• zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja dla cudzoziemców - na studia stacjonarne drugiego stopnia - na podstawie średniej ocen oraz na podstawie egzaminu wstępnego na kierunek Rynki finansowe

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Aktualności

Rekrutacja

Aktualności

| Magdalena Skowiniak-Jałocha

 

                                INFORMACJE DLA OSÓB NIEZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA

Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji przy danym kierunku będzie brzmiał: niezakwalifikowany, tzn. że nie zostałeś/aś zakwalifikowany do przyjęcia. Decyzje dotyczące odmowy przyjęcia zostaną zamieszczone na kontach kandydatów.

 

WAŻNE INFORMACJE DLA PRZYJĘTYCH CUDZOZIEMCÓW
studia stacjonarne II stopnia – w roku akademickim 2024/25 

Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji będzie brzmiał: zakwalifikowany, tzn. że zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu decyzja pojawi się określenie: przyjęty.

POTWIERDZENIE PODJĘCIA STUDIÓW

Składanie dokumentów:
 
19 – 20 września 2024 r. (czwartek, piątek) w godzinach 9.00-14.00
 
Uniwersytet Ekonomiczny
ul. Rakowicka 27
31-510 Kraków
Pawilon C
 
Sala 054

Dokumenty będą przyjmowane tylko od osób, które w podanym wyżej terminie będą po obronie pracy dyplomowej.

UWAGA! W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba.
W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa
- swój dowód osobisty
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu)
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.

Druk pełnomocnictwa zamieszczony jest  na stronie studiuj.uek.krakow.pl
w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki.

Wymagane dokumenty:
1. wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wpisanych danych – imię, nazwisko, miejsce urodzenia, ukończona uczelnia, numer oraz data wydania dyplomu. Na ankiecie musi być nadrukowane zdjęcie kandydata (zdjęcie należy wcześniej wgrać do IRK),
2. kserokopia dyplomu ukończenia studiów oraz kserokopia suplementu (wraz z legalizacją lub apostille oraz z tłumaczeniem na język polski) – oryginały do wglądu.
W przypadku braku dyplomu, zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata lub inżyniera,
3. zaświadczenie dokumentujące średnią ocen – w przypadku braku średniej w suplemencie,
4.
zaświadczenie potwierdzające znajomość języka polskiego (nie dotyczy osób z Kartą Polaka i kartą stałego pobytu) lub języka angielskiego – oryginał i kopia
5. kserokopia dokumentu potwierdzającego tożsamość (paszportu) – oryginał do wglądu,
6. oświadczenie o obywatelstwie (formularz dostępny jest w IRK, w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki).

Ważne: Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu, składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. W ciągu miesiąca zobowiązane są do dostarczenia dyplomu wraz z suplementem do Biura Studiów II stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich, pod rygorem skreślenia z listy studentów.

Niezłożenie wymaganych dokumentów jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na studia.

LEGALIZACJA POBYTU I UBEZPIECZENIE
Każdy cudzoziemiec zobowiązany jest do dostarczenia (zaraz po przyjeździe na studia)  aktualnej wizy lub karty pobytu oraz ubezpieczenia.
 
UBEZPIECZENIE
1. Każdy student cudzoziemiec musi posiadać polisę ubezpieczeniową na wypadek choroby lub następstw  nieszczęśliwych wypadków w Polsce. Ubezpieczenie powinno być na
co najmniej pierwszy rok studiów, powinno obejmować koszty leczenia do wysokości 30 000 EUR przez cały okres trwania ubezpieczenia.
2. Studenci posiadający Kartę Polaka lub kartę stałego pobytu lub potwierdzone polskie pochodzenie mogą zostać ubezpieczeni przez uczelnię. W tym celu powinni się skontaktować z Biurem Stypendiów i Ubezpieczeń Zdrowotnych, budynek główny, II piętro, pok. 215
 
Dokumentem potwierdzającym posiadanie ubezpieczenia może być:
1.  ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia NFZ, ul. Wadowicka 8W Kraków
Osoby bez Karty Polaka mogą podpisać umowę w Narodowym Funduszu Zdrowia i samodzielnie opłacić składki ubezpieczenia. Kopię umowy wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty należy dostarczyć do Działu Nauczania.
 
UWAGA! Do podpisania umowy z NFZ potrzebne jest szereg dokumentów: zaświadczenie o przyjęciu na studia, numer PESEL, dokument potwierdzający zameldowanie (może być karta mieszkańca domu studenckiego).
Przed udaniem się do Narodowego Funduszu Zdrowia proszę dokładnie sprawdzić jakie dokumenty będą potrzebne do podpisania umowy ubezpieczenia.
Szczególnie osoby nieletnie powinny sprawdzić wymagane dokumenty!
2.  polisa ubezpieczeniowa obejmująca koszty leczenia w Polsce do wysokości 30 000 EUR.
Polisa zawarta za granicą musi być przetłumaczona na język polski.
3. zaświadczenie od pracodawcy o potwierdzające opłacanie składki zdrowotnej.
4.  Europejska Karta Ubezpieczenia.
 
LEGALIZACJA POBYTU
Każdy cudzoziemiec powinien zalegalizować swój pobyt w Polsce, w tym celu należy się skontaktować z Małopolskim Urzędem Wojewódzkim w Krakowie, Wydział Spraw Obywatelskich Oddział do Spraw Cudzoziemców ul. Przy Rondzie 6.
Obywatele Unii Europejskiej – wyłącznie rejestrują swój pobyt – Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie, Wydział Spraw Obywatelskich Oddział do Spraw Cudzoziemców ul. Przy Rondzie 6.

DOSTĘP DO SYSTEMU USOSweb

Każda osoba przyjęta na I rok studiów będzie miała założone w systemie USOSweb konto, z którego będzie korzystała przez cały okres studiów (http://usosweb.uek.krakow.pl). Informacje o sposobie logowania do systemu USOSweb kandydat otrzyma w momencie składania wymaganych dokumentów.

OPŁATA ZA ELEKTRONICZNĄ LEGITYMACJĘ STUDENCKĄ
Opłatę za wydanie legitymacji studenckiej (22 zł) należy wnieść w terminie do  22 września 2024 r. 
Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
Numer konta do wpłaty za legitymację studencką jest inny niż do wpłaty opłaty rekrutacyjnej.
 
UWAGA!
Absolwenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie  posiadający elektroniczną legitymację studencką nie wpłacają powyższej kwoty, pod warunkiem, że ich dotychczasowe dane osobowe nie uległy zmianie i nie będą chcieli wyrabiać nowej legitymacji.
 
JĘZYKI OBCE
Wszyscy studenci I roku mają obowiązek zapisać się na zajęcia z języka obcego w systemie USOSweb. Przed rozpoczęciem zapisów na lektoraty należy obowiązkowo zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na stronie Centrum Językowego UEK: Home - Centrum Językowe UEK.
Brak zapisu lub zapisanie się do niewłaściwej grupy może skutkować niezaliczeniem lektoratu i w konsekwencji, niezaliczeniem semestru.

Na studiach stacjonarnych II stopnia obowiązuje nauka jednego języka obcego przez dwa semestry w wymiarze 30 godz./semestr. Kończąc lektorat student musi zdać egzamin z języka co najmniej na poziomie B2+, wynika to ustawy z dnia 22 grudnia 2016 o ZintegrowanymSystemie Kwalifikacji, Dz.U. 2016 poz. 64 z późn. zm. oraz RozporządzeniemMinisterstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego z dnia 14 listopada 2018 w sprawiecharakterystyki drugiego stopnia dla kwalifikacji na poziomach 6-8 Polskiej Ramy Kwalifikacji, Dz.U. 2018 poz. 2218). 


Na lektoraty mogą zapisywać się studenci, którzy są po obronie licencjatu i potwierdzili chęć podjęcia studiów. 

Zapisy na zajęcia lektoratowe prowadzone będą w systemie USOS, informacje  o rejestracji żetonowej do grup są dostępne na stronie USOS w zakładce aktualności: https://drusi.uek.krakow.pl/dokumentacja/usosweb/rejestracje/pdf/instrukcja-rejestracji-zetonowej-v1_1.pdf

Terminy rejestracji na lektoraty w systemie USOSweb 

od 23 września 2024 r. godz. 12:00 do 29 września 2024 r. godz. 23:59

·PoPo zarejestrowaniu się na lektorat należy obowiązkowo podpiąć ten przedmiot w systemie USOSweb pod odpowiedni etap studiów. Lektorat należy podpinać pod odpowiedni etap studiów po każdym rozpoczęciu kolejnego semestru.
Uwaga: W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz weryfikacji tożsamości, komunikacja z wykorzystaniem poczty elektronicznej pomiędzy studentami, pracownikami oraz innymi osobami prowadzącymi zajęcia odbywa się wyłącznie przy użyciu indywidualnie przypisanych adresów e-mail w domenie uek.krakow.pl lub student.uek.krakow.pl.
We wszystkich wiadomościach wysyłanych drogą mailową do pracowników UEK student ma obowiązek zamieszczać następujące dane: imię, nazwisko, numer indeksu, rok, kierunek oraz tryb studiów.
 
WNIOSKI O STYPENDIA I ZAPOMOGI
Informacje dotyczące terminu i sposobu wnioskowania o stypendia i zapomogi na rok akademicki 2024/25 dostępna jest pod linkiem https://bip.uek.krakow.pl/zarzadzenie/3443/zarzadzenie-nr-r-0211-27-2024 oraz w systemie USOSweb „Aktualności”.
 
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
Na Uczelni działa Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, które udziela wsparcia studentom z niepełnosprawnościami. Jeśli posiadasz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności możesz  skontaktować się z biurem: bon@uek.krakow.pl, telefony:122935120, 695608630, 881921211 (tylko SMS).
 
            OPŁATA ZA STUDIA
Osoby przyjęte na studia na zasadach odpłatności zobowiązane są do wniesienia za pośrednictwem banku opłaty za studia.
Opłaty za studia drugiego stopnia zarówno w języku polskim jak i w języku angielskim wynoszą  – 6 000 zł za każdy semestr.
Opłatę za studia należy wnieść w terminie do 1 października 2024 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA WSZYSTKICH”.
 
WAŻNE!  Numer konta do wpłaty za studia jest inny niż do opłaty rekrutacyjnej.
Dodatkowe dane do wpłaty:
SWIFT: ALBPPLPW, Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
 
ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
Zajęcia na studiach stacjonarnych drugiego stopnia rozpoczną się 7 października 2024 r.
Numer grupy studenckiej należy sprawdzić w systemie USOSweb, natomiast harmonogram zajęć dostępny będzie na stronie internetowej Uczelni, w zakładce Studenci – Plan zajęć, na tydzień przed rozpoczęciem zajęć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ZASADY KWALIFIKACJI


Podstawą przyjęcia na studia drugiego stopnia jest średnia arytmetyczna wszystkich ocen końcowych uzyskanych z zaliczanych przedmiotów w całym okresie studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.

 
Podczas rejestracji należy wpisać średnią ocen widoczną w suplemencie do dyplomu lub na zaświadczeniu potwierdzającym ukończenie studiów.
Średnia ocen musi być udokumentowana – jeżeli nie jest podana w suplemencie do dyplomu, wtedy kandydat musi przedłożyć zaświadczenie potwierdzające średnią ocen z toku studiów (bez obrony pracy), potwierdzone przez swoją Uczelnię.
 
Przyjęcia na kierunek Rynki finansowe:
a) przyjęcia na podstawie średniej
Absolwenci studiów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunkach realizowanych w Instytucie Finansów, Instytucie Ekonomii oraz Instytucie Metod Ilościowych w Naukach Społecznych przyjmowani są na podstawie średniej arytmetycznej ocen uzyskanej w trakcie studiów nie niższej niż 4,0.

b) przyjęcia na podstawie egzaminu wstępnego
Absolwenci studiów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie na kierunkach realizowanych w Instytucie Finansów, Instytucie Ekonomii oraz Instytucie Metod Ilościowych w Naukach Społecznych ze średnią niższą niż 4,0, absolwenci studiów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie innych niż wymienione w punkcie a) oraz absolwenci innych uczelni przyjmowani są na podstawie egzaminu wstępnego, obejmującego wiedzę niezbędną do podjęcia studiów na kierunku Rynki finansowe.

Egzamin wstępny na kierunek Rynki finansowe odbędzie się 19 lipca 2024 r.
 
Uruchomienie kierunku, a w dalszej kolejności specjalności, uzależnione jest od zgłoszenia się odpowiedniej liczby kandydatów.

REJESTRACJA W INTERNETOWEJ REKRUTACJI KANDYDATÓW

Rejestracja kandydatów trwa od 3 czerwca do 15 lipca 2024 r.

OPŁATA REKRUTACYJNA

Kandydat zobowiązany jest do dokonania opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia. W roku akademickim 2024/25 opłata wynosi 85 zł za każdy wybrany kierunek studiów. Wpłaty należy dokonać na indywidualny numer rachunku, wygenerowany w Internetowej Rekrutacji Kandydatów, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji. Numer konta oraz kwota do wpłaty pojawią się w zakładce ,,Płatności'' po zapisaniu się na kierunek! W tytule przelewu proszę wpisać swoje imię i nazwisko.

 

Dodatkowe dane do wpłaty:
SWIFT: ALBPPLPW, Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa

OGŁOSZENIE WYNIKÓW REKRUTACJI

Wyniki rekrutacji zostaną zamieszczone na kontach kandydatów w IRK w dniu 24 lipca 2024 r.

POTWIERDZENIE PODJĘCIA STUDIÓW

Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia zobowiązane są do dostarczenia wymaganych dokumentów w terminach: 25 - 26 lipca 2024 r. lub 19 - 20 września 2024 r.

  1. Kserokopia dyplomu ukończenia studiów oraz kserokopia suplementu - oryginały do wglądu.Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu, składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. W ciągu miesiąca zobowiązane są do dostarczenia dyplomu wraz z suplementem do Biura Studiów II stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich, pod rygorem skreślenia z listy studentów.
  2. Legalizacja/apostille i tłumaczenie dokumentów na język polski – kserokopie i oryginały do wglądu. 
  3. Potwierdzenie, że uzyskany dyplom uprawnia do podjęcia studiów II stopnia w kraju wydania - kserokopia i oryginał do wglądu.
  4. Certyfikat potwierdzający znajomość języka polskiego lub angielskiego - kserokopia i oryginał do wglądu, w zależności od języka wykładowego na studiach.
  5. Ankieta osobowa wydrukowana z konta IRK z nadrukowanym zdjęciem (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy wprowadzić poprawny numer oraz datę wydania dyplomu).
  6. Kserokopia dokumentu potwierdzającego tożsamość (paszportu) – oryginał do wglądu.
  7. Oświadczenie o obywatelstwie (formularz do pobrania na stronie internetowej Uczelni).
  8. Aktualna wiza lub karta pobytu - kserokopia i oryginał do wglądu.
  9. Ubezpieczenie - kserokopia i oryginał do wglądu.