I ETAP - REKRUTACJA ELEKTRONICZNA W SYSTEMIE IRK
2 czerwca – 30 czerwca 2025 r.
ZAKŁADANIE KONTA I UZUPEŁNIANIE WYMAGANYCH INFORMACJI
Aby założyć konto kliknij opcję ‘Utwórz konto’ (w prawym górnym rogu strony). Przeczytaj i zaakceptuj klauzulę informacyjną oraz podaj adres email i hasło do logowania.
WAŻNE! Podaj aktualny adres email – po założeniu konta otrzymasz na maila link aktywacyjny – po jego kliknięciu zostaniesz przekierowany do strony IRK, na której zalogujesz się, wpisując podany wcześniej adres email oraz utworzone hasło.
Po zalogowaniu na główną stronę konta, otwórz zakładkę ‘Formularze osobowe’ (nad miejscem na zdjęcie). Następnie wybierz interesującą Cię rekrutację klikając w ‘Wybierz rekrutację’ (po prawej stronie), a zostaniesz przekierowany do zakładek, które należy uzupełnić:
Kandydat zagraniczny
Uzupełnij dane dotyczące posiadanych dokumentów.
Adres i dane kontaktowe
Podaj numery telefonów (zarówno zagraniczny, jak i polski [jeżeli już posiadasz] - będziemy się z Tobą kontaktować tylko w sprawach ważnych), adres zamieszkania oraz adres do korespondencji (adres do korespondencji musi być adresem polskim, jesli posiadasz).
Zdjęcie
Wgraj swoje zdjęcie (zgodnie z wymaganiami do dowodu osobistego/paszportu). Szczegółowe wytyczne znajdziesz w zakładce na dole strony. Fotografia wgrana do IRK będzie później wykorzystana do legitymacji studenckiej.
Każde zdjęcie musi być zaakceptowane przez Administratora. Administrator zobaczy je w systemie dopiero kiedy zapiszesz się na dany kierunek studiów.
Wykształcenie
Wpisz dane dotyczące ukończonej szkoły średniej: rodzaj ukończonej szkoły, nazwa ukończonej szkoły, miejscowość ukończonej szkoły oraz kraj.
Następnie w polu ‘Dokumenty’ wybierz przycisk ‘Dodaj dokument’ i uzupełnij informacje o świadectwie ukończenia szkoły średniej (świadectwie maturalnym).
Po zapisaniu danych, po prawej stronie pojawi się przycisk ‘Edytuj wyniki egzaminów’ – w tym miejscu wpisz wyniki ze świadectwa ukończenia szkoły (wcześniej przeliczone dla Ciebie przez Dział Nauczania).
PAMIĘTAJ! Należy uzupełnić wszystkie punkty ze świadectwa dojrzałości, aby system mógł przeliczyć spośród nich najkorzystniejszy dla Ciebie wynik.
Osoby, które w tym roku ukończyły szkołę średnią wypełniają pola oznaczone gwiazdką (rodzaj dokumentu, rok jego uzyskania i kraj wydania), natomiast w zakładce ‘Edytuj wyniki egzaminów’ przy zdawanych przedmiotach proszę postawić V, bez wpisywania wyników.
Niezwłocznie po otrzymaniu świadectw maturalnych (świadectw ukończenia szkoły) – nie później niż do 10 lipca 2025 r., należy uzupełnić wyniki, numer świadectwa, datę wydania rodzaj i nazwę instytucji wystawiającej oraz miejsce wydania. W przeciwnym wypadku kandydat nie będzie brany pod uwagę w procesie rekrutacji.
Szczegółowe informacje dotyczące testu kwalifikacyjnego znajdują się na stronie internetowej studiuj.uek.krakow.pl.
Dodatkowe dane osobowe
Wpisz dane dotyczące posiadanego dokumentu tożsamości (tym dokumentem będziesz się legitymował przy składaniu dokumentów).
WYBÓR KIERUNKU
Po uzupełnieniu wszystkich wymaganych informacji wybierz interesujące Cię kierunki studiów. Możesz wybrać maksymalnie 3 kierunki, ale zostaniesz przyjęty tylko na jeden z nich. Ważne jest, aby odpowiednio ustalić priorytety – na pierwszym miejscu wybierz kierunek najważniejszy, a następnie wybierz kierunki alternatywne.
W tym celu kliknij w kafelek ‘Oferta’ (u góry po prawej stronie) - zostaniesz przekierowany na stronę z dostępnymi kierunkami w danej rekrutacji. Wybierz kierunek kliknięciem, a następnie po prawej stronie pojawi się zielony przycisk ‘Zapisz się’.
Wybrane przez Ciebie kierunki studiów pojawią się na Twoim koncie w zakładce ‘Zgłoszenia rekrutacyjne’. W tym miejscu pojawią się też wyniki rekrutacji oraz dokumenty do pobrania, potrzebne do wpisu na studia (np. ankieta osobowa, oświadczenie o obywatelstwie).
W zakładce ‘Zgłoszenia rekrutacyjne’ znajdziesz przycisk ‘Ustal priorytety’, gdzie do 10 lipca 2025 r. możesz zmienić kolejność wpisanych kierunków. Po tym terminie nie będzie to już możliwe.
OPŁATA REKRUTACYJNA
Opłata rekrutacyjna wynosi 85 zł za każdy kierunek studiów. Jeżeli wybrałeś jeden kierunek to wpłacasz 85 zł, jeżeli dwa to 170 zł, a jeżeli trzy to 255 zł. Wpłaty należy dokonać na indywidualny numer rachunku, który znajdziesz na swoim koncie w IRK, w zakładce ‘Płatności’. Pamiętaj, aby w tytule przelewu wpisać swoje imię i nazwisko!
Nazwa banku: Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
Kod SWIFT: ALBPPLPW, IBAN: PL, Waluta: PLN.
Jeżeli opłata została dokonana w terminie zgodnym z terminarzem rekrutacji, a nie jest widoczna w systemie IRK w terminie do 3 dni roboczych od dnia wpłaty, należy skontaktować się z Działem Nauczania: studiainfo@uek.krakow.pl
EGZAMIN JĘZYKOWY
Egzamin z języka polskiego - 1 lipca 2025 r. (dotyczy wybranych kandydatów, szczegółowe informacje zamieszczone są na stronie internetowej Uczelni).
Egzamin z języka angielskiego - 2 lipca 2025 r. (dotyczy wybranych kandydatów, szczegółowe informacje zamieszczone są na stronie internetowej Uczelni).
EGZAMIN WSTĘPNY
Egzamin wstępny z podstawowej wiedzy matematycznej - 8 i 9 lipca 2025 r. (dotyczy wybranych kandydatów, szczegółowe informacje zamieszczone są na stronie internetowej Uczelni).
WYNIKI REKRUTACJI - 17 lipca 2025 r.
Wyniki rekrutacji publikowane są na kontach kandydatów w IRK w zakładce ‘Zgłoszenia rekrutacyjne’. W tabeli z kierunkiem/ami będzie wyświetlona informacja:
Zakwalifikowany – oznacza to, że zostałeś zakwalifikowany do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu 'Decyzja' pojawi się określenie przyjęty.
Niezakwalifikowany – oznacza to, że nie zostałeś zakwalifikowany do przyjęcia na studia.
W zakładce ‘Aktualności’ (u góry strony), w dniu ogłoszenia wyników, znajdziesz informacje dotyczące składania dokumentów dla osób zakwalifikowanych do przyjęcia oraz informacje dla osób niezakwalifikowanych. Należy zapoznać się z tymi informacjami przed złożeniem dokumentów na studia.
II ETAP– POTWIERDZENIE PODJĘCIA STUDIÓW
18 – 23 lipca 2025 r.
Jeżeli zostałeś zakwalifikowany i chcesz podjąć studia na Uniwersytecie Ekonomicznym w Krakowie musisz złożyć komplet wymaganych dokumentów:
- Świadectwo ukończenia szkoły średniej wraz z transkryptem ocen - kserokopia i oryginał do wglądu,
- Zaświadczenie o wynikach egzaminu Multitest / ZNO / NMT (dotyczy tylko kandydatów z Ukrainy) - kserokopia i oryginał do wglądu,
- Legalizacja/apostille, decyzja o uznaniu świadectwa wydanego za granicą (nostryfikacja) lub informacja wydana przez dyrektora NAWA i tłumaczenie na język polski – kserokopie i oryginały do wglądu,
- Zaświadczenie potwierdzające, że świadectwo dojrzałości uprawnia do ubiegania się o przyjęcia na studia wyższe do każdego typu szkół wyższych w kraju jego wydania (nie dotyczy kandydatów z Ukrainy) - kserokopia i oryginał do wglądu,
- Zaświadczenie potwierdzające znajomość języka polskiego lub języka angielskiego, w zależności od tego, w jakim języku będą prowadzone studia (nie dotyczy kandydatów z UE oraz kandydatów zdających egzamin językowy w UEK) – kserokopia i oryginał do wglądu,
- Wydruk ankiety osobowej z nadrukowanym zdjęciem (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych - Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych.),
- Wydruk danych do teczki kandydata (formularz dostepny jest na stronie internetowej Uczelni),
- Kserokopia paszportu (strona ze zdjęciem) - oryginał do wglądu,
- Oświadczenie rodzica lub opiekuna prawnego (w przypadku osoby niepełnoletniej),
- Oświadczenie o obywatelstwie (formularz dostępny na stronie internetowej Uczelni),
- Polisa ubezpieczeniowa na wypadek choroby lub następstw nieszczęśliwych wypadków na okres kształcenia w Polsce lub Europejską Kartę Ubezpieczenia Zdrowotnego – kserokopia i oryginał do wglądu,
- Wiza lub karta czasowego pobytu lub inny dokument uprawniający do przebywania na terenie RP, obywatele UE – zaświadczenie o zarejestrowaniu pobytu obywatela Unii Europejskiej – kserokopia i oryginał do wglądu.
Pamiętaj, aby wraz z kompletem dokumentów zabrać paszport, w celu potwierdzenia tożsamości (dane dokumentu muszą zgadzać się z tymi, które wpisałeś do systemu IRK)!
Po przybyciu na Uczelnię w wyznaczonym terminie, otrzymasz specjalną teczkę. Wypełnij tył teczki, włóż do niej przygotowany komplet dokumentów i udaj się do odpowiedniej sali, aby je złożyć. Jeżeli nie możesz dostarczyć dokumentów osobiście, wyznacz pełnomocnika, który dostarczy je za Ciebie. Pełnomocnik musi posiadać ze sobą komplet Twoich dokumentów, kserokopię Twojego paszportu i swój paszport (obydwa dokumenty tylko do wglądu) oraz druk pełnomocnictwa wydrukowany z konta IRK. Jeżeli jesteś osobą niepełnoletnią wymagane jest oświadczenie przedstawiciela ustawowego o wyrażeniu zgody na udział w rekrutacji oraz podjęcie studiów.
Po złożeniu dokumentów otrzymasz do podpisania wpis na listę studentów oraz dostęp do uczelnianego konta USOS i maila.
Ewentualne pytania dotyczące rekrutacji na studia prosimy kierować na adres: studiainfo@uek.krakow.pl
ŻYCZYMY POWODZENIA!