w krajach UE, EFTA, OECD (kserokopia i oryginał do wglądu),
5. informacja wydana przez dyrektora NAWA - dotyczy dyplomów wydanych poza krajami UE, EFTA, OECD, Ukrainą (kserokopia i oryginał do wglądu),
5. zaświadczenie potwierdzające znajomość języka polskiego lub języka angielskiego w zależności od tego w jakim języku będą prowadzone studia – oryginał i kopia (nie dotyczy osób zdających egzamin językowy w UEK),
6. kserokopia dokumentu potwierdzającego tożsamość (paszportu) – oryginał do wglądu,
7. oświadczenie o obywatelstwie (formularz dostępny jest w IRK, w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki).
● Podczas wpisu na studia kandydat musi potwierdzić swoją tożsamość i okazać paszport.
● Niezłożenie wymaganych dokumentów jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na studia.
LEGALIZACJA POBYTU I UBEZPIECZENIE
Każdy cudzoziemiec zobowiązany jest do dostarczenia (zaraz po przyjeździe na studia) aktualnej wizy lub karty pobytu oraz ubezpieczenia.
UBEZPIECZENIE
1. Każdy student cudzoziemiec musi posiadać polisę ubezpieczeniową na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków w Polsce. Ubezpieczenie powinno być na
co najmniej pierwszy rok studiów, powinno obejmować koszty leczenia do wysokości 30 000 EUR przez cały okres trwania ubezpieczenia.
2. Studenci posiadający Kartę Polaka lub kartę stałego pobytu lub potwierdzone polskie pochodzenie mogą zostać ubezpieczeni przez uczelnię. W tym celu powinni się skontaktować z Biurem Stypendiów i Ubezpieczeń Zdrowotnych, budynek główny, II piętro, pok. 215.
Dokumentem potwierdzającym posiadanie ubezpieczenia może być:
1. ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia NFZ, ul. Wadowicka 8W Kraków
Osoby bez Karty Polaka mogą podpisać umowę w Narodowym Funduszu Zdrowia i samodzielnie opłacić składki ubezpieczenia. Kopię umowy wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty należy dostarczyć do Działu Nauczania.
UWAGA! Do podpisania umowy z NFZ potrzebne jest szereg dokumentów: zaświadczenie o przyjęciu na studia, numer PESEL, dokument potwierdzający zameldowanie (może być karta mieszkańca domu studenckiego).
2. polisa ubezpieczeniowa obejmująca koszty leczenia w Polsce do wysokości 30 000 EUR.
Polisa zawarta za granicą musi być przetłumaczona na język polski.
3. zaświadczenie od pracodawcy o potwierdzające opłacanie składki zdrowotnej.
4. Europejska Karta Ubezpieczenia Zdrowotnego.
LEGALIZACJA POBYTU
Każdy cudzoziemiec powinien zalegalizować swój pobyt w Polsce, w tym celu należy się skontaktować z Małopolskim Urzędem Wojewódzkim w Krakowie, Wydział Spraw Obywatelskich Oddział do Spraw Cudzoziemców ul. Przy Rondzie 6.
Obywatele Unii Europejskiej – wyłącznie rejestrują swój pobyt – Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie, Wydział Spraw Obywatelskich Oddział do Spraw Cudzoziemców ul. Przy Rondzie 6.
DOSTĘP DO SYSTEMU USOSweb
Każda osoba przyjęta na I rok studiów będzie miała założone w systemie USOSweb konto, z którego będzie korzystała przez cały okres studiów (http://usosweb.uek.krakow.pl). Informacje o sposobie logowania do systemu USOSweb kandydat otrzyma w momencie składania wymaganych dokumentów.
OPŁATA ZA ELEKTRONICZNĄ LEGITYMACJĘ STUDENCKĄ
Zgodnie z nowymi przepisami, począwszy od roku akademickiego 2025/26 podstawową formą legitymacji studenckiej będzie mLegitymacja dostępna w aplikacji mObywatel.
Dotyczy to wyłącznie studentów, którzy posiadają numer PESEL.
Pobranie mLegitymacji w aplikacji mObywatel będzie możliwe po uprzednim złożeniu ślubowania w systemie USOSweb. Proces składania ślubowania zostanie uruchomiony w systemie w dniu 1 października br.
UWAGA! Ślubowanie, a tym samym legitymacja, będą dostępne tylko dla osób, które dostarczą wszystkie wymagane dokumenty – włącznie z aktualnym dokumentem pobytu w Polsce (np. wiza, karta pobytu, status UKR) oraz ubezpieczeniem.
Tradycyjna Elektroniczna Legitymacja Studencka (ELS) będzie wydawana wyłącznie na wniosek studenta. Oznacza to, że studenci, którzy nie posiadają numeru Pesel lub ci, którzy będą chcieli posiadać fizyczną legitymację ELS, będą musieli złożyć odpowiedni wniosek w USOSweb oraz wpłacić opłatę w wysokości 22 zł.
Zachęcamy do korzystania z nowoczesnych rozwiązań cyfrowych i aktywacji legitymacji w aplikacji mObywatel.
UWAGA!
Absolwenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie posiadający Elektroniczną Legitymację Studencką (ELS) mogą nadal z niej korzystać pod warunkiem, że ich dotychczasowe dane osobowe nie uległy zmianie i nie będą chcieli wyrabiać nowej legitymacji. Po 1 października legitymację należy przedłużyć w Centrum Obsługi Studentów.
JĘZYKI OBCE
Wszyscy studenci I roku mają obowiązek zapisać się na zajęcia z języka obcego w systemie USOSweb. Przed rozpoczęciem zapisów na lektoraty należy obowiązkowo zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na stronie Centrum Językowego UEK: Centrum Językowe UEK.
Brak zapisu lub zapisanie się do niewłaściwej grupy może skutkować niezaliczeniem lektoratu i w konsekwencji, niezaliczeniem semestru.
Na studiach stacjonarnych II stopnia obowiązuje nauka jednego języka obcego przez dwa semestry w wymiarze 30 godz./semestr. Studenci studiów II stopnia kończąc lektorat muszą zdać egzamin z języka co najmniej na poziomie B2+, wynika to ustawy z dnia 22 grudnia 2016 o Zintegrowanym, Systemie Kwalifikacji, Dz.U. 2016 poz. 64 z późn. zm. oraz Rozporządzeniem Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 listopada 2018 w sprawie charakterystyki drugiego stopnia dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji, Dz.U. 2018 poz. 2218).
W związku z tym lektoraty dostępne są tylko na poziomach B2, C1, C1+.
Zapisy na zajęcia lektoratowe prowadzone będą w systemie USOS. Szczegółowe informacje o rejestracji żetonowej do grup są dostępne na stronie Centrum Językowego i USOSweb w zakładce Aktualności (Instrukcja rejestracji żetonowej).
Terminy rejestracji na lektoraty w systemie USOSweb
· I tura od 11 sierpnia 2025 r. godz. 12:00 do 17 sierpnia 2025 r. godz. 23:59
· II tura od 25 września 2025 r. godz. 12:00 do 30 września 2025 r. godz. 23:59
Po zarejestrowaniu się na lektorat należy obowiązkowo podpiąć ten przedmiot w systemie USOSweb pod odpowiedni etap studiów. Lektorat należy podpinać pod odpowiedni etap studiów po każdym rozpoczęciu kolejnego semestru.
Uwaga: W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz weryfikacji tożsamości, komunikacja z wykorzystaniem poczty elektronicznej pomiędzy studentami, pracownikami oraz innymi osobami prowadzącymi zajęcia odbywa się wyłącznie przy użyciu indywidualnie przypisanych adresów e-mail
w domenie uek.krakow.pl lub student.uek.krakow.pl.
We wszystkich wiadomościach wysyłanych drogą mailową do pracowników UEK student ma obowiązek zamieszczać następujące dane: imię, nazwisko, numer indeksu, rok, kierunek oraz tryb studiów.
WNIOSKI O STYPENDIA I ZAPOMOGI
WNIOSKI O AKADEMIK
Osoby, które potwierdzą podjęcie studiów w lipcu (24-25 lipca br.), będą mogły zarejestrować elektronicznie wniosek o akademik w systemie USOSweb, w terminie od 31 lipca 2025 r. godz. 9.00 do 1 sierpnia 2025 r. godz. 23.59.
Osoby, które będą potwierdzały podjęcie studiów we wrześniu (22-23 września br.), mogą ubiegać się o miejsce w akademiku w miarę wolnych miejsc, bezpośrednio w akademikach: Dom Studencki Fafik: 12 2937942, 12 2937943, Dom Studencki Merkury: 12 4118016, 12 4118826.
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
Na Uczelni działa Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, które udziela wsparcia edukacyjnego studentom: z orzeczoną niepełnosprawnością; przewlekle/czasowo chorym (jeśli ma to znaczący wpływ na studiowanie); z dysleksją rozwojową.
Jeśli potrzebujesz dostosowania warunków studiowania, skontaktuj się z biurem, napisz na maila: bon@uek.krakow.pl lub zadzwoń: 122935120, 695608630, 881921211 (tylko SMS, dla osób niesłyszących).
Jeśli przeżywasz trudne chwile, potrzebujesz rozmowy – na uczelni działa Centrum Wsparcia Psychologicznego (CWP UEK), gdzie możesz skorzystać z bezpłatnych konsultacji psychologicznych. Wystarczy, że poprosisz o spotkanie mailowo: cwp@uek.krakow.pl lub telefonicznie: 122935118.
OPŁATA ZA STUDIA
Osoby przyjęte na studia na zasadach odpłatności zobowiązane są do wniesienia za pośrednictwem banku opłaty za studia.
Opłaty za studia drugiego stopnia zarówno w języku polskim jak i w języku angielskim wynoszą – 6 200 zł za każdy semestr.
Opłatę za studia należy wnieść w terminie do 1 października 2025 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
WAŻNE! Numer konta do wpłaty za studia jest inny niż do opłaty rekrutacyjnej.
Dodatkowe dane do wpłaty:
SWIFT: ALBPPLPW, Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków.
ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
Zajęcia na studiach stacjonarnych drugiego stopnia rozpoczną się 7 października 2025 r.
Numer grupy studenckiej należy sprawdzić w systemie USOSweb, natomiast harmonogram zajęć dostępny będzie na stronie internetowej Uczelni, w zakładce Studenci – Plan zajęć, na tydzień przed rozpoczęciem zajęć.
SZKOLENIE BHK
Studenci studiów stacjonarnych drugiego stopnia na pierwszym roku obowiązkowo odbywają szkolenie w zakresie bezpiecznych i higienicznych warunków kształcenia. Szkolenie będzie dostępne na platformie Moodle od 1 października 2025 r. do 16 listopada 2025 r. . Szczegółowe informacje zostaną umieszczone na stronie USOSweb w zakładce Aktualności.