Średnie ocen od których realizowane były przyjęcia z dodatkowej rekrutacji na studia stacjonarne drugiego stopnia w roku ak. 2025/26
Gospodarka i administracja publiczna - 3,48
Gospodarka energetyczna i zrównoważona transformacja - 3,85
Innowacje w biznesie - 3,54
Stosunki międzynarodowe - 3,7
Strategie rozwoju biznesu - 3,7
INFORMACJE DLA OSÓB NIEZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA
Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji przy danym kierunku będzie brzmiał: niezakwalifikowany, tzn. że nie zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia. Decyzje dotyczące odmowy przyjęcia zostaną zamieszczone na kontach kandydatów.
INFORMACJE DLA OSÓB ZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA
NA STUDIA STACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA
Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji będzie brzmiał: zakwalifikowany, tzn. że zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu decyzja pojawi się określenie: przyjęty.
1. POTWIERDZANIE PODJĘCIA STUDIÓW
Składanie dokumentów:
22 - 23 września 2025 r. (poniedziałek, wtorek) w godzinach 9.00-15.00
Uniwersytet Ekonomiczny
ul. Rakowicka 27
31-510 Kraków
Pawilon C
Sale: A, B, C, 052, 053, 056, 057, 058
Dokumenty będą przyjmowane tylko od osób, które w podanych wyżej terminach będą po obronie pracy dyplomowej.
Cudzoziemcy oraz osoby, które ukończyły studia I stopnia za granicą potwierdzają podjęcie studiów w w/w terminach w Pawilonie C, sala 054, w godzinach od 9.00 do 14.00.
UWAGA! W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba.
W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa,
- swój dowód osobisty,
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu),
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
Druk pełnomocnictwa zamieszczony jest na stronie studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki.
Wymagane dokumenty – II etap rekrutacji:
1) wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych - imię/imiona, nazwisko, miejsce urodzenia, ukończona uczelnia, numer oraz data wydania dyplomu). Na ankiecie musi być nadrukowane zdjęcie kandydata (zdjęcie należy wcześniej wgrać do IRK),
2) kserokopia dyplomu ukończenia studiów oraz kserokopia suplementu – oryginały do wglądu. W przypadku braku dyplomu, zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. Oryginalny odpis dyplomu i suplementu nie jest kserokopią!
3) zaświadczenie dokumentujące średnią ocen – w przypadku braku średniej w suplemencie.
WAŻNE!
Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu, składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. W ciągu miesiąca zobowiązane są do dostarczenia dyplomu i suplementu do Biura Studiów II Stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich, pod rygorem skreślenia z listy studentów.
● W przypadku zagranicznego dyplomu: legalizacja, tłumaczenie na język polski, potwierdzenie, że uzyskany dyplom uprawnia do podjęcia studiów w kraju jego wydania lub informacja wydana przez dyrektora NAWA - w zależności od kraju wydania dyplomu (kserokopia i oryginał do wglądu).
● Podczas wpisu na studia kandydat musi potwierdzić swoją tożsamość i okazać dowód osobisty.
● Niezłożenie wymaganych dokumentów jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na studia.
2. DOSTĘP DO SYSTEMU USOSweb
Każda osoba przyjęta na I rok studiów będzie miała założone w systemie USOSweb konto, z którego będzie korzystała przez cały okres studiów (http://usosweb.uek.krakow.pl). Informacje o sposobie logowania do systemu USOSweb kandydat otrzyma w momencie składania wymaganych dokumentów.
3. OPŁATA ZA ELEKTRONICZNĄ LEGITYMACJĘ STUDENCKĄ
Zgodnie z nowymi przepisami, począwszy od roku akademickiego 2025/26 podstawową formą legitymacji studenckiej będzie mLegitymacja dostępna w aplikacji mObywatel.
Pobranie mLegitymacji w aplikacji mObywatel jest bezpłatne i będzie możliwe po uprzednim złożeniu ślubowania w systemie USOSweb. Proces składania ślubowania zostanie uruchomiony w systemie w dniu 1 października br.
Tradycyjna Elektroniczna Legitymacja Studencka (ELS) będzie wydawana wyłącznie na wniosek studenta. Oznacza to, że studenci, którzy będą chcieli posiadać fizyczną legitymację ELS, będą musieli złożyć odpowiedni wniosek w USOSweb oraz wpłacić opłatę w wysokości 22 zł.
Zachęcamy do korzystania z nowoczesnych rozwiązań cyfrowych i aktywacji legitymacji w aplikacji mObywatel.
UWAGA!
Absolwenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie posiadający Elektroniczną Legitymację Studencką (ELS) mogą nadal z niej korzystać pod warunkiem, że ich dotychczasowe dane osobowe nie uległy zmianie i nie będą chcieli wyrabiać nowej legitymacji. Po 1 października legitymację należy przedłużyć w Centrum Obsługi Studentów.
4. OPŁATA ZA STUDIA
Osoby przyjęte na kierunek prowadzony w języku angielskim - International Business zobowiązane są wnieść opłatę za I semestr studiów w terminie do 1 października 2025 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
WAŻNE! Numer konta do wpłaty czesnego jest inny niż do opłaty rekrutacyjnej.
5. JĘZYK OBCY
Wszyscy studenci I roku mają obowiązek zapisać się na zajęcia z języka obcego w systemie USOSweb. Przed rozpoczęciem zapisów na lektoraty należy obowiązkowo zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na stronie Centrum Językowego UEK: Centrum Językowe UEK.
Brak zapisu lub zapisanie się do niewłaściwej grupy może skutkować niezaliczeniem lektoratu i w konsekwencji, niezaliczeniem semestru.
W związku z tym lektoraty dostępne są tylko na poziomach B2, C1, C1+.
Zapisy na zajęcia lektoratowe prowadzone będą w systemie USOS. Szczegółowe informacje o rejestracji żetonowej do grup są dostępne na stronie Centrum Językowego i USOSweb w zakładce Aktualności (Instrukcja rejestracji żetonowej).
Terminy rejestracji na lektoraty w systemie USOSweb
· od 25 września 2025 r. godz. 12:00 do 30 września 2025 r. godz. 23:59
Po zarejestrowaniu się na lektorat należy obowiązkowo podpiąć ten przedmiot w systemie USOSweb pod odpowiedni etap studiów. Lektorat należy podpinać pod odpowiedni etap studiów po każdym rozpoczęciu kolejnego semestru.
Uwaga: W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz weryfikacji tożsamości, komunikacja z wykorzystaniem poczty elektronicznej pomiędzy studentami, pracownikami oraz innymi osobami prowadzącymi zajęcia odbywa się wyłącznie przy użyciu indywidualnie przypisanych adresów e-mail w domenie uek.krakow.pl lub student.uek.krakow.pl.
We wszystkich wiadomościach wysyłanych drogą mailową do pracowników UEK student ma obowiązek zamieszczać następujące dane: imię, nazwisko, numer indeksu, rok, kierunek oraz tryb studiów.
6. WNIOSKI O STYPENDIA I ZAPOMOGI
7. WNIOSKI O AKADEMIK
Osoby potwerdzające podjęcie studiów we wrześniu, mogą ubiegać się o miejsce w akademiku w miarę wolnych miejsc, bezpośrednio w akademikach: Dom Studencki Fafik: 12 2937942, 12 2937943, Dom Studencki Merkury: 12 4118016, 12 4118826.
8. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
Na Uczelni działa Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, które udziela wsparcia edukacyjnego studentom: z orzeczoną niepełnosprawnością; przewlekle/czasowo chorym (jeśli ma to znaczący wpływ na studiowanie); z dysleksją rozwojową.
Jeśli potrzebujesz dostosowania warunków studiowania, skontaktuj się z biurem, napisz na maila: bon@uek.krakow.pl lub zadzwoń: 122935120, 695608630, 881921211 (tylko SMS, dla osób niesłyszących).
Jeśli przeżywasz trudne chwile, potrzebujesz rozmowy – na uczelni działa Centrum Wsparcia Psychologicznego (CWP UEK), gdzie możesz skorzystać z bezpłatnych konsultacji psychologicznych. Wystarczy, że poprosisz o spotkanie mailowo: cwp@uek.krakow.pl lub telefonicznie: 122935118.
9. ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
Zajęcia na studiach stacjonarnych drugiego stopnia rozpoczną się 7 października 2025 r.
Numer grupy studenckiej należy sprawdzić w programie USOSweb, natomiast harmonogram zajęć dostępny będzie na stronie internetowej Uczelni, w zakładce Studenci – Plan zajęć, na tydzień przed rozpoczęciem zajęć.
10. SZKOLENIE BHK
Studenci studiów stacjonarnych drugiego stopnia na pierwszym roku obowiązkowo odbywają szkolenie w zakresie bezpiecznych i higienicznych warunków kształcenia. Szkolenie będzie dostępne na platformie Moodle od 1 października 2025 r. do 16 listopada 2025 r. . Szczegółowe informacje zostaną umieszczone na stronie USOSweb w zakładce Aktualności.
Dodatkowa rekrutacja na studia stacjonarne drugiego stopnia
Uczelniana Komisja Rekrutacyjna Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie informuje o dodatkowej rekrutacji na wybrane kierunki studiów stacjonarnych drugiego stopnia na rok akademicki 2025/26:
Gospodarka i administracja publiczna
Gospodarka energetyczna i zrównoważona transformacja
Innowacje w biznesie
Stosunki międzynarodowe
Strategie rozwoju biznesu
Poszczególne etapy dodatkowej rekrutacji odbędą się w następujących terminach -
11.08 - 11.09 - rejestracja w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów+wpłata opłaty rekrutacyjnej
17.09 - ogłoszenie wyników rekrutacji
22 - 23.09 - składanie wymaganych dokumentów
Przypominamy również, że do 15 września br. trwa rekrutacja na wszystkie kierunki studiów II stopnia, prowadzone w trybie niestacjonarnym.
Wszystkie opisy kierunków studiów i zasad dotyczących aplikacji na studia znajdują się na stronie: https://studiuj.uek.krakow.pl/