ZAKŁADANIE KONTA I UZUPEŁNIANIE WYMAGANYCH INFORMACJI
Aby założyć konto kliknij opcję ‘Utwórz konto’ (w prawym górnym rogu strony). Przeczytaj i zaakceptuj klauzulę informacyjną oraz podaj adres email i hasło do logowania.
WAŻNE! Podaj aktualny adres email – po założeniu konta otrzymasz na maila link aktywacyjny – po jego kliknięciu zostaniesz przekierowany do strony IRK, na której zalogujesz się wpisując podany wcześniej adres email oraz utworzone hasło.
Po zalogowaniu na główną stronę konta, otwórz zakładkę ‘Formularze osobowe’ (nad miejscem na zdjęcie). Następnie wybierz interesującą Cię rekrutację klikając w ‘Wybierz rekrutację’ (po prawej stronie), a zostaniesz przekierowany do zakładek, które należy uzupełnić:
Podstawowe dane osobowe
Wpisz swoje dane osobowe (nazwisko, imię/imiona), pesel (jeżeli posiadasz), miejsce i kraj urodzenia, obywatelstwo. Wpisane dane muszą być zgodne z Twoim paszportem.
Kandydat zagraniczny
Uzupełnij dane dotyczące posiadanych dokumentów.
Adres i dane kontaktowe
Podaj numery telefonów (zarówno zagraniczny jak i polski [jeżeli już posiadasz] - będziemy się z Tobą kontaktować tylko w sprawach ważnych), adres zamieszkania oraz adres do korespondencji (adres do korespondencji musi być adresem polskim, jeśli posiadasz).
Zdjęcie
Wgraj swoje zdjęcie (zgodnie z wymaganiami do dowodu osobistego / paszportu). Szczegółowe wytyczne znajdziesz w zakładce na dole strony. Fotografia wgrana do IRK będzie później wykorzystana do legitymacji studenckiej.
Każde zdjęcie musi być zaakceptowane przez Administratora. Administrator zobaczy je w systemie dopiero, kiedy zapiszesz się na dany kierunek studiów.
Wykształcenie
Wpisz dane dotyczące ukończonej szkoły średniej: rodzaj ukończonej szkoły, nazwa ukończonej szkoły, miejscowość ukończonej szkoły oraz kraj.
Następnie w polu ‘Dokumenty’ wybierz przycisk ‘Dodaj dokument’ i uzupełnij informacje o świadectwie ukończenia szkoły średniej (świadectwie maturalnym).
Po zapisaniu danych, po prawej stronie pojawi się przycisk ‘Edytuj wyniki egzaminów’ – w tym miejscu wpisz wyniki z matury (wcześniej przeliczone dla Ciebie przez Dział Nauczania).
PAMIĘTAJ! Należy uzupełnić wszystkie wyniki maturalne, aby system mógł przeliczyć spośród nich najkorzystniejszy dla Ciebie wynik.
Osoby, które w tym roku ukończyły szkołę średnią wypełniają pola oznaczone gwiazdką (rodzaj dokumentu, rok jego uzyskania i kraj wydania), natomiast w zakładce ‘Edytuj wyniki egzaminów’ przy zdawanych przedmiotach proszę postawić V, bez wpisywania wyników.
Niezwłocznie po otrzymaniu świadectw maturalnych (świadectw ukończenia szkoły) – nie później niż do 11 lipca 2024 r., należy uzupełnić wyniki maturalne, numer świadectwa, datę wydania rodzaj i nazwę instytucji wystawiającej oraz miejsce wydania. W przeciwnym wypadku kandydat nie będzie brany pod uwagę w procesie rekrutacji.
Dodatkowe dane osobowe
Wpisz dane dotyczące posiadanego dokumentu tożsamości, np. paszportu lub dowodu osobistego (tym dokumentem będziesz się legitymował przy składaniu dokumentów).
WYBÓR KIERUNKU
Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych informacji wybierz interesujące Cię kierunki studiów. Możesz wybrać nieograniczoną liczbę kierunków, ale zostaniesz przyjęty tylko na jeden z nich. Ważne jest, aby odpowiednio ustalić priorytety – na pierwszym miejscu wybierz kierunek najważniejszy, a następnie wybierz kierunki alternatywne.
W tym celu kliknij w kafelek ‘Oferta’ (u góry po prawej stronie) - zostaniesz przekierowany na stronę z dostępnymi kierunkami w danej rekrutacji. Wybierz kierunek kliknięciem, a następnie po prawej stronie pojawi się zielony przycisk ‘Zapisz się’.
Wybrane przez Ciebie kierunki studiów pojawią się na Twoim koncie w zakładce ‘Zgłoszenia rekrutacyjne’. W tym miejscu pojawią się też wyniki rekrutacji oraz dokumenty do pobrania, potrzebne do wpisu na studia (np. ankieta osobowa, oświadczenie o obywatelstwie).
W zakładce ‘Zgłoszenia rekrutacyjne’ znajdziesz przycisk ‘Ustal priorytety’, gdzie do 6 września 2024 r. możesz zmienić kolejność wpisanych kierunków. Po tym terminie nie będzie to już możliwe!
OPŁATA REKRUTACYJNA
Opłata rekrutacyjna wynosi 85 zł za każdy kierunek studiów. Wpłaty należy dokonać na indywidualny numer rachunku, który znajdziesz na swoim koncie w IRK, w zakładce ‘Płatności’. Pamiętaj, aby w tytule przelewu wpisać swoje imię i nazwisko!
Jeżeli opłata została dokonana w terminie zgodnym z terminarzem rekrutacji, a nie jest widoczna w systemie IRK w terminie do 3 dni roboczych od dnia wpłaty, należy skontaktować się z Działem Nauczania: studiainfo@uek.krakow.pl
WYNIKI REKRUTACJI - 12 września 2024 r.
Wyniki rekrutacji publikowane są na kontach kandydatów w IRK w zakładce ‘Zgłoszenia rekrutacyjne’. W tabeli z kierunkiem/ami będzie wyświetlona informacja:
Zakwalifikowany – oznacza, że zostałeś zakwalifikowany do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w tym polu pojawi się określenie przyjęty.
Niezakwalifikowany – oznacza, że nie zostałeś zakwalifikowany do przyjęcia na studia.
W zakładce ‘Aktualności’ (u góry strony), w dniu ogłoszenia wyników, znajdziesz informacje dotyczące składania dokumentów dla osób zakwalifikowanych do przyjęcia oraz informacje dla osób niezakwalifikowanych. Należy zapoznać się z tymi informacjami przed złożeniem dokumentów na studia.
Jeżeli zostałeś zakwalifikowany i chcesz podjąć studia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie musisz złożyć komplet wymaganych dokumentów:
- Kserokopia świadectwa ukończenia szkoły średniej (oryginał do wglądu - PAMIĘTAJ, że odpis nie jest kserokopią)
- Zaświadczenie o wynikach egzaminu Multitest / ZNO / NMT (kserokopia i oryginał do wglądu) - dotyczy tylko kandydatów z Ukrainy
- Tłumaczenie świadectwa i Multitestu / NMT / ZNO na język polski
- Decyzja o uznaniu świadectwa wydanego za granicą (nostryfikacja) - kserokopia i oryginał do wglądu – nie dotyczy kandydatów z Ukrainy
- Zaświadczenie potwierdzające, że świadectwo dojrzałości uprawnia do ubiegania się o przyjęcia na studia wyższe do każdego typu szkół wyższych w kraju jego wydania – nie dotyczy kandydatów z Ukrainy
- Certyfikat znajomości języka polskiego lub angielskiego (kserokopia i oryginał do wglądu)
- Ankieta osobowa z nadrukowanym zdjęciem (wcześniej zdjęcie trzeba wgrać do systemu IRK)
- Kserokopia paszportu lub dowodu osobistego (strona ze zdjęciem) kserokopia i oryginał do wglądu
- Oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego (w przypadku osoby niepełnoletniej)
- Oświadczenie o obywatelstwie
Pamiętaj, aby wraz z kompletem dokumentów zabrać swój paszport lub dowód osobisty, w celu potwierdzenia tożsamości (dokument musi zgadzać się z tym, którego dane wpisałeś do systemu IRK)!
Po przybyciu na Uczelnię w wyznaczonym terminie, otrzymasz specjalną teczkę. Wypełnij tył teczki, włóż do niej przygotowany komplet dokumentów i udaj się do odpowiedniej sali, aby je złożyć. Jeżeli nie możesz dostarczyć dokumentów osobiście, wyznacz pełnomocnika, który dostarczy je za Ciebie. Pełnomocnik musi posiadać ze sobą komplet Twoich dokumentów, kopię Twojego paszportu lub dowodu osobistego i swój paszport/dowód osobisty (oba dokumenty tylko do wglądu) oraz druk pełnomocnictwa wydrukowany z konta IRK.
Po złożeniu dokumentów otrzymasz dostęp do uczelnianego konta USOS oraz maila.
Ewentualne pytania dotyczące rekrutacji na studia prosimy kierować na adres: studiainfo@uek.krakow.pl
ŻYCZYMY POWODZENIA!