• zaloguj się
  • utwórz konto

Rekrutacja dla cudzoziemców - studentów i absolwentów UEK na studia stacjonarne drugiego stopnia na podstawie średniej ocen

zmień rekrutację anuluj wybór

Oferta prezentowana na tej stronie ograniczona jest do wybranej rekrutacji. Jeśli chcesz zobaczyć resztę oferty, wybierz inną rekrutację.

Aktualności

Rekrutacja

Aktualności

| Edyta Janicka

INFORMACJE DLA CUDZOZIEMCÓW ZAKWALIFIKOWANYCH DO PRZYJĘCIA
studia stacjonarne II stopnia – w roku akademickim 2023/24 – semestr letni 
 
POTWIERDZANIE PODJĘCIA STUDIÓW
Jeżeli w Internetowej Rekrutacji Kandydatów (zakładka - Zgłoszenia rekrutacyjne) status kwalifikacji będzie brzmiał: zakwalifikowany, tzn. że zostałeś/aś zakwalifikowany/a do przyjęcia na dany kierunek studiów. Po złożeniu dokumentów na studia, w polu decyzja pojawi się określenie: przyjęty.
 
Składanie dokumentów:
29 lutego, 1, 4, 5 marca 2024r. (czwartek, piątek, poniedziałek, wtorek)
w godzinach od 9.00 do 14.00
 
Uniwersytet Ekonomiczny
ul. Rakowicka 27
31-510 Kraków
Dział Nauczania, Budynek Główny, I piętro, pokój 107 i 108

Dokumenty będą przyjmowane tylko od osób, które w podanym wyżej terminie będą po obronie pracy dyplomowej.

UWAGA! W imieniu kandydata dokumenty może złożyć inna osoba. W takim przypadku wymagane jest pełnomocnictwo (nie musi być potwierdzone notarialnie).
Pełnomocnik musi posiadać:
- wypełniony druk pełnomocnictwa,
- swój dowód osobisty,
- kserokopię dowodu osobistego kandydata (do wglądu),
- dokumenty wymagane w II etapie rekrutacji.
Druk pełnomocnictwa zamieszczony jest na stronie studiuj.uek.krakow.pl, w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki.
 
Wymagane dokumenty:
1. wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy sprawdzić poprawność wprowadzonych danych - imię/imiona, nazwisko, miejsce urodzenia, ukończona uczelnia, numer dyplomu oraz datę jego wydania),
2. kserokopia dyplomu ukończenia studiów oraz kserokopia suplementu (wraz z legalizacją lub apostille oraz z tłumaczeniem na język polski) – oryginały do wglądu. W przypadku braku dyplomu, zaświadczenie o obronie pracy i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra,
3. zaświadczenie potwierdzające średnią ocen - w przypadku braku średniej na suplemencie do dyplomu,
4. dokument potwierdzający znajomość języka polskiego kopia i oryginał do wglądu,
4. kserokopia dokumentu potwierdzającego tożsamość (paszportu) – oryginał do wglądu,
5. oświadczenie o obywatelstwie (formularz zamieszczony jest na stronie studiuj.uek.krakow.pl w zakładce Dokumenty do pobrania oraz w IRK w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki),
6. aktualna wiza lub karta pobytu - kopia i oryginał do wglądu,
7. ubezpieczenie - kopia i oryginał do wglądu.
WAŻNE!
Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu, składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. W ciągu miesiąca zobowiązane są do dostarczenia dyplomu i suplementu do Biura Studiów II stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich, pod rygorem skreślenia z listy studentów.

Niedopełnienie obowiązku i niezłożenie wymaganych w II etapie dokumentów jest równoznaczne z rezygnacją z ubiegania się o przyjęcie na studia.

LEGALIZACJA POBYTU I UBEZPIECZENIE
Każdy cudzoziemiec zobowiązany jest do dostarczenia (zaraz po przyjeździe na studia)  aktualnej wizy lub karty pobytu oraz ubezpieczenia.
 
UBEZPIECZENIE
1. Każdy student cudzoziemiec musi posiadać polisę ubezpieczeniową na wypadek choroby lub następstw  nieszczęśliwych wypadków w Polsce. Ubezpieczenie powinno być na
co najmniej pierwszy rok studiów, powinno obejmować koszty leczenia w wysokości 30 000 EUR przez cały okres trwania ubezpieczenia.
2. Studenci posiadający Kartę Polaka lub kartę stałego pobytu lub potwierdzone polskie pochodzenie mogą zostać ubezpieczeni przez uczelnię. W tym celu powinni się skontaktować z Biurem Stypendiów i Ubezpieczeń Zdrowotnych, budynek główny, II piętro, pok. 215.
 
Dokumentem potwierdzającym posiadanie ubezpieczenia może być:
1.  ubezpieczenie w Narodowym Funduszu Zdrowia NFZ, ul. Wadowicka 8W Kraków
Osoby bez Karty Polaka mogą podpisać umowę w Narodowym Funduszu Zdrowia
 i samodzielnie opłacić składki ubezpieczenia. Kopię umowy wraz z potwierdzeniem dokonania opłaty należy dostarczyć do Działu Nauczania.
UWAGA! Do podpisania umowy z NFZ potrzebne jest szereg dokumentów: zaświadczenie o przyjęciu na studia, numer PESEL, dokument potwierdzający zameldowanie (może być karta mieszkańca domu studenckiego).
Przed udaniem się do Narodowego Funduszu Zdrowia proszę dokładnie sprawdzić jakie dokumenty będą potrzebne do podpisania umowy ubezpieczenia.
Szczególnie osoby nieletnie powinny sprawdzić wymagane dokumenty!
2.  polisa ubezpieczeniowa obejmująca koszty leczenia w Polsce w wysokości 30 000 EUR. Polisa zawarta za granicą musi być przetłumaczona na język polski.
3. zaświadczenie od pracodawcy o potwierdzające opłacanie składki zdrowotnej.
4.  Europejska Karta Ubezpieczenia.
 
LEGALIZACJA POBYTU
Każdy cudzoziemiec powinien zalegalizować swój pobyt w Polsce, w tym celu należy się skontaktować z Małopolskim Urzędem Wojewódzkim w Krakowie, Wydział Spraw Obywatelskich Oddział do Spraw Cudzoziemców ul. Przy Rondzie 6.
Obywatele Unii Europejskiej – wyłącznie rejestrują swój pobyt – Małopolski Urząd Wojewódzki w Krakowie, Wydział Spraw Obywatelskich Oddział do Spraw Cudzoziemców ul. Przy Rondzie 6.
 
DOSTĘP DO SYSTEMU USOSweb
Każda osoba przyjęta na I rok studiów będzie miała założone w systemie  USOSweb konto, z którego będzie korzystała przez cały okres studiów (http://usosweb.uek.krakow.pl). Informacje o sposobie logowania do systemu USOSweb kandydat otrzyma w momencie składania wymaganych dokumentów.
 
OPŁATA ZA ELEKTRONICZNĄ LEGITYMACJĘ STUDENCKĄ
Opłatę za wydanie legitymacji studenckiej (22 zł) należy wnieść w terminie
do 5 marca 2024 r.
Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA STUDENTÓW”.
WAŻNE!  Numer konta do wpłaty za legitymację studencką jest inny niż do wpłaty opłaty rekrutacyjnej.
UWAGA!
Absolwenci Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie  posiadający elektroniczną legitymację studencką nie wpłacają powyższej kwoty, pod warunkiem, że ich dotychczasowe dane osobowe nie uległy zmianie i nie będą chcieli wyrabiać nowej legitymacji.
 
JĘZYK OBCY
Studenci I roku mają obowiązek zapisać się na zajęcia z języka obcego w systemie USOS. Przed rozpoczęciem zapisów na lektoraty należy obowiązkowo zapoznać się z informacjami zamieszczonymi na stronie Centrum Językowego UEK:
 
Termin rejestracji na lektoraty w systemie USOSweb 
od 07 marca 2024 godz. 12:00 do 10 marca 2024 godz. 23:59 
 
Na studiach stacjonarnych II stopnia obowiązuje nauka jednego języka obcego przez dwa semestry w wymiarze 30 godz./semestr. Lektoraty dostępne są od poziomu B1+.
Zapisy na zajęcia lektoratowe prowadzone będą w systemie USOS, informacje o rejestracji żetonowej do grup są dostępne na stronie USOS w zakładce aktualności: https://drusi.uek.krakow.pl/dokumentacja/usosweb/rejestracje/pdf/instrukcja-rejestracji-zetonowej-v1_1.pdf
Po zarejestrowaniu się na lektorat należy obowiązkowo podpiąć ten przedmiot w systemie USOSweb pod odpowiedni etap studiów. Lektorat należy podpinać pod odpowiedni etap studiów po każdym rozpoczęciu kolejnego semestru.
 
Uwaga: zgodnie z Zarządzeniem Rektora nr R-0201-63/2020, we wszystkich wiadomościach wysyłanych drogą mailową do pracowników UEK student ma obowiązek zamieszczać następujące dane: imię,  nazwisko, numer indeksu, rok, kierunek oraz tryb studiów.
W celu zapewnienia bezpieczeństwa danych osobowych oraz weryfikacji tożsamości, komunikacja z wykorzystaniem poczty elektronicznej pomiędzy studentami, pracownikami oraz innymi osobami prowadzącymi zajęcia odbywa się wyłącznie przy użyciu indywidualnie przypisanych adresów e-mail w domenie uek.krakow.pl lub student.uek.krakow.pl.
 
WNIOSKI O STYPENDIA I AKADEMIKI
Informacje dotyczące terminu i sposobu wnioskowania o stypendia na rok akademicki 2023/24 – semestr letni, dostępne są na stronie Centrum Obsługi Studentów COS, Biuro Stypendiów i Ubezpieczeń Społecznych  Biuro Stypendiów i Ubezpieczeń Zdrowotnych – Centrum Obsługi Studentów Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie
 
W sprawie miejsc w akademikach, prosimy o osobisty kontakt z domami studenckimi:
-Fafik: 12 2937942, 12 2937943
-Merkury: 12 4118016, 12 4118826
 
NIEPEŁNOSPRAWNOŚĆ
Na Uczelni działa Biuro ds. Osób z Niepełnosprawnościami, które udziela wsparcia studentom z niepełnosprawnościami. Jeśli posiadasz orzeczenie o stopniu niepełnosprawności możesz  skontaktować się z biurem: bon@uek.krakow.pl, telefony:122935120, 695608630, 881921211 (tylko SMS).
 
OPŁATA ZA STUDIA
Osoby przyjęte na studia na zasadach odpłatności zobowiązane są do wniesienia za pośrednictwem banku opłaty za studia.
Opłaty za studia drugiego stopnia w języku polskim wynoszą  – 5 500 zł za każdy semestr.
Opłatę za studia należy wnieść w terminie do 15 marca 2024 r. Informacje o należnościach oraz numer rachunku bankowego dostępny będzie w systemie USOSweb w menu „płatności FK” w sekcji „DLA STUDENTÓW”.
WAŻNE!  Numer konta do wpłaty za studia jest inny niż do opłaty rekrutacyjnej.
Dodatkowe dane do wpłaty:
SWIFT: ALBPPLPW, Alior Bank S.A., ul. Łopuszańska 38D, 02-232 Warszawa
 
ROZPOCZĘCIE ZAJĘĆ
Zajęcia na studiach stacjonarnych drugiego stopnia rozpoczną się 11 marca 2024 r.
Numer grupy studenckiej należy sprawdzić w systemie  USOSweb, natomiast harmonogram zajęć dostępny będzie na stronie internetowej Uczelni, w zakładce Studenci – Plan zajęć.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Zasady kwalifikacji

Podstawą przyjęcia na studia jest średnia arytmetyczna ocen uzyskana przez kandydata w trakcie studiów:
a) w przypadku kandydatów, którzy są na ostatnim semestrze studiów (przed obroną pracy dyplomowej), brana jest pod uwagę średnia z toku studiów z wyłączeniem ocen uzyskanych w ostatnim semstrze. Podczas rejestracji należy podać średnią obliczoną przez pracownika Biura Studiów I Stopnia. W tym celu należy się skontaktować z Centrum Obsługi Studentów UEK.
b) w przypadku kandydatów, którzy są po obronie pracy dyplomowej, brana jest pod uwagę średnia z całego toku studiów. Podczas rejestracji należy wpisać średnią ocen widoczną w supelemencie do dyplomu lub na zaświadczeniu potwierdzającym ukończenie studiów.
 
Uruchomienie kierunku, a w dalszej kolejności specjalności uzależnione jest od zgłoszenia się odpowiedniej liczby kandydatów.

Rejestracja w Internetowej Rekrutacji Kandydatów
Rejestracja kandydatów trwa od 1 do 31 stycznia 2024 r.

Opłata rekrutacyjna
Kandydat zobowiązany jest do dokonania opłaty za postępowanie związane z przyjęciem na studia. W roku akademickim 2023/24 opłata wynosi 85 zł. Wpłaty należy dokonać na indywidualny numer rachunku, wygenerowany w Internetowej Rekrutacji Kandydatów, najpóźniej w ostatnim dniu rejestracji.
Numer konta oraz kwota do wpłaty pojawią się w zakładce Płatności po zapisaniu się na kierunek!
W tytule przelewu proszę wpisać: Imię i nazwisko.

Termin i miejsce ogłoszenia wyników
Wyniki rekrutacji zostaną zamieszczone w dniu 7 lutego 2024 r. na kontach kandydatów w Internetowej Rekrutacji Kandydatów.

Potwierdzanie podjęcia studiów
Osoby zakwalifikowane do przyjęcia na studia zobowiązane będą do dostarczenia wymaganych dokumentów: 29 lutego, 1, 4, 5 marca 2024 r.

Wymagane dokumenty:
1.wydruk ankiety osobowej – z Internetowej Rekrutacji Kandydatów (ankieta zamieszczona jest w Zgłoszeniach rekrutacyjnych – Dokumenty i dalsze kroki. Przed wydrukowaniem ankiety należy wprowadzić poprawny numer dyplomu oraz datę wydania dokumentu
)
2.kserokopia dyplomu ukończenia studiów oraz kserokopia suplementu – oryginały do wglądu. Osoby, które w dniu składania dokumentów nie będą jeszcze posiadały dyplomu, składają zaświadczenie o obronie pracy dyplomowej i uzyskaniu tytułu licencjata, inżyniera lub magistra. Wciągu miesiąca zobowiązane są do dostarczenia dyplomu wraz z suplementem do Biura Studiów II stopnia oraz Jednolitych Studiów Magisterskich, pod rygorem skreślenia z listy studentów.
3. dokument potwierdzajacy znajomość języka polskiego,
4. kserokopia dokumentu potwierdzającego tożsamość (paszportu) – oryginał do wglądu,
5. oświadczenie o obywatelstwie (formularz jest do pobrania na stronie internetowej uczelni),
6. aktualna wiza lub karta pobytu - kopia i oryginał do wglądu,
7. ubezpieczenie - kopia i oryginał do wglądu.