Średnie ocen od których realizowane były przyjęcia na studia stacjonarne drugiego stopnia w roku ak. 2025/26
Administracja - 3,67
Analityka gospodarcza - 3,84
Audyt finansowy - 4,06
Bankowość i zarządzanie ryzykiem - 3,75
Doradztwo podatkowe - 3,95
Ekonomia - 3,97
Finanse i rachunkowość - 4,21
Gospodarka i administracja publiczna - 3,47
Gospodarka energetyczna i zrównoważona transformacja - 3,72
Informatyka stosowana - 3,41
Innowacje w biznesie - 3,26
Innowacyjność produktu - 3,62
International Business - 3,4
Marketing i komunikacja rynkowa - 4,32
Międzynarodowe stosunki gospodarcze - 3,03
Przedsiębiorczość i innowacje w gospodarce - 3,34
Rachunkowość i controlling - 4,12
Rynki finansowe - średnia 4,0/punkty z egzaminu wstępnego 10
Stosunki międzynarodowe - 3,6
Strategie rozwoju biznesu - 3,66
Strategiczne doradztwo organizacyjne - 3,55
Turystyka i rekreacja - 3,58
Zarządzanie - 4,11
Zarządzanie międzynarodowe - 4,05
Zarzadzanie projektami - 4,29
Zarządzanie zasobami ludzkimi - 4,18.
INFORMACJE DLA OSÓB NIEZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA
Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji przy danym kierunku będzie brzmiał: niezakwalifikowany, tzn. że nie zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia. Decyzje dotyczące odmowy przyjęcia zostaną zamieszczone na kontach kandydatów do końca lipca br.
W przypadku niewypełnienia limitów przyjęć na poszczególne kierunki studiów stacjonarnych, będzie prowadzona dodatkowa rekrutacja, a terminy
i kierunki zostaną ogłoszone na stronie internetowej uczelni na początku sierpnia.
Istnieje również możliwość podjęcia studiów niestacjonarnych drugiego stopnia. Rejestracja internetowa trwa do 15 września 2025 r. Szczegółowe informacje dotyczące zasad rekrutacji oraz oferta dydaktyczna zamieszczone są na stronie internetowej Uczelni: www.studiuj.uek.krakow.pl.
INFORMACJE DLA OSÓB ZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA
NA STUDIA STACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA
Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji będzie brzmiał: zakwalifikowany, tzn. że zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu decyzja pojawi się określenie: przyjęty.
1. POTWIERDZANIE PODJĘCIA STUDIÓW
Składanie dokumentów:
24 – 25 lipca 2025 r. (czwartek, piątek) w godzinach 9.00-15.00
lub
22 - 23 września 2024 r. (poniedziałek, wtorek) w godzinach 9.00-15.00
Uniwersytet Ekonomiczny
ul. Rakowicka 27
31-510 Kraków
Pawilon C
Sale: A, B, C, 052, 053, 056, 057, 058
Dokumenty będą przyjmowane tylko od osób, które w podanych wyżej terminach będą po obronie pracy dyplomowej.
Cudzoziemcy oraz osoby, które ukończyły studia I stopnia za granicą potwierdzają podjęcie studiów w w/w terminach w Pawilonie C, sala 054, w godzinach od 9.00 do 14.00.
UWAGA! W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba.
W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa,
- swój dowód osobisty,
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu),
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
Druk pełnomocnictwa zamieszczony jest na stronie studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki.
Wymagane dokumenty – II etap rekrutacji:
1) wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych - imię/imiona, nazwisko, miejsce urodzenia, ukończona uczelnia, numer oraz data wydania dyplomu). Na ankiecie musi być nadrukowane zdjęcie kandydata (zdjęcie należy wcześniej wgrać do IRK),
2) kserokopia dyplomu ukończenia studiów oraz kserokopia suplementu – oryginały do wglądu. W przypadku braku dyplomu, zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. Oryginalny odpis dyplomu i suplementu nie jest kserokopią!
3) zaświadczenie dokumentujące średnią ocen – w przypadku braku średniej w suplemencie.
WAŻNE!
Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu, składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. W ciągu miesiąca zobowiązane są do dostarczenia dyplomu i suplementu do Biura Studiów II Stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich, pod rygorem skreślenia z listy studentów.
● W przypadku zagranicznego dyplomu: legalizacja, tłumaczenie na język polski, potwierdzenie, że uzyskany dyplom uprawnia do podjęcia studiów w kraju jego wydania lub informacja wydana przez dyrektora NAWA - w zależności od kraju wydania dyplomu (kserokopia i oryginał do wglądu).
● Podczas wpisu na studia kandydat musi potwierdzić swoją tożsamość i okazać dowód osobisty.
● Niezłożenie wymaganych dokumentów jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na studia.
2. DOSTĘP DO SYSTEMU USOSweb
Każda osoba przyjęta na I rok studiów będzie miała założone w systemie USOSweb konto, z którego będzie korzystała przez cały okres studiów (http://usosweb.uek.krakow.pl). Informacje o sposobie logowania do systemu USOSweb kandydat otrzyma w momencie składania wymaganych dokumentów.
3. OPŁATA ZA ELEKTRONICZNĄ LEGITYMACJĘ STUDENCKĄ
Zgodnie z nowymi przepisami, począwszy od roku akademickiego 2025/26 podstawową formą legitymacji studenckiej będzie mLegitymacja dostępna w aplikacji mObywatel.
Pobranie mLegitymacji w aplikacji mObywatel jest bezpłatne i będzie możliwe po uprzednim złożeniu ślubowania w systemie USOSweb. Proces składania ślubowania zostanie uruchomiony w systemie w dniu 1 października br.
Tradycyjna Elektroniczna Legitymacja Studencka (ELS) będzie wydawana wyłącznie na wniosek studenta. Oznacza to, że studenci, którzy będą chcieli posiadać fizyczną legitymację ELS, będą musieli złożyć odpowiedni wniosek w USOSweb oraz wpłacić opłatę w wysokości 22 zł.
Zachęcamy do korzystania z nowoczesnych rozwiązań cyfrowych i aktywacji legitymacji w aplikacji mObywatel.
UWAGA!
Absolwenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie posiadający Elektroniczną Legitymację Studencką (ELS) mogą nadal z niej korzystać pod warunkiem, że ich dotychczasowe dane osobowe nie uległy zmianie i nie będą chcieli wyrabiać nowej legitymacji. Po 1 października legitymację należy przedłużyć w Centrum Obsługi Studentów.
4. OPŁATA ZA STUDIA
Osoby przyjęte na kierunek prowadzony w języku angielskim - International Business zobowiązane są wnieść opłatę za I semestr studiów w terminie do 1 października 2025 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
WAŻNE! Numer konta do wpłaty czesnego jest inny niż do opłaty rekrutacyjnej.
5. JĘZYK OBCY
Wszyscy studenci I roku mają obowiązek zapisać się na zajęcia z języka obcego w systemie USOSweb. Przed rozpoczęciem zapisów na lektoraty należy obowiązkowo zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na stronie Centrum Językowego UEK: Centrum Językowe UEK.
Brak zapisu lub zapisanie się do niewłaściwej grupy może skutkować niezaliczeniem lektoratu i w konsekwencji, niezaliczeniem semestru.
W związku z tym lektoraty dostępne są tylko na poziomach B2, C1, C1+.
Zapisy na zajęcia lektoratowe prowadzone będą w systemie USOS. Szczegółowe informacje o rejestracji żetonowej do grup są dostępne na stronie Centrum Językowego i USOSweb w zakładce Aktualności (Instrukcja rejestracji żetonowej).
Terminy rejestracji na lektoraty w systemie USOSweb
· I tura od 11 sierpnia 2025 r. godz. 12:00 do 17 sierpnia 2025 r. godz. 23:59
· II tura od 25 września 2025 r. godz. 12:00 do 30 września 2025 r. godz. 23:59
Po zarejestrowaniu się na lektorat należy obowiązkowo podpiąć ten przedmiot w systemie USOSweb pod odpowiedni etap studiów. Lektorat należy podpinać pod odpowiedni etap studiów po każdym rozpoczęciu kolejnego semestru.
Uwaga: W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz weryfikacji tożsamości, komunikacja z wykorzystaniem poczty elektronicznej pomiędzy studentami, pracownikami oraz innymi osobami prowadzącymi zajęcia odbywa się wyłącznie przy użyciu indywidualnie przypisanych adresów e-mail w domenie uek.krakow.pl lub student.uek.krakow.pl.
We wszystkich wiadomościach wysyłanych drogą mailową do pracowników UEK student ma obowiązek zamieszczać następujące dane: imię, nazwisko, numer indeksu, rok, kierunek oraz tryb studiów.
6. WNIOSKI O STYPENDIA I ZAPOMOGI
7. WNIOSKI O AKADEMIK
Osoby, które potwierdzą podjęcie studiów w lipcu (24-25 lipca br.), będą mogły zarejestrować elektronicznie wniosek o akademik w systemie USOSweb, w terminie od 31 lipca 2025 r. godz. 9.00 do 1 sierpnia 2025 r. godz. 23.59.
O przyznaniu miejsca w akademiku decyduje kolejność zarejestrowania wniosku!
Osoby, które będą potwierdzały podjęcie studiów we wrześniu (22-23 września br.), mogą ubiegać się o miejsce w akademiku w miarę wolnych miejsc, bezpośrednio w akademikach: Dom Studencki Fafik: 12 2937942, 12 2937943, Dom Studencki Merkury: 12 4118016, 12 4118826.
8. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
Na Uczelni działa Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, które udziela wsparcia edukacyjnego studentom: z orzeczoną niepełnosprawnością; przewlekle/czasowo chorym (jeśli ma to znaczący wpływ na studiowanie); z dysleksją rozwojową.
Jeśli potrzebujesz dostosowania warunków studiowania, skontaktuj się z biurem, napisz na maila: bon@uek.krakow.pl lub zadzwoń: 122935120, 695608630, 881921211 (tylko SMS, dla osób niesłyszących).
Jeśli przeżywasz trudne chwile, potrzebujesz rozmowy – na uczelni działa Centrum Wsparcia Psychologicznego (CWP UEK), gdzie możesz skorzystać z bezpłatnych konsultacji psychologicznych. Wystarczy, że poprosisz o spotkanie mailowo: cwp@uek.krakow.pl lub telefonicznie: 122935118.
9. ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
Zajęcia na studiach stacjonarnych drugiego stopnia rozpoczną się 7 października 2025 r.
Numer grupy studenckiej należy sprawdzić w programie USOSweb, natomiast harmonogram zajęć dostępny będzie na stronie internetowej Uczelni, w zakładce Studenci – Plan zajęć, na tydzień przed rozpoczęciem zajęć.
10. SZKOLENIE BHK
Studenci studiów stacjonarnych drugiego stopnia na pierwszym roku obowiązkowo odbywają szkolenie w zakresie bezpiecznych i higienicznych warunków kształcenia. Szkolenie będzie dostępne na platformie Moodle od 1 października 2025 r. do 16 listopada 2025 r. . Szczegółowe informacje zostaną umieszczone na stronie USOSweb w zakładce Aktualności.