• zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja dla cudzoziemców na studia niestacjonarne drugiego stopnia

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Aktualności

Rekrutacja

Aktualności

| Edyta Janicka

Średnie ocen od których realizowane były przyjęcia cudzoziemców na studia niestacjonarne drugiego stopnia w roku akademickim 2023/24 – semestr letni


Logistyka – 4,73
Zarządzanie i inżynieria produkcji - 4,40
 

INFORMACJE DLA CUDZOZIEMCÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA NA STUDIA NIESTACJONARNE DRUGIEGO STOPNIA
w roku akademickim 2023/24 – semestr letni

1. POTWIERDZANIE PODJĘCIA STUDIÓW

Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji będzie brzmiał: zakwalifikowany, tzn. że zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu decyzja pojawi się określenie: przyjęty.

Składanie dokumentów:
7, 8 marca 2024 r. (czwartek, piątek) w godzinach od 9.00 do 14.00
9 marca 2024 r. (sobota) w godzinach od 9.00 do 13.00
 
Uniwersytet Ekonomiczny
ul. Rakowicka 27
31-510 Kraków
Dział Nauczania, Budynek główny, I piętro, pokój 107 i 108.

Dokumenty będą przyjmowane tylko od osób, które w podanym wyżej terminie będą po obronie pracy dyplomowej.

UWAGA! W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba. W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa,
- swój dowód osobisty,
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu),
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
Druk pełnomocnictwa zamieszczony jest  na stronie studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki.
 
Wymagane dokumenty:
1) wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych - imię/imiona, nazwisko, miejsce urodzenia, ukończone studia, numer dyplomu oraz datę jego wydania). Na ankiecie musi być nadrukowane zdjęcie kandydata (zdjęcie należy wcześniej wgrać do IRK).
2kserokopia dyplomu ukończenia studiów oraz kserokopia suplementu (wraz z legalizacją lub apostille oraz z tłumaczeniem na język polski) – oryginały do wglądu. W przypadku braku dyplomu, zaświadczenie o obronie pracy i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra,
3. zaświadczenie potwierdzające średnią ocen - w przypadku braku średniej na suplemencie do dyplomu,
4. dokument potwierdzający znajomość języka polskiego – kopia i oryginał do wglądu,
4. kserokopia dokumentu potwierdzającego tożsamość (paszportu) – oryginał do wglądu,
5. oświadczenie o obywatelstwie (formularz zamieszczony jest na stronie studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki),
6. aktualna wiza lub karta pobytu - kopia i oryginał do wglądu,
7. ubezpieczenie - kopia i oryginał do wglądu.
 
WAŻNE!
Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu, składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. W ciągu miesiąca zobowiązane są do dostarczenia dyplomu do Biura Studiów II stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich, pod rygorem skreślenia z listy studentów.

Podczas wpisu na studia kandydat musi potwierdzić swoją tożsamość i okazać dowód osobisty.
Niezłożenie wymaganych dokumentów jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na dany kierunek studiów.

2. DOSTĘP DO SYSTEMU USOSweb
Każda osoba przyjęta na I rok studiów będzie miała założone w systemie USOSweb konto, z którego będzie korzystała przez cały okres studiów (http://usosweb.uek.krakow.pl). Informacje o sposobie logowania do systemu USOSweb kandydat otrzyma w momencie składania wymaganych dokumentów.
 
3. OPŁATA ZA ELEKTRONICZNĄ LEGITYMACJĘ STUDENCKĄ
Opłatę za wydanie legitymacji studenckiej (22 zł) czesne należy wnieść w terminie do 10 marca 2024 r.
Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA STUDENTÓW”.
WAŻNE!  Numer konta do wpłaty za legitymację studencką jest inny niż do wpłaty opłaty rekrutacyjnej.
UWAGA!
Absolwenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie, którzy posiadają elektroniczną legitymację studencką nie wpłacają powyższej kwoty, pod warunkiem, że ich dotychczasowe dane osobowe nie uległy zmianie i nie będą chcieli wyrabiać nowej legitymacji.
 
4. CZESNE
Czesne w wysokości 3000 zł należy wnieść w terminie do 15 marca 2024 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępne będą w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA STUDENTÓW”.
WAŻNE!  Numer konta do wpłaty za czesne jest inny niż do wpłaty opłaty rekrutacyjnej.
Dodatkowe dane do wpłaty:
SWIFT: ALBPPLPW
Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa.
 
5. JĘZYK OBCY
Studenci I roku mają obowiązek zapisać się na zajęcia z języka obcego w systemie USOS. Przed rozpoczęciem zapisów na lektoraty należy obowiązkowo zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na stronie Centrum Językowego UEK:
 
Na studiach niestacjonarnych II stopnia obowiązuje nauka jednego języka  obcego przez dwa semestry w wymiarze 18 godz./semestr. Lektoraty dostępne są od poziomu B1+.
Zapisy na zajęcia lektoratowe prowadzone będą w systemie USOS, informacje o rejestracji żetonowej do grup są dostępne na stronie USOS w zakładce aktualności: https://drusi.uek.krakow.pl/dokumentacja/usosweb/rejestracje/pdf/instrukcja-rejestracji-zetonowej-v1_1.pdf
 
Termin rejestracji na lektoraty w systemie USOS
od 11 marca 2024 godz. 12:00 do 17 marca 2024 godz. 23:59
 
Po zarejestrowaniu się na lektorat należy obowiązkowo podpiąć ten przedmiot w systemie USOSweb pod odpowiedni etap studiów. Lektorat należy podpinać pod odpowiedni etap studiów po każdym rozpoczęciu kolejnego semestru.
 
Uwaga: zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr R-0201-63/2020, we wszystkich wiadomościach wysyłanych drogą mailową do pracowników UEK student ma obowiązek zamieszczać następujące dane: imię, nazwisko, numer indeksu, rok, kierunek oraz tryb studiów.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz weryfikacji tożsamości, komunikacja z wykorzystaniem poczty elektronicznej pomiędzy studentami, pracownikami oraz innymi osobami prowadzącymi zajęcia odbywa się wyłącznie przy użyciu indywidualnie przypisanych adresów e-mail w domenie uek.krakow.pl lub student.uek.krakow.pl.
 
6. WNIOSKI O STYPENDIA
Informacje dotyczące terminu i sposobu wnioskowania o stypendia na rok akademicki 2023/24 – semestr letni, dostępne są na stronie Centrum Obsługi Studentów COS, Biuro Stypendiów i Ubezpieczeń Społecznych  Biuro Stypendiów i Ubezpieczeń Zdrowotnych – Centrum Obsługi Studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
 
7. NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
Na Uczelni działa Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, które udziela wsparcia studentom z niepełnosprawnościami. Jeśli posiadasz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności możesz  skontaktować się z biurem: bon@uek.krakow.pl, telefony:122935120, 695608630, 881921211-(tylko SMS).
 
8. ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
Zajęcia na studiach niestacjonarnych drugiego stopnia rozpoczną się 15 marca 2024 r. (piątek).
Numer grupy studenckiej należy sprawdzić w programie USOSweb, natomiast harmonogram zajęć dostępny będzie na stronie internetowej Uczelni, w zakładce Studenci – Plan zajęć.
Zjazdy na studiach niestacjonarnych odbywają się w weekendy, od piątku do niedzieli.
W piątki harmonogramy układane są od godziny 15.45 do godziny 21.00, natomiast w soboty i niedziele od godziny 8.00 do 21.00.

 

 

 

Zasady kwalifikacji
O przyjęciu na studia niestacjonarne drugiego stopnia decyduje średnia arytmetyczna wszystkich ocen końcowych uzyskanych z zaliczanych przedmiotów w całym okresie studiów pierwszego stopnia, drugiego stopnia lub jednolitych studiów magisterskich.
Kandydaci ubiegający się o przyjęcie na studia, mogą kandydować na nieograniczoną liczbę kierunków, przy czym kandydat może być przyjęty wyłącznie na jeden kierunek.

Średnia ocen musi być udokumentowana – jeżeli nie jest podana w suplemencie do dyplomu, wtedy kandydat musi przedłożyć zaświadczenie potwierdzające średnią ocen z toku studiów (bez obrony pracy dyplomowej), potwierdzone przez swoją uczelnię.

Osoby, które ukończyły studia poza granicami Polski mogą ubiegać się o przyjęcie pod warunkiem, że posiadają poddany legalizacji lub opatrzony apostille dyplom uprawniający do podjęcia studiów drugiego stopnia w państwie, w którym został wydany. W tym celu należy przed przystąpieniem do rekrutacji przesłać do Działu Nauczania: kopię dyplomu i suplementu, czyli transkryptu ocen, który zawiera informacje o zaliczonych przez kandydata przedmiotach oraz uzyskanych ocenach. Dokumenty te powinny być przetłumaczone na język polski.


Uruchomienie kierunku, a w dalszej kolejności specjalności uzależnione jest od zgłoszenia się odpowiedniej liczby kandydatów.

Szczegółowe informacje dotyczące rekrutacji na studia, dostępne są pod adresem www.uek.krakow.pl w zakładce Kandydaci – Rekrutacja.

Rejestracja w Internetowej Rekrutacji Kandydatów
Rejestracja kandydatów trwa od  1 stycznia do 25 lutego 2024 r.

Opłata rekrutacyjna
Kandydat zobowiązany jest do dokonania opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia. W roku akademickim 2023/24 opłata wynosi 85 zł za każdy kierunek studiów. Wpłaty należy dokonać na indywidualny numer rachunku, wygenerowany w Internetowej Rekrutacji Kandydatów, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji.
Numer konta oraz kwota do wpłaty pojawią się w zakładce Płatności po zapisaniu się na kierunek!
W tytule przelewu proszę wpisać: Imię i nazwisko.

Dodatkowe dane do wpłaty:
SWIFT: ALBPPLPW, Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
 
Opłaty za studia
Opłata za pierwszy semestr studiów wnoszona jest jednorazowo. Od drugiego semestru opłata może być wnoszona w ratach.
W roku akademickim 2023/24 opłata za jeden semestr studiów wynosi 3000 zł.

Termin i miejsce ogłoszenia wyników
Wyniki rekrutacji zostaną zamieszczone w dniu 6 marca 2024 r. na kontach kandydatów w Internetowej Rekrutacji Kandydatów.

Potwierdzanie podjęcia studiów
Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia niestacjonarne drugiego stopnia zobowiązane będą do dostarczenia w terminie od 7 do 9 marca 2024 r. (sobota, poniedziałek, wtorek) wymaganych dokumentów.

Wymagane dokumenty:
1.wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy wprowadzić poprawny numer dyplomu oraz datę wydania dokumentu
)
2.kserokopia dyplomu ukończenia studiów oraz kserokopia suplementu – oryginały do wglądu. Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu, składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. Wciągu miesiąca zobowiązane są do dostarczenia dyplomu wraz z suplementem do Biura Studiów II stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich, pod rygorem skreślenia z listy studentów.
3. dokument potwierdzajacy znajomość języka polskiego,
4. kserokopia dokumentu potwierdzającego tożsamość (paszportu) – oryginał do wglądu,
5. oświadczenie o obywatelstwie (formularz jest do pobrania na stronie internetowej uczelni),
6. aktualna wiza lub karta pobytu - kopia i oryginał do wglądu,
7. ubezpieczenie - kopia i oryginał do wglądu.