Rekrutacja dla cudzoziemców - na studia stacjonarne drugiego stopnia

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Economic Diplomacy and Statecraft - stacjonarne, 2 stopień

Szczegóły
Kod GP-ED-S2
Jednostka organizacyjna Instytut Politologii, Socjologii i Filozofii
Kierunek studiów Economic Diplomacy and Statecraft
Forma studiów Stacjonarne
Poziom kształcenia Drugiego stopnia
Profil studiów ogólnoakademicki
Języki wykładowe angielski
Czas trwania trzy semestry
Adres komisji rekrutacyjnej studiainfo@uek.krakow.pl
Godziny otwarcia sekretariatu 9.00-14.00
Adres WWW https://uek.krakow.pl
Wymagany dokument
  • Wykształcenie wyższe
  Zadaj pytanie
Tura 1 (02.06.2025 09:00 – 13.07.2025 23:59)

Trwające tury w innych rekrutacjach:
  • Rekrutacja na studia stacjonarne drugiego stopnia
    Tura 1 (02.06.2025 09:00 – 13.07.2025 23:59)
 
Kierunek:
Economic Diplomacy and Statecraft - studia płatne
 
Szczegółowy opis kierunku, jak również profil oraz sylwetka absolwenta zamieszczone są pod adresem: https://studiuj.uek.krakow.pl/forma-studiow/economic-diplomacy-and-statecraft-2-stopien/
 

ZASADY KWALIFIKACJI 

■ Podstawą przyjęcia na kierunek Economic Diplomacy and Statecraft jest średnia arytmetyczna wszystkich ocen końcowych uzyskanych z zaliczanych przedmiotów w całym okresie studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.

UWAGA!

Cudzoziemcy ubiegający się o przyjęcie na studia drugiego stopnia na podstawie dyplomu ukończenia studiów wydanego za granicą, który nie jest dyplomem uprawniającym do kontynuacji kształcenia na studiach drugiego stopnia, o którym mowa w art. 326 ust. 1, a także nie został uznany za dyplom równoważny odpowiedniemu polskiemu dyplomowi na podstawie umowy międzynarodowej, o której mowa w art. 327 ust. 1, albo w drodze postępowania nostryfikacyjnego, zobowiązani będą do przedstawienia w toku rekrutacji dyplomu ukończenia studiów wydanego za granicą przez uczelnię uznawaną przez państwo, na którego terytorium lub w którego systemie szkolnictwa wyższego działa, wraz z pisemną informacją o tym dyplomie wydaną przez dyrektora NAWA potwierdzającą uprawnienie do ubiegania się o przyjęcie na studia.

■ Średnia ocen musi być udokumentowana – jeżeli nie jest podana w suplemencie do dyplomu, wtedy kandydat musi przedłożyć zaświadczenie potwierdzające średnią ocen z toku studiów (bez obrony pracy), potwierdzone przez swoją uczelnię.
 
■ Dokument potwierdzający średnią ocen należy zamieścić na koncie kandydata w systemie Internetowej Rekrutacji Kandydatów.
 
■ Osoby, które ukończyły studia poza granicami Polski mogą ubiegać się o przyjęcie pod warunkiem, że posiadają poddany legalizacji lub opatrzony apostille dyplom uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia w państwie, w którym został wydany. W tym celu należy przed przystąpieniem do rekrutacji przesłać do Działu Nauczania kopię dyplomu i suplementu, czyli transkryptu ocen, który zawiera informacje o zaliczonych przez kandydata przedmiotach oraz uzyskanych ocenach.
 
■ Wymagane jest, aby dyplom wraz z suplementem (dodatkiem do dyplomu) były przetłumaczone na język polski przez uprawnione instytucje lub tłumacza przysięgłego.

■ Kandydaci mogą zgłosić obok wybranego (podstawowego) kierunku, dodatkowo dwa alternatywne kierunki studiów, przy czym zobowiązani są uporządkować te kierunki według indywidualnych priorytetów. Kolejność wskazanych przez kandydata kierunków będzie uwzględniana w postępowaniu kwalifikacyjnym (wypełnianiu limitów przyjęć na poszczególne kierunki studiów).

■ Uruchomienie kierunku uzależnione jest od zgłoszenia się odpowiedniej liczby kandydatów. 

■ Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji na studia znajdują się na stronie internetowej studiuj.uek.krakow.pl 

TERMINARZ REKRUTACJI

  • Rejestracja kandydatów: od 2 czerwca do 13 lipca 2025 r.
  • Egzamin z języka polskiego - 1 lipca 2025 r. (dotyczy wybranych kandydatów, szczegółowe informacje zamieszczone są na stronie internetowej Uczelni)
  • Egzamin z języka angielskiego - 2 lipca 2025 r. (dotyczy wybranych kandydatów, szczegółowe informacje zamieszczone są na stronie internetowej Uczelni)
  • Ogłoszenie wyników rekrutacji: 23 lipca 2025 r.
  • Potwierdzanie podjęcia studiów: 24-25 lipca oraz 22-23 września 2025 r.

OPŁATA REKRUTACYJNA

Kandydat zobowiązany jest do dokonania opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia. W roku akademickim 2025/26 opłata wynosi 85 zł za każdy wybrany kierunek studiów. Wpłaty należy dokonać na indywidualny numer rachunku, wygenerowany w Internetowej Rekrutacji Kandydatów, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji. Numer konta oraz kwota do wpłaty pojawią się w zakładce ,,Płatności'' po zapisaniu się na kierunek.

Istnieje możliwość dokonania opłaty za pośrednictwem systemu Przelewy24. Zapewnia on możliwość potwierdzenia dokonania wpłaty w krótszym terminie niż przelew tradycyjny. Odnośnik do szybkich płatności znajduje się w zakładce Płatności, pod tabelą z naliczonymi opłatami.
W tytule przelewu proszę podać swoje imię i nazwisko.
Szczegółowe informacje dotyczące opłaty rekrutacyjnej znajdują się na stronie internetowej Uczelni studiuj.uek.krakow.pl 
 
Dodatkowe dane do wpłaty:
Nazwa odbiorcy: Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie, ul. Rakowicka 27, 31-510 Kraków
Nazwa banku: Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
Kod SWIFT: ALBPPLPW, IBAN: PL, Waluta: PLN.

OPŁATA ZA STUDIA

 
Osoby przyjęte na studia na zasadach odpłatności zobowiązane są do wniesienia za pośrednictwem banku opłaty za studia.
Opłata za studia stacjonarne drugiego stopnia wynosi 6 200 zł za semestr - zarówno za studia prowadzone w języku polskim jak i za studia prowadzone w języku angielskim.
Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb po przyjęciu na studia.

OGŁOSZENIE WYNIKÓW

Wyniki rekrutacji zostaną zamieszczone na kontach kandydatów w IRK w dniu 23 lipca 2025 r.

POTWIERDZENIE PODJĘCIA STUDIÓW

Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia zobowiązane będą do dostarczenia wymaganych dokumentów w terminie 24-25 lipca oraz 22-23 września 2025 r.

  1. dyplom ukończenia studiów pierwszego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich wraz z suplementem (dodatkiem do dyplomu) – oryginał i kopia,
  2. potwierdzenie legalności dyplomu, które stanowi legalizacja lub apostille,
  3. tłumaczenie dyplomu i suplementu na język polski – oryginał i kopia,
  4. potwierdzenie, że uzyskany dyplom uprawnia do podjęcia studiów w kraju jego wydania lub decyzja wydana przez dyrektora NAWA - oryginał i kserokopia
  5. kserokopia zaświadczenia potwierdzającego średnią ocen – oryginał do wglądu – jeżeli średnia nie jest podana w suplemencie do dyplomu, wtedy kandydat musi przedłożyć zaświadczenie potwierdzające średnią ocen z toku studiów (bez obrony pracy), potwierdzone przez swoją uczelnię,
  6. zaświadczenie potwierdzające znajomość języka polskiego lub języka angielskiego w zależności od tego, w jakim języku będą prowadzone  studia (nie dotyczy kandydatów z UE oraz kandydatów zdających egzamin językowy w UEK) – oryginał i kopia,
  7. wydruk ankiety osobowej - z Internetowej Rekrutacji Kandydatów,
  8. wydruk danych do teczki kandydata (formularz dostępny w zakładce Dokumenty do pobrania),
  9. kserokopia paszportu (strona ze zdjęciem) – oryginał i kopia,
  10. oświadczenie o obywatelstwie (formularz dostępny w zakładce Dokumenty do pobrania),
  11. wizę lub kartę czasowego pobytu lub inny dokument uprawniający do przebywania na terenie RP, obywatele UE – zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej – oryginał i kopia,
  12. polisę ubezpieczeniową na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce lub Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego – oryginał i kopia.

UWAGA!

1) W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba. W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa
- swój dowód osobisty
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu)
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
 
Druk pełnomocnictwa zamieszczony jest w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych - Dokumenty i dalsze kroki oraz na stronie internetowej uczelni studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania.